KJ buat laporan polis buku berunsur fitnah

on Sunday, March 22, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments


KUALA LUMPUR: Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini membuat laporan polis terhadap penulis buku Tuah dan Sial Khairy Jamaluddin yang dikatakan mengugut dan memfitnah beliau.

Khairy hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields pada pukul 10.15 pagi bersama empat rakannya termasuk anggota perwakilan Umno Kota Melaka, Saiful Ridhuan.

Beliau yang ditemui pemberita di pekarangan ibu pejabat polis itu selepas membuat laporan berkata, beliau meminta polis menjalankan siasatan terhadap buku tulisan seorang penulis politik tanah air.

"Tujuan utama saya buat report (polis) ini adalah disebabkan kandungan buku... yang ternyata memfitnah saya.

"Buku ini adalah sebenarnya satu usaha secara sengaja menjatuhkan imej dan karier politik saya," katanya selepas hampir dua jam membuat laporan itu.

Khairy berkata, beliau juga tidak pernah berjumpa penulis buku itu sebelum ini dan pertama kali mereka bertemu adalah di pejabatnya 17 Februari lalu.

"Beliau (penulis) datang ke pejabat saya di sini (Kuala Lumpur) 17 Februari lepas, berjumpa dengan saya dan mengugut saya agar membayar RM100,000 atau buku itu diterbitkan.

"Bagaimanapun saya enggan kerana saya tidak perlu bayar untuk buku tersebut dan saya tidak mampu untuk bayar," dakwa Khairy dipetik Bernama.

Menurut Khairy lagi, penulis terbabit turut mendakwa bahawa penerbitan buku itu ditaja musuh-musuh politik beliau dalam Umno.

"Selain itu, saya juga mendapat tahu buku ini juga telah diedarkan kepada beberapa anggota perwakilan Umno sejak minggu lepas," katanya.

Komen PB

Apabila mendapat sms dari rakan baik saya di KL mengenai laporan polis oleh KJ mengenai terhadap penulis buku tersbeut Pak Ya yang mengugut dan fitnah terhadap KJ mengingatkan kepada saya dahulu iaitu buku Dalil Kenapa Anwar tidak boleh jadi PM yang disebarkan kepada perwakilan UMNO . Politik UMNO memang penuh dugaan dan rintangan apabila anda terjun ke politik UMNO terutama orang muda. JIka anda tidak tahan kepada tekanan ,fitnah ,konspirasi jangan bermimpin untuk mencapai jawatan2 tertinggi dalam UMNO .

Penulis buku ini iaitu Yahya Ismail memang seorang penulis dari pembangkang dan selalunya buku-buku dia ni cukup puji sakan Anwar Ibrahim . Tetapi yang untungnya orang tua ni ,dia mendapat bayaran dan habuan untuk menulis buku yang memburukkan KJ dan punya gila duit sangat sanggup lagi ugut KJ bagi duit 100K supaya dia tidak edarkan buku ini kepada perwakilan UMNO.Memang sah penulis UPAHAN dan tiada prinsip sebagai seorang penulis politik yang lain sepert yang saya kagumi sepeti Pak Habib dan MSO .


LINK
Yahya ugut KJ
'Bukan ugut Khairy, tapi berunding'
hinanya rentetan hidup penulis yahya
KHAIRY DI FITNAH LAGI!
Buku: Khairy dakwa diugut RM100,000

Khairy accuses writer of extorting RM100,000


5 Responses

  1. KJ perlu berani...

    bila pulak penulis buku nak tulis pasal Pakatan?

    http://pkrpasdap.blogspot.com

  2. Anonymous says:

    Blog sukj yang baru= http://melayusesat.blogspot.com
    inilah pencacai kj yang muka ada di "aljuburi"

  3. hahahahahaha....... [ Politik UMNO memang penuh dugaan dan rintangan apabila anda terjun ke politik UMNO terutama orang muda.] betul2!!!!!!!!

    tapi aku sokong khairy menang ketua pemuda....

    islam hadhari..islam hadhari....

  4. thanks joe chanker for support KJ untuk Ketua Pemuda UMNO

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.