Hari Penentuan 8 Julai

on Thursday, June 25, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



KUALA LUMPUR 22 Jun - Kes liwat yang dihadapi oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sepatutnya dibicarakan di Mahkamah Tinggi di sini mulai 1 Julai ditangguhkan sehingga 8 Julai ini. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah membenarkan penangguhan bagi membolehkan beliau mendengar dua permohonan Ketua Pembangkang itu terlebih dahulu sebelum perbicaraan kes tersebut bermula. Menurutnya, pada 1 Julai ini beliau akan mendengar permohonan untuk mendapatkan dokumen berkaitan kes itu setelah Sulaiman Abdullah yang mengetuai barisan peguam mewakili Anwar memohon penangguhan bagi membolehkan pihaknya memfailkan jawapan kepada afidavit balasan pihak pendakwaan. Permohonan tersebut sepatutnya didengar oleh hakim tersebut pada hari ini. Hakim Mohamad Zabidin juga menetapkan 8 Julai ini bagi mendengar permohonan Anwar untuk membatalkan tuduhan liwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang dijadualkan didengar pada Jumaat ini. ''Perbicaraan kes utama yang ditetapkan pada 1 Julai pula ditangguhkan kepada 8 Julai ini,'' kata hakim tersebut. - Utusan


Manakala Blog Saiful Bukhari Melaporkan Sebegini :

http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/2009/06/sah-dsai-ke-washington-dc-25hb-jun.html


8 Julai Hari Penentuan. Mahkamah menetapkan 1 Julai untuk mendengar permohonan Anwar supaya dibekalkan dengan dokumen dan barangan berkaitan kes. Mahkamah juga akan mendengar pada 8 Julai ini permohonan untuk membatalkan pertuduhan(Gugur pertuduhan) yang dihadapinya. Pada 8 Julai ini, sekiranya Mahkamah menerima permohonannya, maka pertuduhan akan digugurkan bermakna kes gugur(tiada perbicaraan). Jika sebaliknya, maka saya akan dipanggil untuk beri keterangan serta merta(perbicaraan diteruskan). Mahkamah Tinggi, Jalan Duta. Pada jam lebih kurang 9.00 pagi ini (22 Jun), Hakim akan mendengar permohonan pihak peguam bela tertuduh bagi mendapatkan segala bukti-bukti dari pihak pendakwaraya. Ironinya, segala bukti-bukti dan tuntutan-tuntutan mereka telahpun diserahkan dan dipenuhi namun mereka masih lagi mahu membuat tuntutan seperti menuntut BUKTI ASAL diserahkan. Tujuan mereka hanya satu, mereka ingin menunjukkan kononnya Mahkamah tidak berlaku adil jika tuntutan mereka tidak dipenuhi walhal ia sebaliknya. Menurut mereka, jika segala tuntutan mereka tidak dipenuhi, mereka mahu Mahkamah MENGUGURKAN KES sebelum ia dibicarakan. Inilah ''keadilan'' bagi mereka. [Ulasan sebelum ini] Tidak terkata, jika ditakdirkan kes ini digugurkan di Mahkamah Dunia, tidak mengapa, saya redha.. Kerana kelak semasa di Masyar (Mahkamah Allah) pasti akan dibicarakan juga.. Sebagai hamba Allah yang kerdil, saya hanya mampu berusaha, berdoa dan berserah sepenuhnya kepada Allah s.w.t sahaja, kerana Dialah yang Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa.

sumber: blog azli shukri

Komen PB

Saya setuju ulasan oleh sdr Azli Shukri iaitu konspirasi peringkat tertinggi, khususnya dalam badan kehakiman negara bagi memastikan Anwar Ibrahim terlepas daripada sebarang hukuman dan jenayah liwat. Kita harap badan kehakiman telus dan tidak berpihak mana-mana pihak. Mahkamah juga sepatutnya berlaku adil kepada Saiful yang telah menunggu sekian lama perbicaraan ini . Kita semua dah tahu sikap dan taktik licik Anwar untuk melenggah-lengahkan perbicaraan.

Sekarang ini juak2 puak PKR sedang memainkan isu di akhbar mereka iaitu sokongan 100% Majlis Peguam memohon mahkamah mengenepikan kes liwat ini terhadap Anwar dengan mengatakan laporan perubatan HKL tidak mengesahkan tanda diliwat ,ujian DNA boleh diubah,panggilan ke Mindef dan lain-lain lagi . Hal ini supaya mengubah persepsi orang ramai bahawa tiada bukti untuk mendakwa Anwar atas tuduhan liwat ini. Kita harap kes ini akan dibicarakan kerana semua rakyat mahu tahu kebenarannya . Suruh Anwar bersumpah ,dia tak mahu .Sekarang ini kita minta dia dibicarakan ,tak mahu pulak .Pengecut !!


2 Responses

  1. Anonymous says:

    anwar cerita dalam ceramah tak kesan liwat keatas saiful, memang betul sebab dia pakai jely, kalau tak pakai melecet la anu dia....

  2. TokMudim says:

    Anon..hang macam pernah kena aje..

    Dmubfck......NAsib UMNO kat Dubur ketat si Saiful....kah..kah...

    B....P....M.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.