Volkswagon Passat bakal ganti Perdana V6 sebagai kenderaan rasmi kerajaan

on Monday, January 3, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Adakah model terbaru kereta Passat keluaran Volkswagen AG (VW), syarikat gergasi Jerman, bakal menjadi kereta rasmi kerajaan Malaysia bagi menggantikan Proton Perdana V6 Eksekutif ?


Kereta Passat merupakan antara model Kereta Terbaik pada Anugerah Kereta Terbaik 2010 ( COTY) anjuran NST dan Mayband. Kereta akan bakal dipasarkan oleh syarikat konglomerat tempatan DRB Hicom selepas kejayaannya memeterai kerjasama strategik dengan VW yang turut dihadiri PM .

Sumber itu berkata, kereta Passat yang bakal ditawarkan untuk kegunaan kerajaan, adalah kereta berenjin 1.8 Turbo tetapi mempunyai kuasa menyamai 2.3cc atau 2.4cc. Ia dikatakan berharga sekitar lebih RM100,000 sebuah manakala kereta Perdana V6 sekarang berharga RM 130,000 .

Jika kereta buatan Jerman ini dipilih , memang lebat lah keuntungan syarikat DRB Hicom kerana jumlah bilangan kereta kerajaan di seluruh negara cukup banyak sekali.

Proposal dari DRB-Hicom ini sudah tentunya akan memberikan saingan yang besar kepada Proton Holdings Bhd. (Proton) yang juga GLC kerajaan yang sekarang ini masih lagi mencari kerjasama untuk dapat model baru kereta ekskutif bagi menggantikan Proton Perdana sedia ada.


Nissan Fuga Hybrid


Khabar angin menyatakan Proton dikatakan bakal membangunkan kereta mewah teknologi hibrid Nissan iaitu Nissan Fuga Hibrid untuk menggantikan model Proton Perdana.

Jadi , mana satu pilihan anda Volkswagon Passat @ Nissan Fuga Hybrid ??


2 Responses

  1. Anonymous says:

    tak masuk akal la semua!!!!!! Proton desperate la!

  2. Anonymous says:

    ye, betul, setuju & sokong!!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.