..

..
Archive for February 2017

default

DAP PARTI LIDAH BERCABANG , KINI MUKA TEMBOK MENGADAP DUTA BESAR CHINA

on Friday, February 24, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments




Semasa kerajaan Barisan Nasional dan Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak berbaik dengan kerajaan China bagi menarik pelaburan ke Malaysia ,  pihak pembangkang terutamanya DAP  mengkritik dan menghasut  konon kerajaan hendak jual negara 

Lebih buruk , mereka cuba jadi batu api untuk rosakkan hubungan  antara Malaysia & kerajaan China.

Kini satu kumpulan Ahli Parlimen DAP  diketuai Ketua Menteri rasuah banglo murah  pula yang terhegeh - hegeh berjumpa dengan Duta Besar China ke Malaysia. 

Nampaknya semua sudah U-Turn dan apa kata  Mahathir dan geng PPBM tentang pertemuan DAP ini dengan China    ?  Mahathir antara yang lantang mengkritik projek Forest City yang turut melibatkan pelaburan Chian  dengan pelbagai andaian yang dicedok dari media Barat   hingga menimbukan kemurkaan Sultan Johor .

Tetapi Cina DAP ini mungkin sedar  there is no point untuk bergaduh dengan China. Lebih baik berkawan dari bergaduh dengan kuasa besar dunia ini dengan menarik pelaburan ke P.Pinang. Ini berikutan FDI negeri ini sejak ditadbir DAP semakin merosot dan merudum. 



default

SULTAN JOHOR BERI AMARAN JANGAN MASUK CAMPUR URUSAN JOHOR #MahathirMudahLupa

on Thursday, February 23, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment





Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, memberi amaran kepada ahli politik luar supaya tidak tunjuk pandai dan mencampuri urusan negeri ini. 


Baginda bertitah, jangan cuba menakut-nakut serta mengelirukan rakyat Johor dengan cerita dongeng yang direka-reka sehingga masyarakat berpecah-belah.

 "Nasihat saya kepada pemimpin politik luar yang zamannya sudah berlalu ini, cukup-cukuplah, jangan sibuk jaga tepi kain orang tetapi kain sendiri tidak terjaga.


 "Dulu sindir orang kata Melayu mudah lupa, tapi kini dah boleh duduk semeja dengan pembangkang. Sekarang dia pula lupa atau mungkin dah nyanyuk agaknya.


 "Selagi memerintah, saya akan terus pertahankan Johor, apatah lagi saya sudah dididik untuk jaga negeri ini sejak kecil. 



"Tak akanlah saya nak menganiaya rakyat negeri sendiri,"



Sultan Ibrahim seterusnya bertitah menasihatkan orang luar tersebut supaya lebih mengutamakan hal sendiri daripada menjaga hal orang lain.

“Nasihat saya pada dia. cukup-cukuplah. Dunia ini ada siang dan malam, bukan boleh siang berterusan.
“Jangan sibuk jaga tepi kain orang, lebih baik betulkan kain sendiri yang telah reput dan koyak. Orang kata ‘the best business is mind your own business’.


“Selagi saya memerintah, saya akan terus mempertahankan negeri Johor dan saya berharap semua rakyat bersama saya,” titah baginda   ketika merasmikan Galeri Darurat Bukit Kepong, dekat sini, hari ini. Berangkat sama, Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah, yang tiba di galeri berkenaan jam 9.55 pagi. Turut berangkat, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail serta Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. 



Sultan Ibrahim turut mengucapkan syabas kepada Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali serta Jabatan Peguam Negara kerana berjaya menemui bukti baharu berkaitan Pulau Batu Puteh (Pedra Branca). 


Baginda bertitah Pulau Batu Puteh perlu diperjuangkan kerana ia adalah kedaulatan negara yang perlu dipertahankan. "Saya masih ingat pesan Almarhum Sultan Iskandar Ismail, yang bertitah bahawa Pulau Batu Puteh milik Johor.


