2 orang Melayu masuk Dap kerana suka Guan Eng ?

on Saturday, January 21, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments

GPB tak terkejut pun dengan penyertaan 2 orang Melayu sertai DAP yang dibanggakan sangat mereka. Zaman komunis dulu pun ada Melayu masuk parti pengganas itu .

Tetapi alasan yang cukup dangkal la bila ditanya mengapa sertai parti paling rasis ini.

Fairuz Azhan Amiruddin, 26, dan peguam Dyana Sofya memberi alasan di dalam Sinar Harian hari ini bahawa selepas melihat kekuatan ideologi dan kejayaan Kerajaan DAP Pulau Pinang mengurangkan kadar kemiskinan tegar.

Selain itu , beliau juga berkata DAP sudah lama mengamalkan ideologi demokrasi sosial dengan terus memberi perkhidmatan dan membela rakyat tanpa mengira kaum dan agama.

“Hanya propaganda Umno menyebabkan rakyat meletakkan DAP sebagai sebuah parti diskriminasi bangsa. Kejayaan Pulau Pinang berjaya mengatasi kemiskinan tegar menjadi contoh terbaik kepada Kerajaan Persekutuan,” katanya.

GPB ingin tanya sejak bila miskin tegar hapus di PP ? Kalau sudah hapus mengapa masih ada lagi penerima E-Kasih dan sebagainya dari JKM.

Ingat dengan beri bantuan RM100 kepada warga emas sudah boleh hapus terus miskin tegar?

Budak Melayu masuk Dap ini mungkin tak tahu sejak pemerintahan regim Guan Eng la orang Melayu dihimpit dan ditindas. Habis gerai2 Melayu diroboh
dan beberapa kampung Melayu di sebelah pulau pun bakal lenyap untuk dibina rumah mewah jutaan ringgit.

Kalau sebanyak 2 orang Melayu sertai Dap itu dibanggakan sangat mereka kononnya tidak rasis, GPB cabar letakkan calon Melayu mereka ini bertanding di majoriti bukan Melayu.




6 Responses

  1. kesian 2 melayu tu, saya cuma terfikir alasan logik mereka untuk join DAP, di mana kah tahap pemikiran IQ, cuba2 lah selidik secara terperinci dari semua sudut dan baru buat keputusan, tapi barangkali juga kalau join UMNO, mungkin terlampau ramai untuk naik keatas, so tak ada chance lah!

  2. Anonymous says:

    Tak dapat nak di ulas lagi jika ada melayu yang menyertai dapigs. Memang sehabis habis bodoh punya melayu yang masuk dap, sudah ternyata dap anti melayu. Munkin suka jadi melukut ditepi gantang.

  3. Mereka nak kuasa, mereka nak kemewahan hidup, atau mereka tersepit dan DAP boleh bebaskan. Banyak sebab lain lagi yang menyebabkan Melayu join DAP. Mungkin mereka sosialis atau komunis, siapa tahu?

  4. Anonymous says:

    penulis bolg ni pun bodoh...dah tak tahu mana bumi dipijak..selalu mainkan isu perkauman...dapat juga warga tua RM100 setiap bulan....kalu BN tu nak pilihanraya baru nak kasi..Apa Umno buat...pendatang asing bertambah, isu kemiskinan bertambah, gejala sosial anak melayu bertambah, kekayaan negara hanya diaorang yang sapu...tu pun tak tahu nak pikir ke...bodoh yang amat la lu ni..

  5. Anonymous says:

    anon 4 feb

    Jadi mereka join DAP kerana nak bagi duit 100 kat orang? Atau mereka nak hapuskan gejala sosial? Atau mereka nak halau semua TKI dan lain-lain? Atau mereka nak juga ambil kekayaan negara?

    Di bawah pemerintahan BN, peminta sedekah pun lari lintang pukang bila nampak kelibat van JKM. Mereka lebih mewah sekiranya tak dibantu.

    Kalau nak hapus gejala sosial kenapa buang Hassan Ali dan ganti Khalid Ibrahim? Dia kan liberal.

    Orang Pakatan dah bersetuju ke nak jadi amah sukarela atau pekerja binaan, atau pekerja ladang? Ganti pendatang asing yang dihalau.

    Semua rakyat dapat hasil dari kekayaan negara. Orang yang kaya kan ramai di Malaysia, yang miskin dibela oleh kerajaan dengan bantuan kewangan, pprt, rumah mesra rakyat, e kasih dan telalu banyak nak ditulis di sini. Yang sederhana dapat subsidi pertanian, bantuan IKS, peralatan pemprosesan, ubat free di klinik kerajaan, dan banyak lagi. RM 100 pun sebut macam RM 10,000.

    Apa sumbangan Pakatan Rakyat? Apakah setakat nak jadi buruh binaan? Ganti pendatang asing yang dihalau?

    Kritik berapi-api tapi macam tin kosong, tak ada isi. Siapa yang bodoh?

  6. Anonymous says:

    Buktikan DAP dah berjaya menghapuskan miskin tegar,sejak zaman lepas merdeka,kerajaan berjaya membasmi miskin tegar dia ingat DAP buat ke,ok lah dia x mengalami zaman melayu makan sayur pucuk paku,dan zaman padi kunca diawal kemerdekaan dulu.
    Hidup je dah senang,maka senanglah mereka bercakap.Kalau nak tau pasal kemiskinan tanyalah mereka yang umur melebehi 55tahun keatas.Itulah Melayu x sedar dek untung.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.