Semuanya nak tipu rakyat

on Sunday, May 25, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


oleh: Wan Nasir


Semuanya oportunist yang mencari kesempatan untuk menlonjakan kepopulariti sebagai orang yang baik dan mengambil kesempatan atas kekalutan yang berlaku dalam UMNO hari ini, Wan Azizah cuba menangguk ikan yang lepas dari tasik UMNO dan mencuba nasib untuk menangkap bapak ikan supaya anak-anak ikan akan mengikuti langkah bapak ikan masuk dalam jaring yang dibentang oleh Wan azizah dan PKR.
Walaupun hampir mustahil untuk Tun menyertai PKR dan Wan azizah sendiri mengetahui akanperkara ini tetapi beliau tetap bercakap sekadar ingin menyedapkan hati ahli PKR dan UMNO.Inilah Wan Azizah.
Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sedia membuka pintu parti itu kepada Dr. Mahathir sekiranya bekas pemimpin utama negara itu berminat.

"Kami amat mengalu-alukan mereka (anggota UMNO)," kata Dr. Wan Azizah yang juga Ketua Pembangkang.



Setiausaha agung PKR, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, beliau menghormati keputusan Dr. Mahathir dan berharap masyarakat Melayu sentiasa bersatu.



"Saya pernah bekerja di bawah beliau (Dr. Mahathir), beliau orang yang saya anggap berkebolehan... saya hormati keupayaan dan kebolehan Dr. Mahathir," katanya kepada pemberita di Shah Alam.




Benarlah apa yang dikatakan oleh Datuk Seri Azalina bahawa ini membuka ruang kepada pembangkang dan akan menguntungkan pihak pembangkang.




Sementara itu, Pas bersedia memimpin negara dengan berpegang kukuh kepada prinsip kontrak sosial sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh UMNO tumbang.



Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, pendirian itu berasaskan kepada kontrak sosial yang telah dipersetujui semasa negara ini merdeka bahawa kepimpinan kerajaan perlu diketuai oleh orang Melayu Islam.



Tambahnya, kepimpinan kerajaan juga perlu meneruskan prinsip-prinsip yang digunapakai sekarang iaitu bahasa Melayu dan Islam sebagai agama Rasmi

''Kesediaan Pas untuk menerajui negara ini kerana parti ini mempunyai banyak pengalaman sejak merdeka di mana pernah menjadi pembangkang secara bersendirian, bergabung dengan parti pembangkang lain dan memerintah beberapa kerajaan negeri," katanya

Jika Pas yang membentuk kerajaan , Hj Hadi akan menjadi Perdana Menteri , bagaimana pula dengan Anwar Ibrahim yang selama ini dikatakan akan menjadi Perdana Menteri jika PR dapat menubuhkan kerajaan dan apakah Pas hanya boleh menubuhkan kerajaan dibawah pakatan PR.


Ini juga cakap sekadar mahu bercakap sahaja dan cuba menipu rakyat lagi,


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.