PAS sokong Chin Peng tetapi mahu undi anggota tentera

on Monday, October 5, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Bila sebut sahaja Port Dickson ramai akan terbayang tentang pusat-pusat peranginan menarik yang terdapat di sana. Selain daripada pantai yang bersih memutih, PD terkenal juga dengan kem-kem tentera yang sudah diketahui ramai sejak dulu. Pilihanraya kecil N31 Bagan Pinang pada 11 Okhtober ini telah menarik perhatian ahli-ahli politik untuk berkempen bersama-sama rakyat Bagan Pinang dan tidak ketinggalan kepada tentera-tentera yang berada di kem-kem tentera di situ. Jangan lupa, daripada 13,664 pemilih berdaftar di Bagan Pinang, 4,604 adalah pemilih pos yang hampir semuanya dari kem tentera.

4604 undi pos dari kem-kem tentera ini menarik minat parti PAS kerana mereka telah berjaya meraih lebih seribu undi daripada kem-kem tentera dalam pilihanraya umum ke 12 yang lalu. Dengan majoriti yang semakin mengecil yang diperolehi oleh BN telah memberi keyakinan kepada mereka dengan mengatakan anggota tentera telah bersedia untuk membuat perubahan iaitu mengundi PAS walaupun mereka tahu tidak ada satu jasa pun yang diberikan oleh PAS kepada tentera khususnya di kem-kem yang ada di Bagan Pinang.

Saya yakin anggota tentera tidak akan lupa dengan jasa-jasa Najib ketika menjadi menteri pertahanan yang telah membawa banyak kebaikan khususnya dengan perubahan tangga gaji yang semakin baik. Disamping itu dengan pembelian senjata-senjata yang canggih yang telah meningkatkan kualiti ketenteraan negara.Tidak kurang juga dengan jasa-jasa Isa selama 22 tahun menjadi MB Negeri Sembilan tentunya tidak sedikit sumbangan yang ditaburkan. Saya kira terlalu banyak jasa-jasa kerajaan kepada tentera dan bekas tentera termasuklah pemberian tanah-tanah kurnia.

Bagaimana pula dengan sumbangan tentera yang diterima daripada PAS? Bukan sahaja tiada apa-apa yang diberi untuk membela nasib tentera malah telah mengecilkan hati para pejuang dan perwira negara itu. Semasa Nizar menjadi Menteri Besar Perak berapa ekar tanah yang dikurniakan kepada para pejuang negara ini? Walaupun 11 bulan menjadi MB Perak, beliau telah memberi hak milik tanah 999 tahun kepada penduduk-penduduk Kampung Baru yang rata-rata diantara mereka itu adalah penyokong komunis semasa darurat dahulu. Mengapa tentera tidak didahulukan? ketika mereka berkuasa, tentera dan perwira negara ini dilupakan tetapi di Bagan Pinang ini undi tentera mahu diraih pula.

Selain itu, PAS turut mengiktiraf Chin Peng sebagai nasionalis dan menyokong agar Chin Peng di bawa balik ke Malaysia. Bukankah PAS telah mengecewakan ramai hati-hati dan perasaan tentera dan bekas tentera yang berjuang di hutan satu waktu dahulu? Bagaimana perasaan ahli-ahli keluarga tentera yang terbunuh, tercedera dan hidup merana hingga ke hari ini?

Sebelum ini heboh satu negara apabila Tok Guru PAS sendiri menyatakan Chin Peng seorang nasionalis,Kesemua pemimpin pakatan haram mengangkat perjuangan komunis sebagai nasionalis,hanya semata mata mahu menutup sejarah yang UMNO sebagai antara pejuang dan merintis kemerdekaan. Sokongan tidak berbelah bahagi kepada penganas komunis seperti Chin Peng telah menghalalkan perjuangan puak komunis ini sehingga melupakan pengorbanan pejuang pejuang Melayu,anggota keselamatan dan rakyat yang terkorban akibat keganasan komunis.

Malah 'Pakatan Haram' telah membuat satu usaha agar Chin Peng di benarkan kembali ke tanah air,usaha mereka juga ingin mengubah kotak pemikiran rakyat agar menerima Chin Peng seorang pejuang kemerdekaan. Hal ini harus dibangkitkan oleh kesemua jentera BN kenapa sekarang PAS mahu menagih undi perajurit?

PAS mana maruah kamu? perajurit kamu perlekehkan, perngorbanan mereka kamu tong sampahkan sekarang mahukah undi perajurit? sekarang mahukan mereka menangkan kamu? PAS harus jawab kenapa Tok Guru menyokong Chin Peng? Kenapa Pakatan Haram menyokong perjuangan Chin Peng?
PAS! Kahak yang kamu ludah ,mahu lagi kamu jilat? hanya semata mata mahukan undi dan kuasa politik? (Malaysia-instinct.com)

Saya berpendapat anggota tentera di Bagan Pinang dapat membezakan yang mana intan dan yang mana kaca. Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yakin anggota tentera yang akan mengundi dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang akan bersama-sama rakyat untuk mempertahankan negara ini dari serangan politik wang. Ini adalah satu kenyataan bahlul yang dibuat oleh seorang ahli politik. Dalam masa lain menghina tentera dan masa yang lain menagih undi. Jangan bodoh-bodoh tentera dengan ucapan-ucapan yang kosong dan berbelit-belit.

Amir Hamzah
Batu Pahat
www.amirhamzah64-segalanyamungkin.blogspot.com


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.