NGO lapor SPRM ada unsur rasuah dalam kerajaan DAP

on Friday, April 25, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Pagi tadi, lebih kurang dari jam 10:30 pagi sehingga 12:30 tengah hari, Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) bersama-sama dengan Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) telah membuat aduan tentang Kerajaan Negeri Pulau Pinang kepada SPRM di pejabat SPRM Pulau Pinang yang terletak di Jalan Sultan Ahmad Shah, Pulau Pinang.

Aduan tersebut dibuat berhubung salah guna kuasa serta mengesyaki wujudnya unsur-unsur rasuah dalam projek yang dijalankan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Seramai lebih kurang 20 orang yang terdiri daripada ahli Pertubuhan Minda Sosial Prihatin dan Kongres Melayu Pulau PInang serta wartawan-wartawan tempatan telah hadir. Antara mereka termasuklah Rahmad bin Isahak, Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang serta Ramesh Rao Krishna Naidu yang merupakan Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin.

Antara aduan yang dibuat membabitkan Pencerobohan Bukit Relau (Bukit Botak) di mana KMPP dan PMSP membuat aduan bagi mendesak SPRM menyiasat kelulusan kedua projek berkenaan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang didakwa berunsurkan rasuah dan salahguna kuasa serta ketirisan. Turut diadukan adalah membabitkan projek parkir kereta (kupon dan elektronik) yang dilihat dijalankan secara curiga dan penuh putar belit

Sumber : buletin247


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.