KISAH SEBENAR GAMBAR MENTERI PENDIDIKAN LAWAT BANJIR JADI VIRAL

on Monday, November 13, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Saya dapati banyak pihak khususnya pembangkang yang memanipulasikan gambar DS Mahadzir Khalid Menteri Pendidikan Malaysia seakan-akan terlalu mulia dan suci ketika melawat mangsa banjir di sebuah sekolah di Pulau Pinang.

Gambar berkenaan sengaja ditunjukkan seolah-olah pihak sekolah terpaksa meletak meja untuk menjadikan jambatan untuk dia masuk ke kawasan sekolah.



Dengan manipulasi tersebut, maka ramai memberi komentar dengan kata kata sinis terhadap beliau.

Namun apa yang orang ramai tidak tahu ialah, meja-meja itu memang disusun untuk memudahkan pelajar dan petugas serta mangsa banjir yang datang menggunakan lori bomba untuk masuk ke dewan sekolah.

Apabila menteri pendidikan datang dan menggunakan laluan tersebut ia menjadi satu bualan hangat kononnya Dato Seri Mahadzhir Khalid begitu suci hingga tidak sanggup nak meranduk air seperti rakyat marhaen.



Kita mungkin mempunyai mungkin pandangan politik yang berbeza, namun membuat fitnah merupakan satu perbuatan yang sangat jelek. Marilah kita berbaik sangka lebih lebih lagi pada perkara yang jelas kebenarannya.

Jangan terlampau mudah terpedaya dengan propaganda serta dakyah yang dimainkan oleh pihak2 terbabit untuk menjatuhkan imej pemimpin kerajaan. Ini menunjukkan betapa rapuhnya kepercayaan dan keyakinan kita terhadap pemimpin. Wallahualam.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.