YONG BONEKA ANWAR

on Thursday, June 19, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Pertemuan di Hong Kong antara Yong Teck Lee dan Anwar Ibrahim telah membuktikan bahawa pemimpin ini sebenarnya dalang yang digunakan oleh Anwar untuk menubuhkan kerajaan pintu belakang. Yong juga menjadi tali barut Anwar selama ini dan kini rahsia ini mula terbongkar apabila Yong terdesak kerana gagal untuk mengumpulkan 30 Ahli Parlimen melompat parti untuk menubuhkan kerajaan pintu belakang.Yong dan Anwar telah berganding bahu dan bekerja keras untuk merealisasikan muslihat ini.

Setelah Yong gagal untuk melaksanakan janji kepada Anwar bahawa beliau boleh menarik 30 orang Ahli Parlimen menyertai pembangkang dan menubuh kerajaan pintu belakang. Anwar mendesak Yong untuk melakukan sesuatu yang boleh mengugat kesetabilan BN dan Perdana Menteri. Mungkin kerana terdesak dan janji -janji yang menarik oleh Anwar kepada Yong yang membuat Yong sanggup menjadi boneka kepada Anwar di dalam BN.

Tindakan Yong ini sebenarnya adalah satu tindakan yang tidak melibatkan parti SUPP tetapi ianya adalah satu tindakan yang lebih kepada keperibadian. Timbalan parti juga tidak bersetuju dengan tindakan Presiden parti SUPP dan menyatakan bahawa mereka tidak turut serta dengan tindakan Yong. Ramai pemimpin BN dari Sabah yang tidak bersetuju dengan tindakan Yong,

Yong sememangnya licik dan merupakan seorang oportunist yang mementingkan diri sendiri sebelum ini bertindak keluar dari PBS dan menyertai BN. Beliau juga bukanlah ahli Politik yang menyerlah dengan kepintaran beliau melaksanakan tugas dan tanggunjawab sebagai wakil rakyat tetapi pintar dalam putar belit politik untuk menikam teman dan rakan politik. Anwar yang kemaruk untuk menjadi Perdana Menteri menyedari dan mengenalpasti bahawa Yong adalah ahli politik yang boleh menjalankan misi beliau dan boleh dibeli telah menjalankan kerja jahat ini bersama. Pakatan Anwar dan Yong tidak menjadi kerana Yong bukanlah ahli politik Sabah yang berpengaruh. Pakatan kotor Anwar ini seolah-olah mahu manafikan kepercayaan dan mandat yang telah diberikan oleh rakyat Sabah kepada BN.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.