Terkini ! Ceramah Anwar dipenuhi orang luar , sambutan kaum Cina hambar ! #PRKSgLimau

on Saturday, November 2, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


 - Ceramah para pemimpin pembangkang termasuk penasihat Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini tidak mendapat sambutan daripada kaum Cina.

Kira-kira 1,800 pengundi Cina di pekan berkenaan tidak keluar untuk mendengar ceramah pembangkang yang diadakan khusus untuk menarik undi mereka.

Jika berdasarkan jadual yang diperolehi ialah pertemuan Anwar dengan kaum Cina, tetapi ceramah malam ini hanya dipenuhi oleh orang Melayu yang datang dari kampung berdekatan.



Terdahulu Timbalan Presiden Keadilan, Azmin Ali yang berucap menyatakan rasa kecewa kerana kurangnya kehadiran kaum Cina dan menyindir kaum tersebut sebagai menyokong parti MCA yang tidak pernah menjaga kebajikan kaum berkenaan.

Lebih memalukan menunjukkan Azmin tidak faham dengan politik setempat apabila beberapa dia merujuk para pengundi di Sungai Limau terdiri daripada golongan pesawah dan nelayan sebagai golongan miskin papa kedana.

Tindakan beliau menyebabkan orang ramai terdiam, seolah-olah tidak selesa dengan gambaran tidak betul yang diberikan .


4 Responses

  1. doraemon says:

    cina mmg mc tu,jgn dok caya sgt

  2. Anonymous says:

    Jangan menghina orang Sungai Limau. Mentang-mentang hangpa mai dari pekan besaq tak semestinya lesen untuk hangpa menghina kami sampai macam tu.

    Nenek moyang kami mungkin waktu itu papa kedana. Yang pastinya bukan hang yang membela kami hingga kami dan anak cucu kami hidup senang sekarang.

    Hangpa orang pekan cukup angkuh dan riak.

  3. Otak geliga says:

    Cina TAK DTG bukan sbb tak mau undi n tak suka PR, tapi BERPURA-PURA, bermuka-muka, main opera cina....itukan keHEBATan org Cina Malaysia...Cina kalau TAK MENIPU bukan Cina, Cina n penipuan bagai aur dgn tebing, isi dgn kuku....jgn sesekali kita alpa n lupa sifat Cina Malaysia ni.

    cumanya, berapa kali lg pemimpin Melayu asyik termakan mata kail sang Cina?....bila nak sedar?

  4. Anonymous says:

    Apa besar sangat bangsa cina ni? Anggap aja lah org cina da tak ada lagi di Malaysia ini.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.