 "Walaupun kecil, setiap incinya perlu dipertahankan demi kedaulatan negara kita. "Saya minta semua rakyat terus berdoa supaya kita beroleh kejayaan dalam semakan kehakiman yang dibuat di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ)," titah baginda.

default

PENYELEWENGAN PUKAT : NELAYAN TAK PUAS HATI DIBERI PUKAT TAK KUALITI

on Wednesday, February 22, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Nelayan Kuala Sungai Burung menggesa kerajaan negeri menyiasat pembekal pukat kerana didakwa membekalkan kelengkapan yang tidak berkualiti.
Wakil nelayan, Abdul Malik Man, 60, mendakwa syarikat swasta dilantik tidak membekalkan pukat kepada nelayan seperti yang dijanjikan sebelum ini.
Katanya, pembekal bekalkan pukat benang yang tidak berkualiti pada 25 Januari lalu sedangkan kerajaan negeri sebelum ini menjanjikan pukat tangsi.
“Pukat yang diperbuat daripada benang senang rosak dan boleh digunakan sekali sahaja.
“Sebelum ini, kami menerima dua pukat tangsi dari LKIM Pulau Pinang Selatan dan tidak ada masalah. Namun, sejak penghujung 2016, kerajaan negeri melalui syarikat berkenaan beri empat banih tetapi diperbuat daripada benang,” katanya kepada media Pantai Malindo, di sini semalam.
Abdul Malik berkata, pihaknya sudah membuat laporan polis berhubung perkara itu pada 13 Februari lalu.
“Kerajaan negeri akan beri pukat tangsi apabila mereka mengadakan program agihan pukat tetapi, bagi yang tidak hadir, mereka akan terima pukat benang dari syarikat dilantik. Mengapa perlu ada pilih kasih? 
Sementara itu, Pegawai Khas Exco Pertanian,Muhamad Sufi Mohd Jamil berkata, pemberian jenis pukat dibuat mengikut kehendak nelayan seperti yang diisi dalam borang permohonan.      
“Semakan saya mendapati, 28 nelayan itu tidak isi maklumat jenis peralatan menangkap ikan yang dipohon. Di ruangan tersebut, mereka hanya nyatakan pukat udang sahaja tanpa huraian seperti jenis, saiz dan jenama pukat yang mereka mahu.              
“Malah, selepas mereka membuat aduan di Pejabat Penyelaras Kadun, Penyelaras Kadun bersama pembekal mengadakan pertemuan dengan mereka dan mereka telah bersetuju dengan permintaan mereka itu. Oleh itu, semua pukat yang dibeli dan diserahkan kepada mereka ikut kehendak dipersetujui,” katanya.

default

PAYA BAKAU DIMUSNAHKAN WALAUPUN BANYAK BANTAHAN DIBUAT - CAP

on Tuesday, February 21, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




PERSATUAN Pengguna Pulau Pinang (CAP) kesal apabila hutan paya bakau di Pulau Pinang terus dimusnahkan walaupun banyak bantahan dibuat oleh orang ramai khususnya golongan nelayan. Terbaharu, seluas 9.38 hektar kawasan hutan paya bakau di Bagan Jermal negeri itu telah dimusnahkan bagi memberi laluan kepada projek tambak laut di kawasan berkenaan. 

Tindakan ini jelas menunjukkan kerajaan Pulau Pinang tidak begitu serius dalam menjaga alam sekitar dan kehidupan rakyat terutama nelayan di negeri ini. 

 Mengulas gesaan Persatuan Nelayan Tanjung Tokong yang meminta kerajaan negeri menjelaskan perkara tersebut, CAP berpendapat hutan-hutan paya bakau di negeri itu sepatutnya diwartakan sebagai Hutan Simpan Kekal kerana khazanah alam semula jadi itu sedang diancam kepupusan. 

Berdasarkan tinjauan CAP, beratus-ratus hektar kawasan hutan paya bakau di Pulau Pinang telah dimusnahkan bagi tujuan pelaksanaan projek pembangunan dan akuakultur. Tindakan itu dikhuatiri menjejaskan pendapatan beribu-ribu nelayan ekoran kemusnahan tempat pembiakan hidupan laut selain ancaman pencemaran. 

