KJ DAPAT MANDAT RANGKA STRUKTUR PARTI UMNO & BN UNTUK WAJAH BARU

on Wednesday, May 23, 2018 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Hari ini MT UMNO telah membuat keputusan semua jawatan dalam parti dipertandingkan oleh sesiapa sahaja berkelayakan .
Ini jelas bertepatan hasrat akar umbi UMNO termasuk  Ketua Pemuda YB Khairy Jamaluddin .
Akar umbi UMNO mahukan perubahan. Mereka  sememangnya mahukan UMNO yang baharu yang bukan lagi dikongkong atau mengikut telunjuk secara membabi buta pemimpin atasan.
Malah  KHAIRY JAMALUDDIN dilantik MT UMNO ketuai jawatankuasa struktur semula UMNO dan BN . Cadangan oleh beliau perlu dikemukakan kepada MT dalam masa sebulan iaitu bermakna sebelum Mesyuarat Bahagian seluruh negara pada 30 Jun . 
Hasil cadangan jawatankuasa struktur semula  cukup penting bagi mempastikan  parti UMNO dan BN terus kekal untuk dipilih rakyat semula di PRU15. 
UMNO dan BN juga perlu  keluar dari zon selesa dengan memahami mereka kini berada di blok pembangkang dan tidak oleh bergantung kepada Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan untuk meraih undi . 
Strategi pemikiran di luar kotak yang bertepatan arus politik semasa perlu digarap dan dijadikan kerangka untuk mengstruktur semula UMNO dan BN . 
Mengenai soal pemilihan , DS Zahid dan DS Hishamuddin kini dilihat  hanya menjalankan amanah dan tanggungjawab bagi memulihkan parti terlebih dahulu hingga ke mesyuarat Bahagian selesai pemilihan . 
Amanah mereka kepada KJ cukup besar dan bukan sahaja merangka struktur UMNO dan BN yang baru tetapi lebih dari itu .  

Terima kasih DS Zahid & DS Hisham ...




Semua jawatan dalam UMNO terbuka dan bebas untuk dipertandingkan termasuk jawatan Presiden, Timbalan Presiden, Naib-naib Presiden serta ketua-ketua bagi kepimpinan sayap parti, kata Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.
Katanya, tidak timbul soal tidak ada pertandingan bagi jawatan-jawatan tertentu dalam pemilihan UMNO.
“Saya bersama Datuk Seri Hishammuddin secara berlapang dada dan berfikiran terbuka mahu supaya jawatan ini ditandingi oleh sesiapa sahaja yang berkelayakan dan mengikut peraturan yang telah ditentukan.”
“Kami juga telah diberi pertanggungjawaban dan amanat untuk menyelesaikan beberapa permasalahan dan isu-isu yang sedang dihadapi sekarang ini,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO, di Menara Dato’ Onn hari ini.
Jelasnya, MT juga telah mengambil keputusan supaya ahli-ahlinya diberikan tanggungjawab untuk menjaga bahagian-bahagian tertentu dengan turun ke bawah bertemu kepimpinan di bahagian-bahagian dan cawangan-cawangan di bahagian berkenaan.
“Jawatankuasa bertindak ini akan dipengerusikan oleh Tan Sri Annuar Musa dan beliau akan melakukan penyelarasan terhadap aktiviti ini.”
Kemudiannya, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah memaklumkan bahawa tarikh persidangan tahunan Cawangan dan Pergerakan sayap Wanita, Pemuda serta Puteri UMNO bermula Sabtu, 19 Mei 2018 sehingga Ahad, 10 Jun 2018 sementara di peringkat bahagian pada Sabtu, 30 Jun 2018.
Katanya, ahli-ahli UMNO yang ingin bertanding boleh mendaftar secara ‘online’ bermula 1 Jun 2018 (Jumaat) dan pencalonan akan ditutup pada 17 Jun 2018 (Ahad), jam 5.00 petang bagi semua peringkat pemilihan MT, bahagian dan pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO.
Jelasnya lagi Jawatankuasa pemilihan yang dibentuk di peringkat bahagian juga akan berfungsi di semua peringkat pemilihan sepanjang proses pemilihan berlangsung. – MediaUMNO


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.