Ambiga tergamam kena amaran gara-gara ugut kerajaan ?

on Wednesday, January 18, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin hari ini memberi amaran kepada pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan supaya, jangan hendak mengugut kerajaan dan sudah cukup lah Ambiga mengugut kerajaan.

Terdahulu Ambiga berkata, jika kerajaan tidak penuhi syarat dan cadangan yang dikemukakan, kemungkinan mereka akan anjurkan satu lagi perhimpunan BERSIH sebelum pilihan raya. Ambiga membayangkan akan mengadakan himpunan BERSIH 3.0 jika syor PSC ditolak.

Khairy turut mempersoalkan kenapa perlu di adakan BERSIH 3.0 di waktu pilihanraya yang akan berlangsung dalam masa yang terdekat ini.

“Apa faedah jika di adakan BERSIH 3.0, kenapa pihak mereka tidak mahu berhadapan dengan kita (BN) sedangkan pilihan raya akan diadakan dalam masa yang terdekat”, bidas Khairy kepada Ambiga.



“Jadi kenapa perlu untuk mengugut kerajaan sedangkan Kerajaan sudah banyak bersetuju di atas permintaan BESIH 2”, kata Khairy selepas perasmian Pra Pelancaran BN Youth Ride di PWTC.

Sebagai contoh Khairy berkata kerajaaan bersetuju menubuhkan jawatankuasa khas terpilih Parlimen untuk memperkukuhkan undang-undang dan peraturan berkaitan pilihan raya di negara ini.

Jawatankuasa tersebut dibuat secara terbuka dimana dianggotai oleh sembilan wakil rakyat terdiri lima daripada parti kerajaan, tiga pembangkang dan satu bebas.

Selain daripada itu, kerajaan juga sudah bersetuju menggunakan dakwat kekal dalam pilihan raya.

Tambah Khairy lagi, Kerajaan kini sedang mempertimbangkan cadangan-cadangan lain dengan kerjasama SPR, malah SPR juga sudah bersetuju untuk membersihkan senarai pengundi dan banyak daripada permintaan BERSIH telah kerajaan laksanakan.

“Kerajaan juga mahu melihat kemenangan yang secara terbuka dan tidak mahu dilihat menang pilihan raya dengan cara yang tidak adil.

“Yang penting jangan nak main ugut, tidak perlu nak mengugut kerajaan, kerajaan tahu apa yang kerajaan buat,” Katanya lagi.


3 Responses

  1. Anonymous says:

    KALAU BABI NI NAK SANGAT BERSHIT 3.0 AKU SETUJU...

    MEME KALI NI AKU NAK SANGAT TENGOK BANGSAT2 SYIAH NI DOK DALAM SEBAB YG DOK BUAT KACAU NI SEMUA KAUM PAS...

    KITA WAR...

    PEJUANG HAMAS...

  2. Anonymous says:

    betina keling lahanat ni cuba nak uji lagi sekali..ternyata kerajaan yg ada sekrg trlampau banyak bagi muka,PDRM pun lembik..FRU bagaikan pak pacak
    biar NGO2 kat luar tampil di barisan hadapan,gua bersumpah pasti gua turun berperang ngn puak yakjut makjut ni...allah hu akhbar!!!!

  3. Anonymous says:

    klu pdrm ksar nnt keling tu leh wat mcm2, klu ikut pdrm mmg mmpus smua, melayu plak ckp bsar hbuk tarak, tggu mlysia jd sngapura la dijajah di bumi sndri., ank cina g skolah anak mlyu mrempit, ank india g kja ank mlyu hsap gam,
    aku mlyu yg mlu

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.