Siapa Karpal Singh sebenarnya ??siri 2

on Wednesday, May 14, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

Karpal Singh telah berjaya menyebabkan PAS menyembah kepadanya dalam isu negara Islam seperti yang diulas oleh saya di tajuk HarakahDaily Menipu Pembaca, Karpal capai matlamat.

Sememangnya Karpal Singh ini adalah seorang politikus yang jahat dan licik serta pandai mengambil sebarang peluang untuk mencapai matlamat asalnya. Sebenarnya, Karpal telah lama menunggu negara Malaysia ini diperintah oleh seorang Perdana Menteri yang lemah. Hakikatnya bukan Karpal sahaja, malah ramai lagi pemimpin DAP Kafir Harbi yang telah menunggu untuk sekian lamanya.

Karpal mengharapkan Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri ke-5 selepas gerakan reformasi kerana segala rahsia Anwar sudah berada di tangannya apabila dia menjadi peguambela bagi kes salah laku seks luar tabii. Namun, disebabkan kehebatan dan kehandalan Tun Dr Mahathir Mohamad, Anwar gagal menjatuhkan kerajaan pimpinan Tun tetapi terpaksa tersungkur di penjara kerana kesalahan salahlaku seks luar tabiinya dan gagal menjadi PM.

Kesilapan paling besar yang dilakukan oleh Tun Dr Mahathir Mohammad sepanjang karier politiknya ialah mengangkat Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai penggantinya. Sememangnya, tidak dapat disangkalkan bahawa Pak Lah mempunyai imej yang amat baik sewaktu diangkat untuk menjadi PM. Tetapi, imej yang baik tidak mampu menjadikannya seorang pemimpin yang baik.

Karpal Singh sedar bahawa Dato’ Seri Abdullah adalah seorang yang pentingkan kepopulartiti dan ingin dilihat sebagai pemimpin yang disayangi oleh setiap lapisan masyarakat. Karpal sedar ini adalah satu kelemahan yang amat sesuai untuk diambil peluang.

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, saya amat meminati buku-buku “self improvement”, ” leadership” dan motivasi. Dalam setiap buku yang pernah saya baca banyak menerangkan bahawa untuk menjadi seorang PEMIMPIN YANG HEBAT, ANDA TIDAK BOLEH MENJADI PEMIMPIN YANG POPULAR. Ini adalah hakikat sebenarnya, tidak kira sama ada anda seorang pemimpin parti politik, pemimpin sebuah syarikat gergasi ataupun pemimpin syarikat milik anda sendiri.

Seorang pemimpin sepatutnya mempunyai pemikiran dan wawasan yang jauh kehadapan dan tidak mampu dibaca dan ditaksirkan oleh orang kebanyakan. Mengikut kajian saya, hanya 5% sahaja populasi rakyat/pekerja yang dapat memahami dan menghayati setiap tindakan dan keputusan yang dibuat oleh seorang pemimpin yang hebat. Oleh sebab, itu tindakan pemimpin itu menjadi amat tidak popular di bawah pandangan majoriti orang bawahannya. Jika pemimpin itu ingin menjadi popular, maka dia akan membuat keputusan yang disenangi oleh orang kebanyakan. Biasanya tindakan popular adalah tindakan yang tidak berwawasan jauh.

Karpal sudah dapat membaca kecenderungan Pak Lah untuk menjadi seorang pemimpin yang popular. Oleh sebab itu, kita tidak pernah mendengar Karpal mencemuh Pak Lah, malah jarang sekali kita dengar ada pemimpin DAP kafir harbi yang lain berbuat demikian. Ini adalah supaya Pak Lah tidak merasa terancam dengan mereka dan memudahkan DAP kafir harbi melancarkan serangan secara senyap-senyap terhadap kepimpinan Pak Lah.

Pak Lah yang sememangnya suka melihat manusia pada “face value” tidak menyangka bahawa DAP kafir harbi yang sering memujinya sedang menjalankan gerakan untuk menjatuhkan keseluruhan ketuanan Melayu dan agama Islam di Malaysia. Malang sungguh nasib bangsa Melayu pada hari ini kerana mempunyai pemimpin yang lemah dan hanya ingin menjadi popular.

