Hot ! Anwar kantoi menipu harga tong gas masak naik @tunfaisal @dzainalabidin

on Friday, May 10, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments



Bila dah kemaruk dan kempunan tak dapat  jadi Perdana Menteri, mulalah menyebar fitnah dan pembohongan bahawa harga gas minyak masak 14 KG adalah RM 30 !!

Memang patut pun hang kalah wahai Anwar .. sebabnya hang la penipu paling besar dalam Dunia ini .

Harga 1kg gas minyak masak selepas subsidi kerajaan  adalah RM 1.90 atau 14kg bersamaan RM26.90 !!

Yang beza harga antara kedai runcit adalah kos penghantaran.



Tiada kenaikan harga barangan kawalan

10/05/2013 6:59pm

KUALA LUMPUR - Harga barangan kawalan iaitu gula, minyak masak, tepung gandum, beras dan bahan petroleum seperti petrol RON95, RON97 dan diesel serta gas petroleum tidak naik seperti diperkatakan.
"Harga bagi barang-barang tersebut kekal sepertimana sebelum ini," kata Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Saripuddin Kassim dalam satu kenyataan hari ini.
Mengulas dakwaan berkaitan kenaikan harga barangan yang disebarkan semasa dan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 beliau berkata, pihak yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan akan dikenakan tindakan.
Saripuddin berkata, pihaknya akan melakukan pemantauan berterusan ke atas harga dan bekalan barangan terkawal bagi memastikan kestabilan harga dan bekalannya.
"Pegawai-pegawai penguatkuasa dan pemantau-pemantau harga di seluruh negara akan digerakkan untuk melaksanakan tugas ini.
"Kita tidak teragak-agak mengambil tindakan mengikut Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 ke atas mana-mana pihak yang mengambil kesempatan menaikkan harga barangan," katanya.
Pengguna boleh membuat aduan kepada pihaknya menerusi pejabat cawangan atau menelefon 1MOCC melalui talian 03-80008000 atau menerusi e-talian http://e-aduan.kpdnkk.gov.my jika terdapat peniaga yang menaikkan harga. - Bernama



12 Responses

  1. Anonymous says:

    Anwar kalis api neraka, tak takut buat fitnah...

  2. Anonymous says:

    #CUKUPLAH menipu

  3. Anonymous says:

    ANWAR MEMANG GILA.......

  4. Anonymous says:

    cer check geng mana yg duk naikkan harga barang...balik2 kerajaan jugak yang zalim..huh

  5. Anonymous says:

    "Yang beza harga antara kedai runcit adalah kos penghantaran."

    masalahnya...naik ke tak...HAH?..naik ke tak???

  6. Anonymous says:

    anon 11.46am, jawapannya tak naik. kat area saya masih sama saja harganya. pi la survey kat kedai nu jangan duk melangut depan komputer ja.

  7. Anonymous says:

    peruncit pro pkr la yg naikkan harga..... hakikatnya tidak ada kenaikan harga

  8. Anonymous says:

    kalau harga 28 jd 30 naik ke tak? jwbnya naik. jgn nafikan benda nih

  9. Anonymous says:

    Org bn mmg bangang.. Rm2 tu sape bayar? Dah trg2 naik boleh lak ckp kos penghntran lak.. Puih!!

  10. Anonymous says:

    Kos penghantaran ke rumah? Aku beli bwk balik sendiri.. Kos penghantaran ape pulak? 14kg RM29.50! Usj 18 jun 2013!

  11. Anonymous says:

    Aku beli harga sama x berubah, sama mcm sebelum pru.. eh! Apa yg naiknya ni.. agaknya yg kata naik tu setakat meroyan mcm anwar angan x sudah kemaruk nak naik jd PM.. sudah2lah menabur fitnah.. bg aku org yg x leh terima knyataan n suka berbohong ni lebih hina dari anjing yg mnyalak x sudah.. kalau da x suke ngn Malaysia ni sil berambus korang x layak jd rakyat kalau x pun pegi mati coz korang x lyak jd manusia, hnya tau jd sial buat kacau. Lebel korng ni kaki anrki ni memng hina satu keturunan, ntah2 korang ni bukan zuriat yg halal coz suke sgt sokong anwar pnzina tu..

  12. Anonymous says:

    Harga gas memang tak naik hanya peniaga yang ambil kesempatan semalam aku beli gas 1 ringgit lebih mahal dari biasa, bila aku tanya sebab apa caj lebih? dia kata caj angkat keluar dari stor dia.. so yang tipu ialah peniaga dan ini berlaku di Pulau Pinang negeri DAP

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.