Syabas Harimau Malaya !! Piala Suzuki 2010 dalam gengaman

on Sunday, December 26, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments





Ultra Malaya penyokong kuat skuad negara


Syabas Malaysia ! Kita sudah sebelah kaki untuk mengengam Piala Suzuki 2010 selepas membelasah 3- 0 ke atas Indonesia pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi

Gol-gol Malaysia hasil jaringan Safee Sali pada minit ke-61 dan 73 manakala satu gol lagi daripada Mohamad Ashari Samsudin pada minit ke-68. Menariknya , 2 gol gol oleh Safee dan Ashaari adalah hasil kebijaksanaan Nor Shahrul Idlan yang bijak mengelecek dan melakukan hantaran cantik kepada rakan .

puluhan ribu penyokong Harimau Malaya ...


Permainan skuad negara malam ini seakan-akan permainan cantik anak buah Arsene Wenger yang terkenal dengan permainan cantik dan short pass mengelirukan untuk menghasilkan gol . Kelebihan pemain kita adalah kerana mereka adalah pemain muda dan mempunyai kecergasan yang cukup baik bagi menghadapi perlawanan antarabangsa seperti ini. Lihat lah bagaimana mereka mengejar bola ke segenap penjuru padang bagi merampas bola serta menyekat serangan skuad Indonesia .

Selain itu , Padan Muka kepada Goalkeeper Indonesia , Markus yang komplen sangat kena pancaran laser la kononnya daripada penyokong Malaysia . Sengaja nak psyco pemain Malaysia bagi hilang fokus tetapi akhirnya makan diri mereka semula apabila selepas beberapa minit akhirnya gol pertama Malaysia muncul bukan dari bantuan laser .

mat indon sudah balik awal bila kena 3 - 0



Jadi , untuk perlawanan kedua final ini di Gelora Bung karno minggu depan .. kepada penyokong Indonesia tak payah la hadir ke stadium ... Confirm kalah !!


Piala Suzuki 2010 milik MALAYSIA !!


4 Responses

  1. Anonymous says:

    siol lu hahahahha..lawak..

  2. Unknown says:

    Steady malaysia 3-0
    kalau nak tengok gol boleh tgk sini
    http://henshinterritory.blogspot.com/2010/12/harimau-malaya-membaham-sang-garuda-3.html

  3. PERJUANGAN BELUM TAMAT..

    MALAYSIA BOLEH !!!!

  4. Anonymous says:

    Terbaek............

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.