Jika kita lihat Karpal Singh adalah salah seorang pemimpin DAP kafir harbi yang cuba mempertahankan kritikan ke atas kepimpinan Pak Lah oleh Tun Dr Mahathir. Bukankah amat pelik bagi seorang pemimpin pembangkang harbi seperti Karpal membela Pak Lah. Karpal yang merupakan politikus yang licik dan kurang ajar tetapi kelihatan cuba membela Pak Lah. Sudah tentu ada “Udang di sebalik batu” dan hanya orang mempunyai pandangan yang jauh dapat membacanya.

Pada hari ini, kita melihat bagaimana Karpal Singh berjaya memperkudakan dan memperbodohkan pemimpin PAS dalam isu pembentukan Negara Islam. Karpal berjaya memanipulasi isu “Darahnya Halal untuk dibunuh yang diutarakan oleh PAS Johor” dengan baik serta dapat pula memberi amaran kepada pemimpin PAS yang lain supaya tidak menimbulkan lagi isu “Negara Islam”. Pemimpin PAS diam seribu bahasa mendengar amaran itu dan pada pendapat saya sebagai orang Melayu yang kaya dengan pepatah yang antaranya ialah “Diam tanda Setuju”. Jadi, tidak perlulah saya mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

oleh Sultan Perak.Setelah melihat kejayaannya membisukan pemimpin PAS dalam isu “Negara Islam”, Karpal sekali lagi melihat peluang besar apabila isu Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (Jaip), Datuk Jamry Sury yang diarah bertukar 24 jam oleh Menteri Besar Perak tetapi dihalang Karpal tahu bahawa tujuan utama MB Nizar cuba memberhentikan Pengarah JAIP adalah kerana PAS ingin mengukuhkan kedudukan mereka di Perak. Ini kerana majoriti orang Melayu Perak masih menolak PAS dalam PRU-12 lalu. Jadi, PAS ingin menggunakan kuasa yang ada untuk memperkuatkan jentera politik PAS di masjid-masjid dan surau yang terdapat di Perak.

Bagi Karpal pula, dia ingin menduga sejauh mana kesetiaan pemimpin PAS dan pengikut PAS kepada Sultan-Sultan Melayu. Ini kerana tindakan Sultan Perak sememangnya tidak selari dengan apa yang ingin dicapai oleh PAS di Perak. Karpal mula mengherdik instusi beraja dan mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang mencabar Sultan Perak khususnya dan seluruhan sistem beraja di Malaysia amnya.

Seperti yang diduga oleh Karpal, hinaan demi hinaan ke atas institusi beraja hanya dipandang sepi oleh pemimpin PAS. Ini kerana dalam isu pengarah JAIP, Karpal dilihat cuba mempertahankan tindakan MB Nizar. Hakikat yang sebenarnya, Karpal Singh ingin melihat sejauh mana dia dapat memperkotak-katikkan institusi beraja tanpa sebarang bangkangan daripada pemimpin PAS.

Sekali lagi, Karpal berjaya mencapai objektifnya dalam usaha memperkudakan pemimpin PAS dan pemimpin Melayu PKR dalam usaha untuk menjatuhkan maruah Insitusi Raja Perlembagaaan yang diamalkan di Malaysia.

Sultan-sultan dan Agong adalah salah satu lambang ketuanan Melayu di Malaysia selain Hak Keistimewaan Melayu, Bahasa Melayu dan agama Islam. Jadi, Karpal Singh cuba menghakis sedikit-sedikit Ketuanan Melayu ini. Hanya mereka yang peka dan berwawasan boleh membaca percaturan politik Karpal Singh kafir harbi ini.


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Malu betul aku .. Ngaku pejuang melayu tp IQ lemah.. Sepattnya ko tkr nama ko jd penjahanam melayu.. Woi, seluruh malaysia dh tahu la yg Mahathir menganiayai anwar ibrahim .. Dia dah ngaku dh pun. Xcaya, ko boleh g tgk video kat youtube.. Brlmbk2 dh org upload. Ko g tgk.. Search Mahathir mengaku Menganiayai Anwar Ibrahim.

  2. Anonymous says:

    Ko g harakahdaily.net utk jenguk2 media pembangkang. Jgn duk tgk kerapuan media2 ko tu je yg memang mcm sial penipuannya...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.