PANAS !! DAP guna isu Ayam KFC untuk juara isu perkauman !

on Friday, February 10, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Insiden seorang pekerja KFC I-City menumbuk seorang pelanggan Cina, kini sedang hebat diperkatakan di seluruh Malaysia. Klip video yang dimuatnaikkan oleh seorang RACIST yang cuba membuktikan bahawa seorang anak muda Melayu yang bertugas di restoran makanan segera tersebut seorang RACIST, sebenarnya hanya untuk mencetuskan kemarahan luar biasa terhadap Melayu dan UMNO oleh para pengundi muda bukan Melayu.

Malangnya, ada satu fakta yang tidak disebut dalam kes ini iaitu ‘mangsa’ yang bernama Danny Ng itu, TIDAK BOLEH BERBAHASA KEBANGSAAN sekalipun daripada rupa parasnya, dia masih muda dan golongan muda sepertinya, amat mustahil memahami Bahasa Melayu yang merupakan Bahasa Kebangsaan negara ini.

Ada dua kemungkinan yang boleh dirungkaikan, iaitu lelaki bernama Danny Ng itu merupakan Cina Import yang sememangnya seringkali dikaitkan dengan DAP dalam usaha parti tersebut menjadi parti penguasa di Malaysia dan kedua, Danny Ng telah diarahkan agar berpura-pura tidak boleh berbahasa Melayu bagi membuktikan dia tidak mengungkapkan CIBAI PUNYA MELAYU yang menjadi punca kepada kemarahan petugas KFC itu.

Apabila DAP masuk campur dalam kes ini, maka ia pun bertukar menjadi RACIST sepenuhnya. Dengan kecenderungan DAP untuk membuktikan bahawa Melayu-Bumiputera adalah pembuli di negara ini, DAP menerusi wakil mereka, Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng menafikan bahawa Danny Ng telah membuat provokasi sehingga menyebabkan dia ditumbuk oleh petugas KFC I-City.

Agak menarik untuk dilihat ialah apabila insiden berkenaan telah mencetuskan satu lagi kempen pemboikotan berasaskan perkauman yang digerakkan oleh cybertrooper-cybertrooper DAP di medan Internet. Reaksi-reaksi yang ditunjukkan rata-rata menyalahkan KFC yang mempunyai kepentingan Bumiputera. Sebaliknya insiden tersebut telah menggerakkan usaha untuk mengalihkan tumpuan pelanggan kepada SAINGAN KFC iaitu MCDONALD.

Mungkin ramai yang kurang menyedari, KFC yang dimiliki oleh QSR Brands yang mana ahli Lembaga Pengarahnya adalah hampir keseluruhannya Bumiputera-Islam, berbanding ahli Lembaga Pengarah dan teraju utama McDonalds Malaysia yang hampir tidak ada nama Melayu-Bumiputera di situ.

KLIK DI SINI SETERUSNYA 


One Response

  1. Anonymous says:

    Itulah salah satu motif Cina2 bangsat ni cuba pertahankan... tolak KFC walaupun dalam masa yg sama tak menyatakan alternatifnya, tetapi semua org tahu selain dari KFC, restoren makanan segera yg popular adalah Macdonald yg hampir majoriti saham mereka dipunyai oleh bangsa Cina di Malaysia ni....

    Kalau berfikir secara logik, kenapa Danny babi tu tak je beralih ke restoren lain atau kedai makan yg lain setelah beratur dan menunggu hampir 1 jam di situ?? Takkan di I-city tiada fastfood restaurant lain?? Kalau tak suka beratur lama, pergi je la tempat lain... BODOH sangat ke????

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.