TERKINI ! KABINET SETUJU HARGA TOPUP RM10 DAPAT NILAI RM10 - @ShaberyC

on Wednesday, May 13, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





 Kabinet hari ini bersetuju cadangan tambah nilai prabayar yang dijual pada harga RM10 akan dapat nilai RM10 apabila diaktifkan, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.''

 "Pada hari ini Kabinet telah bersetuju dengan cadangan kementerian supaya tambah nilai prabayar yang dijual pada harga RM10 akan mendapat nilai RM10 apabila diaktifkan. 

"Kerajaan mahu pihak telekomunikasi melaksanakan kaedah dan pendekatan itu sepenuhnya dalam tempoh enam bulan," katanya pada sidang media sebentar tadi

hmad Shabery berkata, Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) untuk tambah nilai prabayar akan dikenakan atas penggunaan atau 'usage based'. 


"Kerajaan berpandangan cara ini adalah lebih wajar kerana kerajaan tidak akan mengambil cukai sebelum perkhidmatan digunakan. "Bagi mengimbangi kesan caj GST, kementerian meminta syarikat telekomunikasi untuk menurunkan tarif mereka," katanya.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.