FAKTA SEJARAH BUKTIKAN MALAYSIA ADALAH HAK & WARISAN BANGSA MELAYU

on Friday, February 28, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Cadangan ISMA ini  pastinya menutup mulut-mulut puak chauvinis & kiasu yang sememangnya sering mempersoal hak orang Melayu di dalam negara ini . 



Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) kini mahu pengiktirafan dunia bahawa Malaysia warisan dan hak orang-orang Melayu sejarah pendudukannya di negara ini.

NGO itu mahu pengiktirafan seperti benua China diiktiraf warisan Cina, India untuk orang India dan England untuk orang Inggeris.

“Oleh itu, kita mahu orang Cina, India atau sesiapapun tidak lagi mempersoalkan kedudukan Melayu,” kata Naib Presiden II ISMA Abdul Rahman Mt Dali.

“Kita juga mahu seluruh dunia mengiktiraf bumi Malaysia ini yang sebelumnya dikenali Malaya dan sebelumnya lagi dipanggil Tanah Melayu sebagai warisan Melayu dan hak Melayu.”

Dalam kenyataannya hari ini, Rahman berkata, tuntutan itu wajar berdasarkan kajian beberapa bulan lalu yang mendapati genetik Melayu berusia antara 60,000 hingga 70,000 tahun lalu berbanding Cina (40,000-45,000).

Katanya, Benua Sunda yang berpusat di bumi Melayu disebut “the Cradle of Human Civilazation” yang membiakkan kaum etnik lain.

“Maka sah, bumi ini asalnya adalah bumi orang Melayu,” katanya.

Beliau juga membangkitkan tamadun awal Melayu Kedah Tua yang berusia seawal abad kedua sebelum masihi, berdasarkan penemuan pasukan arkeologi Universiti Sains Malaysia (USM).

Menurt Rahman lagi, Melayu merupakan identiti negara ini dan agama anutan terakhir orang Melayu di bumi ini sejak berkurun-kurun lamanya adalah Islam.


One Response

  1. Anonymous says:

    Dahlah si KAPIR RASIS sampai boleh pakai TUDUNG Islam kita, utk. sembahyang dlm. GEREJA - mana JAIS tak buat SERBUAN, sebab kalau mereka benar org. Islam, mana boleh sembahyang dlm gereja?! Jadi, kalau serbuan dibuat, dpt. pastikan mereka ini benar tak org Islam atau dari gerakan si KAPIR BUAS, nak MEMBURUKKAN umat Islam! Cuba mereka ni pakai TUDUNG ISLAM, sembahyang kat kuil Hindu, tentu tak BERANI si PENGECUT -PENGECUT HARAM JADAH ni!

    Bahkan ramai si PENYAMAQ KAPIR menyamaq sbg. org Islam termasuk sebgai PENGGANAS! Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013.Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BANGKAIBABIDAP BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

    Baik si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAI DIHALAU saja dari NUSANTARA MELAYU (Alam Melayu - yg. termasuk Tanah Melayu, Borneo, Indonesia, Brunei, Filipina, Kampuchea dan Thailand serta Kepulauan Pasifik yg. termasuk Hawaii - pusaka berzaman nenek moyang kita ini, dari sebelum dijajah dan dipecahkan oleh si Barat-Zionis KAPIR laknat) buat selamanya!. Si PENGECUT ini takkan berani hina agama Hindu ataupun pemimipin Hindu atau Kristian macam ni , termasuk Raja-raja Barat! Kalau di India, kalau hina agama ataupun pemimpin Hindu, mungkin dah diPANCUNG!

    Gerakan nak menghapuskan identiti 'bangsa' , adalah gerakan si PENGKHIANAT, disyaki DALANG PENYAMAQ, paling merbahaya, yg. malangnya termasuk dr. dlm BN sendiri (disyaki ejen Barat-Zionis/DAPBANGKAI), disyaki nak jatuhkan ISLAM serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, dan hak umat BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA Islam lain, serta nak MENGHAPUSkan fakta sejarah PENJAJAHAN KAPIR Barat-Zionis ke atas Tanah Melayu dan Sabah-S’wak - tetapi di Barat pun, bangsa Bumiputera pun dikenali identiti dan hak mereka sbg Native Americans/Aboriginal Australians/Canadian First Nation Peoples atau Bumputera Eropah yg. dikenali sbg. Native (Europeans) dlm. EU Heritage Laws! Cuba kalau PENDATANG galak nak suruh Native Americans dsbnya, hapuskan identiti bangsa Etnik mereka, tentu diHALAU dr. Amerika dsbnya! Bahkan yg BUKAN BUMIPUTERA/PENDATANG di Barat pun dikenali dgn, identiti bangsa Etnik spt. African-Americans, Korean-Americans, Turkish-German, Morroccan-French dsbnya.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.