PAS baru tahu ke fitnah itu dosa besar ...

on Saturday, September 26, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



IPOH, 24 Sept: Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN Lintang, Ahamad Pakeh Adam menuduh PAS sebagai dalang menyimbah cat pada poster Datuk Zambry Kadir dan pemimpin BN perak yang lain adalah berniat jahat dan dibuat tanpa usul periksa.

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussein berkata, sebagai seorang pemimpin masyarakat, Ahamad Pakeh sewajarnya memberikan hak menyiasat kepada pihak polis dan bukannya menuduh secara emosi tanpa sebarang bukti.

Tuduh tanpa bukti dalam Islam adalah fitnah dan dosa fitnah katanya lebih besar dari dosa membunuh.

"Tuduhan itu adalah berniat jahat, saya yakin itu bukan perbuatan orang PAS, itu protes dari ahli Umno itu sendiri.


"Kita orang PAS diajar cara beradab dan kita profesional dalam tindakan," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.klik di sini

Ulasan


HAHAHA ..PAS ini tahu ADAB ke ??? PAS baru tahu ke fitnah dan dosa fitnah lebih besar daripada membunuh ?? PAS tak sedar ke siang malam dalam ceramah2 ,khutbah , dok fitnah kat UMNO dan kerajaan . Contoh paling senang yang orang tau ialah siang malam dalam setiap PRK , setiap ceramah mereka mesti akan fitnah Najib dengan Altantuya ,Rosmah dengan altantunya la , isu komisyen kapal selam ,isu zahid hamidi jumpa pemimpin Israel la , termasuk lah fitnah calon BN Prmtg Pasir serta macam-macam lagi la kalu nak senaraikan .

Bila kita katan mereka sikit ,terus mereka melatah dan keluar fatwa dalam harakah cakap fitnah itu dosa besar . Wahai Puak2 PAS , kalau hang pa dok buat lagi kenyataan seperti , buat orang gelak saja kerana semua orang tahu PAS memang parti fitnah No 1 di Malaysia. Lebih baik hang pa pi mengingatkan kepada pemimpin anda dulu termasuk ahli2 PAS sendiri tentang bahayanya fitnah dan kesanya fitnah ini.


One Response

  1. alam says:

    `itu protes dari ahli Umno itu sendiri.'

    ini bukan fitnah juga ker?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.