Indonesia guna lagi pemain natrulisasi kalahkan Harimau Malaya !

on Wednesday, October 24, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Menjelang Piala AFF Suzuki  2012  tidak lama lagi, semua pasukan sibuk melakukan persiapan  mantap termasuk Juara Bertahan Malaysia .  Datuk Rajagopal dalam akhbar hari ini  sudah mendapat bayangan 22  pemain yang akan beliau pertaruhkan untuk pertahankan piala kebanggaan Asia Tenggara ini .


“Kita turun sebagai juara bertahan dan sasaran kita memang untuk mempertahankan kejuaraan. Tapi ia bukan sesuatu yang mudah kerana pasukan lain juga membuat persiapan rapi dan semakin meningkat.

Sebelum itu , Malaysia  akan menyertai  perlawanan persahabatan kelas A  dengan Vietnam di Hanoi 3 November ini. Malaysia akan bertemu Thailand (7 November di Chiangmai) dan Hong Kong (14 November di Kuala Lumpur) sebagai persiapan terakhir sebelum perlawanan pertama Kumpulan B bertemu Singapura pada 25 November.



Senarai 35 pemain Malaysia

Mohd. Azmi Muslim dan Irwan Fadzli Idrus Ahmad Shakir Md Ali ,Ahmad Hazwan Bakri, Mohd. Affize Faisal Mamat , Mohd. Izham Tarmizi Roslan. Khairul Fahmi Che Mat, Mohd. Shakir Shaari, Norshahrul Idlan Talaha. S. Subramaniam dan Nik Shahrul Azim Abdul Halim,Amri Yahyah Amiridzwan Taj Tajudin, Aidil Zafuan Abdul Radzak, Zaquan Adha Abdul Radzak ,Christie Jayaselan ,Safee Sali, Safiq Rahim, Ahmad Fakri Saarani, Yong Kuong Yong, Azamuddin Akil dan Baddrol Bakhtiar , Norazlan Razali ,  Farizal Marlias.Mahalli Jasuli, Mohd. Fadhli Shas, Wan Zack Haikal Wan Nor dan Gary Steven Robbat.


Arthur Irawan 

GPB juga dikhabarkan pasukan musuh tradisi , Indonesia telah mendapatkan khidmat pemain naturalisasi mereka, Arthur Irawan & Tonny Cussel , Stefano Lilipaly & Johny Van Vuekering  utk menghadapi Piala AFF 2012. Arthur Irawan berumur 19 tahun.

 Arthur seorang pemain dlm pasukan Espanyol U-19 yg bermain di posisi bek kanan manakala Tonny Cussel pula merupakan seorang pemain dalam salah satu pasukan di Liga Belanda. Nama-nama besar bintang Garuda seperti Bambang Pamungkas, Patrick Wanggai , Elie Aiboy , Irfan Bachdim juga turut tersenarai dalam 35 pemain terakhir untuk ke Piala AFF.

Johnny Van Vuekiring 

Tonny Cussel 

 Stefano Lilipaly 


Senarai  35 pemain timnas yang didaftarkan ke AFF adalah :

GK : Samsidar, Wahyu Tri Nugroho, Endra Prasetya.

Defender : Hengky Ardiles, Hamdi Ramdan, Wahyu Wijiasntanto, Diego Michels, Fahruddin, Valentino Telaubun, Novan Setya Sasongko, Nopendi, Hamka Hamzah, Yericho Cristianto.

Midfield : Ellie Aboy, Vendri, Taufiq, Oktavianus Maniani, Hendra Adi Bayauw, Jajang Paliama, Rasyid Assyahid Bakri, Firman Utina, Ahmad Bustomi, Stefano Lilipaly, Alfin Tuasalamony.

Striker  : Irfan Haarys Bachdim, Samsul Arif, M Nur Iskandar, M.Rahmat, Bambang Pamungkas, Patrich Wanggai, Cornelis Gedy, Andik Vermansyah, Johny Van Beukering, Syamsir Alam, Yandi Sofayan Munawar.


Walaupun ramai mana  pemain natrulisasi Indonesia, harus kita ingat bahawa bola sepak adalah permainan berpasukan . Kita sebenarnya  harus rasa bangga walaupun menggunakan pemain tempatan , tetapi kita boleh  memperoleh kejayaan .




Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.