Kemunculan wira Melayu Perak YB Osman Jailu

on Friday, March 13, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Setelah menyepikan diri selama hampir sebulan sejak kejatuhan rejim kerajaan pakatan pembangkang di Perak, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu buat pertama kalinya muncul memberikan penjelasan sebenar mengenai tidak beliau keluar dari PKR menjadi ahli Bebas yang menyokong kerajaan Islam Perak di ketuai oleh Datuk Dr Zambry Kadir .

Keputusan beliau meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bukan atas desakan mana-mana pihak @ wang sebagai umpan tetapi kerana kesedaran untuk memastikan nasib agama, bangsa dan negara terus terpelihara.Program yang dianjurkan oleh PEKIDA itu di Air Kuning itu turut disertai oleh Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir.

Penjelasan Osman ini amat diperlukan untuk menerangkan perkara sebenar kepada rakyat Perak apa yang khususnya berlaku di dalam 11 bulan pemerintahan kerajaan Perak yang dikuasai dan dimonopoli oleh PAS , Ngeh dan Nga . Selain itu ,pandangan beliau dan Jamaluddin juga tidak ambil kira malah banyak keputusan seperti pemberian tanah dibuat berdasarkan kehendak DAP terutama Ngeh dan Nga .

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Walaupun ia dilihat sebagai satu keputusan politik tetapi ia melibatkan satu keputusan besar merobohkan sebuah kerajaan yang selama ini saya juga salah seorang pendokong utamanya,'' katanya.

'Selama 10 tahun juga saya menjadi pengkritik hebat UMNO dan BN tetapi 11 bulan saya menjadi Exco bersama kerajaan campuran PKR, DAP dan Pas merubah persepsi dan kepercayaan saya," katanya.

YB Osman Jailu juga menafikan tuduhan bahawa beliau menerima wang jutaan ringgit kerana menyokong BN adalah tidak benar kerana ketika itu BN dikatakan di ambang kematian ( Be End ) manakalah PR diambang kemuncak .

" Inilah bukti saya menyokong BN dan menjadi Adun Bebas bukan kerana jawatan mahupun wang ringgit .Semuanya kerana saya sayangkan agama ,bangsa dan sayang kepada rakyat Perak "

Selain itu ,Osman juga berkata Nizar Jamaluddin gagal memberi pertimbangan dan keputusan yang adil sehingga banyak tindakan kerajaan lebih memihak kepada DAP

" Banyak keputusan dipengaruhi oleh Ngeh dan Nga .Jamaluddin dan saya sentiasa berusaha keras untuk memperbetul keadaan sehingga kadangkala di dalam mensyuarat Exco timbul ketengangan "( Osmain pernah hentak meja kerana tidak puas hati keputusan Nizar yang mengikut telunjuk Ngeh dan Nga )


5 Responses

  1. Anon 00 says:

    Dilaporkan Kapt (B) Othman Jailu telah lemas di dalam takungan air liur akibat diludah oleh penduduk-penduduk di kawasan yang diwakilinya.

    Dilaporkan juga Kapt (B) Othman Jailu berjaya menghimpun kasut-kasut setinggi Bukit Larut setelah penduduk-penduduk tempatan membaling kasut ke arahnya apabila dia muncul untuk memberi ucapan. Sehinggakan habislah ke semua penduduk di daerah berkenaan tidak berkasut melainkan berkaki ayamlah ke mana-mana sahaja....

    Ahaaaahahahahahahahaha..... mana ntah pi depa yang duk buat posting kononnya nak pi ludah dan baling kasut kat mangkuk nih kalau dia muncul di public...

  2. Alhamdulillah

    Saya amat berharap agar Osman dapat mnerangkan apa sebenarnya terjadi dalam DUN dan (Kera)+n+(Jangan) DAP Perak dulu

    Seeloknya juga baca laman blog baru Awekz Bukit Gantang-orang Perak jangan tertipu kali kedua

    Dulu undi pembangkang ikut-ikutan macam Kedah dan Kelantan konon-asal orang bangkang orang Perak pun nak bangkang sebab nak "into the latest trend and fashion"

    Tapi tak silap strategi sebab Kedah majoriti Melayu, begitu juga Kelantan. Silap undi pembangkang dah bawa padah di Perak selama 10 bulan yang amat azab.

    Sultan terpaksa bertindak untuk meredakan keadaan, treatment yang sama dibeikan kepada 3 stooges DAP-PKR-PAS diberikan kepada UMNO-BN.

    KALAU DULU TINDAKAN SULTAN DIKATAKAN ADIL SEBAB MEMIHAK KEPADA PR KERANA MEMILIH MB DARI GABUNGAN 3 STOGES, SEKARANG SULTAN DIHINA DAN DIPIJAK KERANA MEMPERKENAN PERLANTIKAN MB DARI UMNO/BN

    SULTAN HANYA BERTINDAK BERASASKAN UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI

    Saudaraku Muslimin,

    Sempena Maulidur Rasul, marilah kita berpadu dibawah UMNOundilah UMNO . Berilah peluang kepada MB Dr Zambry mengemudi ekonomi negeri Perak. Semoga orang Perak diberikan petunjuk dan dibukakan mata hati untuk menilaia dan memilih yang terbaik. Amin

  3. PARPUKARI says:

    BAGUS CERITA NI BRO, I THINK ITS ABOUT TIME UNTUK MEREKA MENCERITAKAN KISAH YANG SEBENAR,,KALAU BOLEH BRO...MEREKA PERGI KE SELURUH PENJURU NEGERI PERAK DAN MENCERITAK KISAH SEBENAR, NI ASYIK PEMBANGKANG JE BUAT FITNAH, TIBA MASANAYA KITA MEBERITAHU KEBENANRAN PADA ORANG2 PERAK SEMUANYA

  4. aku setuju dengan Parpu ,Yb Osman ,Jamal ,Hee ,dan Nasa perlu all out turun padang explain kepada semua rakyat perak ..kita perlu bykkan ceramah sebelum menjelang PRK Bukit Gantang

    Sdr Osman dan rakan2 nya adalah penyelamat dan Wira untuk Melayu Perak .. PB anugerahkan gelaran PEJUANG BANGSA !!

  5. Anonymous says:

    kepulangan pahlawan dengan dikawal beratus-rstus puak pekida.itu dikatakan pahlawan...bagi saya ia patut ditulis kepulangan tikus daripada tempat persembunyian dengan dikawal barua-barua umno....itu yang betul

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.