Yayasan Hantu : Foundation For The Future

on Monday, June 9, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Pengkaji barat melabelkan Foundation for the Future (FFF) sebagai Yayasan Hantu . Yayasan itu menjalankan operasi sulit untuk menumbangkan sesebuah negara (Istilah neocon : Regime Change) menggunakan modus operandi 'Projek Demokrasi'

Catatan dairi ditulis oleh Converger dalam Daily Kos dan laporan oleh Steve Clemons dalam The Washington Note mengupas tentang misteri 'kewujudan'Foundation for the Future (Yayasan Masa Depan).

Di sinilah tempat bekerjanya buah hati Paul Wolfowitz iaitu Shaha Riza dibayar gaji AS$200,000 setahun tanpa cukai, melalui tabung Bank Dunia.

Biar saya tambahkan sedikit fakta hasil penyelidikan awam berhubung dengan yayasan yang amat diselubungi misteri itu.

Sebelum Shaha Riza bekerja di Bank Dunia, beliau pernah bertugas di National Endowment for Democracy (NED),instrumen warisan peninggalan Ronald Reagan, yang menjadi badan perantara penaja usaha demokrasi dalam beberapa perubahan kerajaan (Regime Change )dunia termasuk parti-parti politik negara luar yang mempunyai hubungan rapat dengan Amerika Syarikat.

Menurut laman rightweb:

Pengerusi NED ialah Vin Weber, bersama ahli lembaga NED, Francis Fukuyama dan bekas ahli lembaga, Paula Dobriansky serta Paul Wolfowitz (kedua-duanya menyertai pentadbiran Bush II pada 2001), telah menandatangani kenyataan bersama tentang penubuhan Project for the New American Century.

Paul Wolfowitz, Yahudi neocon Amerika sampai bila-bila perjuangkan falsafah "We Stand With Israel". Itulah slogan pegangan kumpulan yang dakwa 'bangsa pilihan Tuhan'.Tidak akan berubah hingga kiamat seperti yang termaktub di dalam Al Quran. Jadi Yahudi neocon akan terus memperalatkan aktivis-aktivis Islam yang rela jadi tali barut mereka semata-mata untuk mendapat wang dan kuasa!

Bill Berkowitz, seorang pemerhati pergerakan konservatif, mendalami kajiannya ke atas NED:

Menurut penulis William Blum, NED telah membiayai "komponen penting komplot rahsia Kolonel Oliver North, iaitu rangkaian 'Project Democracy,' yang berkaitan dengan dasar luar Amerika Syarikat, mencetuskan perang, menyeludup senjata dan dadah, selain menjalankan pelbagai aktiviti hitam lain.Pada 1987, seorang jurucakap White House menyatakan bahawa mereka di NED ' menguruskan Project Democracy.' Kenyataan ini tidak benar, kerana apa yang nyata, NED adalah cabang awam untuk Projek Demokrasi, manakala, Oliver North mengendalikan operasi-operasi covert (tersembunyi) berkaitan dengannya. Walau bagaimanapun, kenyataan tersebut tidak memeranjatkan kerana perkara seperti itu sudah diketahui umum bahawa CIA pernah menjadi dalang di sebalik operasi tersembunyi (covert) itu."

Gambarajah di atas menerangkan susur galur operasi Shaha Riza melalui Projek Demokrasi. Agent terlatih itu dipergunakan oleh dua instrumen US iaitu NED (overt) dan USAID & CIA (covert). Operasi terbuka (overt) akan disusuli dengan operasi tersembunyi (covert). Operasi tersembunyi(covert) akan menyeludup masuk dalam operasi terbuka (overt)sehingga yang muncul pada diri agent itu adalah badan rasmi, NED, Bank Dunia dan Jabatan Kerajaan Amerika. Agent ini ditugaskan menjalankan Yayasan Hantu (FFF) yang tidak mempunyai pejabat dan no telefon.

Sebelum mengadakan hubungan sulit dengan Paul Wolfowitz, Shaha Riza pernah berkahwin dengan Bulent Aliriza. Bekas suaminya itu, berbangsa Turki, seorang pakar di Center for Strategic and International Studies.

Setelah dipindahkan dari Bank Dunia, Shaha Riza bekerja mengendalikan projek-projek demokrasi di Jabatan Negara Amerika di bawah Elizabeth Cheney (anak kepada Naib Presiden Amerika,Dick Cheney)

Foundation for the Future ditubuhkan dengan modal bernilai AS$35 sumbangan daripada Jabatan Negara Amerika, sementara Bahrain menyumbangkan kira-kira AS$11 juta dan selebihnya daripada beberapa sumber lain. Sepertimana yang ditulis oleh Steve Clemons bahawa Jabatan Negara Amerika sendiri dalam satu sidang media baru-baru ini, tidak dapat memberitahu secara tepat dimanakah letaknya pejabat yayasan tersebut. Jabatan itu juga tidak begitu pasti apakah peranan Shaha Riza ditugaskan di sana. Di dalam laman web yayasan itu tidak dinyatakan tempat pejabat dan nombor telefon yayasan itu.


Maklumat pendaftaran domain foundationforfuture.org adalah seperti berikut:

Admin Name: BMENA Foundation for future
Admin Organization: BMENA Foundation for future
Admin Street1: 1350 Connecticut Ave
Admin Street2: Suite 1000
Admin Street3:
Admin City: Washington
Admin State/Province: DC
Admin Postal Code: 20036
Admin Country: US
Admin Phone: +1.2022347370...
Admin Email:nstormer@hotmail.com

Alamat tersebut sama dengan alamat Eurasian Foundation. Yayasan tersebut mempunyai seorang Pengurus Projek bernama Neil Stormer. Nombor telefon yayasan itu ialah (202) 234-7370.

Presiden Foundation for the Future ialah Bakhtiar Amin. Beliau bekas pelarian Iraq, berketurunan Iraq-Kurdish yang sebelum serangan US ke atas Iraq pernah mempromosi tentang bahaya ancaman senjata pemusnahan besar-besaran kepunyaan Saddam Hussein. Setelah US berjaya menakluk Iraq, beliau dipilih menjadi Menteri Hak Asasi Manusia dalam pentadbiran Bremer/Allawi. Allawi pernah berkhidmat untuk CIA. Isteri Bakhtiar Amin, Safia Taleb al-Suhail pula pernah menjadi tetamu Laura Bush (isteri George Bush) semasa majlis ucapan State of the Union pada Februari 2005.

[Nota : Pengerusi Foundation for the Future adalah Anwar Ibrahim. Setelah Bakhtiar Amin meletak jawatan sebagai Presiden yayasan itu, Anwar memegang dua jawatan sekaligus iaitu Pengerusi dan Presiden Foundation For the Future]


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.