KRONOLOGI PERIKATAN NASIOANAL & TEWASNYA GRAND MASTER PENCATUR POLITIK

on Sunday, March 8, 2020 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





KRONOLOGI PEMBENTUKAN KERAJAAN
PERIKATAN NASIONAL


1. Tun Mahathir tidak boleh lari sepenuhnya daripada apa yang berlaku dengan menyalahkan pihak lain. Soalan yang beliau akan tergagap untuk jawab: Kenapa perlu letak jawatan PM-7?

2. Nama Tan Sri Muhyiddin muncul disebabkan "lakonan" ego Mahathir yang terlalu tinggi. Tidak ada sebab untuk PH menyalahkan Tan Sri Muhyiddin kerana beliau memilih untuk berpijak di bumi nyata... bahawa DAP terlalu tamak, gopoh dan angkuh dengan kuasa sekaligus mengundang kemarahan orang-orang Melayu; ditambah Anwar yang bak kata Tun Mahathir, "gila-gila hendak jadi Perdana Menteri tapi dia tak boleh"..

3. Tan Sri Muhyiddin nampak tegas dan jelas dalam mengambil pendirian berkaitan menolak DAP sebagaimana dihasratkan oleh sebahagian besar masyarakat Islam di Malaysia.

4. Sekiranya PH masih percaya dengan permainan politik Mahathir, bersedialah mereka untuk sekali lagi menjadi mainan main-main Mahathir. Takkan tak boleh fikir, kalau Tun M tak buat macam ini, bagaimana mungkin orang selain Anwar mengganti tempat beliau?

5. DS Anwar tidak mungkin dapat menjadi Perdana Menteri selagimana beliau bersekongkol dengan DAP.

6. Soalan penting yang belum ditanya: Dimanakah pencatur sebenar, Tun Daim?




Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.