Bila jutawan Melayu diangkat seperti orang terkaya di Malaysia

on Wednesday, February 17, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Apabila Malaysian Business menyiarkan 40 orang terkaya di Malaysia di dalam majalahnya , PB lihat blogger2 pencacai PAS , media haprak daily dan malaysiakini jelas menumpukan nama anak Tun M , iaitu Mohkzani Mahathir dan Datuk Seri Nazir Razak sebagai orang terkaya .

Sepatutnya orang yang paling terkaya lah yang sepatutnya menjadi tajuk utama contohnya " Robert Kuok kekal terkaya di Malaysia " . PB pelik mengapa PAS dan Malaysiakini lebih mahu menonjolkan jutawan Melayu yang ke 20 dan 40 ??

Begitu berlambak jutawan Cina yang kaya raya iaitu lebih daripada separuh 40 orang terkaya di Malaysia , mengapa jutawan Melayu ini diangkat seperti orang terkaya di Malaysia ??

Jika kita baca Malaysiakini lagi , macam haram la dia menceritakan kekayaan Mohkzani Mahathir dan Nazir Razak dulu di atas, dan nama Cina yang kaya seperti Robert Kuok dan Ananda Krishnan terletak di bawah sekali .

Mereka ini memang sengaja mahu sensasikan kekayaan Mohkzani dan Nazir kerana kedua-dua mereka mempunyai hubungan dengan pemimpin negara iaitu Tun M dan DS Najib Tun Razak .

baca juga cerita disebalik 40 orang terkaya ini

Bekas rakan kongsi bapa Anwar Ibrahim merupakan individu ke 3 terkaya di Malaysia

Kekayaan terus meningkat walaupun di tindas


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.