Minyak masak negara ini hilang , sapa penyamunnya ?

on Wednesday, January 5, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Isu ke mana hilangnya bekalan minyak masak di negara ini semakin meruncing dan menyusahkan rakyat . Hairan betul negara pengeluar minyak kepala sawit pun tak ada bekalan minyak masak .

Selepas Perlis, Kedah, Perak, Kelantan, Negeri Sembilan dan ibu negara, krisis bekalan minyak masak kini turut dialami oleh pengguna di Melaka, Pahang, Sarawak dan Pulau Pinang.

Bukan punca sangat pun daripada pembelian panik berikutan khabar angin harga minyak masak akan naik dalam tempoh terdekat ini. Setakat pembelian panik ini berapa sangat .

Tetapi sebenarnya punca dan dalangnya adalah dari pemborong dan sesetengah peruncit menyorokkan bekalan minyak masak ini . Tak payah lah RTM dan TV3 suruh rakyat masak makanan tak pakai minyak seperti rebus atau bakar . Itu semua ayat lapuk dah .

KPDNK dan rakyat kena tahu ini semua kerja pemborong a.k.a penyamun dan tukar pi la kerajaan sekalipun , selagi ada penyamun ini sorok barang , ia akan tetap berlaku juga . Pegawai2 KPDNK pergi la ke spot check ke gudang2 pemborong ini cari balik minyak2 masak ini semua. Jangan hanya dok cari alasan saja ...

Bila rakyat marah kerajaan pasal minyak masak tak ada ini , sapa yang untung ?? Anwar dan konco2 nya kini dah canang dah di ceramah2 mereka harga barang naik dan rakyat akan susah . Bila harga naik ,rakyat tentu susah dan marah kepada kerajaan ....inilah yang pembangkang nak

Kita juga harus ingat siapa yang kawal harga dan siapa yang jadi pemborong ? Kalau puak2 penyokong DAP adalah orangnya ... sapa yang dapat milleage isu ini ??

Fikir-fikirkanlah ...........





Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.