Hindraf nak sabotaj kehadiran Najib di Batu Caves ?

on Monday, February 6, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments

Kumpulan pendesak India, Hindraf merancang untuk mendapatkan 100,000 tandatangan bagi kempen mereka ketika perayaan Thaipusam di Batu Caves, Kuala Lumpur Selasa ini, sebagai membantah kegagalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menunaikan tuntutan badan itu.

Kempen itu dijadualkan bermula pada pukul 9 pagi pada hari pertama masyarakat Hindu menyembah Dewa Murugan yang kebetulan bersamaan dengan hari Najib dijadual melawat kawasan kompleks kuil di Baru Caves itu.

Tujuan kempen berkenaan, kata ketua pergerakan itu, P Uthayakumar, adalah untuk mengingatkan Najib mengenai tuntutan 18 perkara yang dibuat Hindraf pada 2007 kepada kerajaan BN.

"Tuntutan 18 perkara Hindraf yang bertarikh 12 Ogos 2007 antaranya menuntut bagi kesaksamaan, peluang sama rata dan gesaan supaya semua dasar perkauman baik dari kerajaan mahupun sektor swasta dihentikan.

“Ini termasuk mengasingkan khususnya golongan miskin masyarkat India daripada arus perdana pembangunan negara... semua ini belum lagi dilaksanakan oleh Umno yang kini diketuai oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sejak lima tahun lalu sehingga hari ini," kata Uthayakumar dalam satu kenyataan.

Kempen mengumpul tandatangan oleh Hindraf yang akan diadakan di pintu masuk kuil berkenaan. Ia juga bertujuan untuk menekankan semula keperluan untuk “menamatkan perkauman” dan menyeru kepada perdana menteri menunaikan permintaan Hindraf.


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Hindraf jgn main api..apa2 jadi sama wa punya PM itu hali besar batu caves lu tanggung jawab hah....mana wa punya kawan2 jgn bagi dia olang masuk kcau. Hindraf ngo xde daftar kcau org india baik mau sembahyang...jaga2 ada org luar mau provok ambil kesempatan kasi pecah kaum lo... Polis jaga ini negala byk baik loo...wa senang cali makan...anak2 wo talak takut duduk malay sia ma...kita jiran melayu ada baik jugak maa..celaka punya Hindraf...kawin sama itu BeraShit...apek lompat ..itu depan ada longkang..aiiyak...aiyak..wa susah jalan mata ada tutup...

  2. Anonymous says:

    fuck u la hindraf sial.....melayu dah kasi duduk ini negeri dah kira bagus,mahu mintak mcm2 pulak....klau tak suka pegi blk india la.jgn duduk sini.......lu betul2 PARIAAAAAA.........lah sial

  3. KZSO says:

    inilah akibat dapat menteri kdn kerismudinpondan yg lemah, suka tersengih, ketawa terbahak-bahak serta bertepuk tangan, penakut, takdak teloq untuk menegakkan undang-undang dan perlembagaan...hindraf dan bersih yg sah-sah haram dibiarkan bergerak bebas sana-sini....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.