Nawaitu Tun Razak dan Tun Mahathir berbeza

on Sunday, May 25, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Sdr Pengarang saya amat tertarik dan terpanggil untuk mengulas: Keyataan Tun
1. Saya kurang faham dakwaan pemimpin-pemimpin tertentu UMNO bahawa mengkritik atau mendesak Presiden UMNO berhenti bermakna tidak setia kepada UMNO.

2. Tun Razak dan beberapa pemimpin UMNO yang lain telah tidak bersetuju dengan yang di Pertua UMNO Dato Onn Jaafar berkenaan dengan cadangannya untuk buka UMNO kepada semua kaum sehingga Dato Onn terpaksa undur.

Perbezaan Tun dan Allahyarham Tun Razak . Tun Abdul Razak mengkritik Dato' Onn tidak keterlaluan sehingga melibatkan perpecahan dalam UMNO tanpa melibatkan kesetabilan UMNO. Tun juga tidak membabitkan keseluruhan keluarga Dato' Onn dan tidak pula meminta Dato' onn melepaskan jawatan. Nawaitu Tun Razak dan Tun adalah berbeza kerana nawaitu Tun adalah demi parti dan nawaitu Tun jelas kerana bencikan Pak Lah.

Bermulanya kritikan Tun adalah ketika Pak Lah membatalkan dua projek besar , 1> Jambatan bengkok 2) Rail berkembar yang mana kedua-dua ini melibatkan kroni Tu Syed Mokhtar yang merupakan antara orang terkaya di Malaysia.

Dato' Jaafar keluar parti tanpa menyeru semua ahli keluar dari parti dan tidak menyeru agar semua Ahli Parlimen untuk lompat parti, Ini bukan kerana sayangkan UMNO. Ini mahu menghancurkan terus UMNO yang sudah punah sejak era Mahathirisma. UMNO berpecah dua ketika tertubuhnya semangat 46 , UMNO berpecah lagi ketika tertubuhnya semangat 46 dan UMNO berpecah lagi setelah Tun bersara. Apa yang tinggal mahu dikeluarkan semua. Inikah dikatakan sayangkan UMNO.

Nasib baik ahli UMNO tidak sebodoh dan tidak lagi mahu mengikut telunjuk Tun , jika tidak apa yang tinggal dalam UMNO. Habis diratah oleh Tun, Hancur UMNO dicincang oleh Tun. Juak - juak Tun kini sudah kemaluan dan menuduh ahli UMNO , ketua cawangan dan ahli parlimen sudah dibeli , sedangkan Mukhriz dan mereka ini sendiri tidak mahu keluar dari UMNO.Siapa pula yang beli mereka ini.

kpunews.blogspot.com


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.