1 Malaysia di jersi skuad bola sepak P.Pinang , apa kata DAP Penang ?

on Saturday, January 15, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

1 Malaysia sentiasa di hati rakyat Malaysia . Logo 1 Malaysia kini sudah menjadi ikonik dikalangan rakyat dan merapatkan hubungan antara kaum di negara ini .

Kini di jersi -jersi pasukan bola sepak negeri pun sudah tertera dan terbaru pasukan bola sepak Pulau Pinang bagi menghadapi cabaran Liga Perdana 2011 .

Apa pulak kata DAP dan kerajaan Pakatan Rakyat PP yang begitu benci kepada 1 Malaysia kerana menganggap logo berkenaan mesej politik daripada Barisan Nasional dan Perdana Menteri.

Sebelum ini , Exco Selangor Ronnie Liu pernah mengeluarkan arahan pengharaman penggunaan logo 1Malaysia di premis berniaga kerana ia melanggar undang-undang kecil kerajaan tempatan dan merupakan mesej politik Barisan Nasional.

Sudah tentunya Guan Eng tidak boleh masuk campur mengenai hal pasukan bola sepak negeri ini kerana yang menjadi Presiden FAP adalah musuh ketatnya Dato Seri Zahrain Mohamd Hashim .

Semalam , YB Dato' Seri Zahrain Mohd Hashim telah melancarkan jersi baru skuad Pulau Pinang 2011 di Hotel Copthorne, Tg Bunga .

Jersi Pulau Pinang musim ini terdiri dari tiga set termasuk jersi ketiga. Ansar Marketing Sdn Bhd selaku penaja Pakaian Rasmi PP tahun ini telah menyerahkan mock tajaan berjumlah RM40,000 berupa pakaian sukan kepada Presiden FAP di majlis berkenaan .

Dalam ucapan perasmian, Presiden FAP turut berterima kasih kepada para penyokong PP dan menyeru agar semua penyokong dapat kembali kepangkuan pasukan baru musim ini.

Selain itu, bagi menyahut seruan Presiden FAP , pihak Ansar Marketing juga turut menyediakan jersi khas buat Kelab Penyokong bagi menarik semula penyokong ke stadium disamping menyemarakkan lagi saingan PP tahun ini .



Ketua Pasukan baru P.Pinang , Megat Amir Faisal Ibrahim


Presiden FAP YB Dato Seri Zahrain Mohamad Hashim bersama pemain pasukan PP



FAP melantik jurulatih tempatan Robert Scully sebagai Ketua Jurulatih PP bagi menghadapi Liga Perdana 2011


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Takpa bro..Guan Eng tak tengok bola..dia cuma tengok geran tanah melayu Penang saja...Hahahaha...

  2. haha ...Guan Eng org Melaka , mana boleh sokong Penang ..

    tak pa , nanti kita pi la tengok bola sekali ..murah saja RM 5 !

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.