 Apa pun CAP berharap pihak pemaju mengambil tindakan segera untuk menanam semula pokok bakau di kawasan yang telah ditebang bagi mengekalkan alam semula jadi dan sumber perikanan untuk kelangsungan hidup masyarakat nelayan serta generasi akan datang. Hakikatnya, projek tambak laut untuk pembangunan Seri Tanjung Pinang 2 hanya membawa banyak masalah kepada nelayan tempatan lebih-lebih lagi dengan musnahnya hutan bakau sekali gus musnahnya lokasi pembiakan ikan.  

S.M MOHAMED IDRIS
 Presiden CAP

default

DAP KANTOI , PENDUDUK PULAU PINANG SEBENARNYA BAYAR LEBIH CUKAI

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Tindakan Kerajaan DAP Pulau Pinang yang mencanangkan kononnya menyerap cukai pintu untuk semua pemilik harta serta cukai barang dan perkhidmatan (GST) bagi mengurangkan beban rakyat kini dipersoal dan menjadi pertikaian.

Perkara itu berikutan pendedahan Kerajaan DAP Pulau Pinang terlebih dahulu menaikkan cukai pintu sebanyak 14.29 peratus atau RM83.40, tiga bulan sebelum pelaksanaan GST.

Pengendali laman blog LSS Report, Lim Sian See mendakwa, penduduk negeri itu pada 2014 hanya membayar cukai pintu berjumlah RM583.80.

Bagaimanapun pada 2015, katanya, iaitu tiga bulan sebelum pelaksanaan GST, cukai pintu itu dinaikkan kepada RM667.20 iaitu bayaran sama yang perlu dibayar penduduk untuk 2016.

Beliau mendakwa, meskipun selepas pengumuman pemotongan cukai pintu enam peratus untuk kesemua hartanah seperti diumumkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng baru-baru ini, penduduk masih perlu membayar sebanyak RM627.60 iaitu lebih tinggi daripada cukai pada 2014.

“Kerajaan DAP Pulau Pinang menaikkan kadar cukai pintu sebanyak RM83.40 yang tiada kena-mengena dengan GST dan kemudiannya memberi pengurangan sebanyak RM39.60.

“Tetapi hakikatnya penduduk masih perlu membayar sebanyak 7.5 peratus lebih tinggi daripada cukai pintu asal mereka seperti pada 2014.

“Cukai pintu adalah sepenuhnya dikecualikan GST, ini bermakna sebarang kenaikan cukai itu adalah keputusan Kerajaan DAP Pulau Pinang,” katanya seperti dipetik menerusi laman sosial Facebooknya hari ini.

Menerusi laman sosial itu juga, Sian See turut memuat naik resit cukai pintu kediaman di Seberang Jaya di sini yang me­nunjukkan perbezaan jelas harga yang perlu dibayar penduduk dalam tempoh empat tahun bermula 2014 hingga tahun ini.

Guan Eng sebelum ini me­ngumumkan pemotongan cukai pintu enam peratus untuk semua hartanah selain rumah kos rendah, rumah kos sederhana rendah dan rumah kampung termasuk hartanah komersial bagi tahun ini.

default

TUDUHAN DUTA KOREA UTARA SATU PENGHINAAN TERHADAP MALAYSIA - WISMA PUTRA

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




JAWAPAN DARIPADA _YB DATO' SRI ANIFAH HAJI AMAN_ (MENTERI LUAR NEGERI) KEPADA KENYATAAN AKHBAR OLEH TYT DUTA BESAR REPUBLIK DEMOKRATIK RAKYAT KOREA KE MALAYSIA BERKAITAN DENGAN KEMATIAN SEORANG RAKYAT REPUBLIK DEMOKRATIK RAKYAT KOREA DI MALAYSIA*

*1.*Pada 20 Februari 2017, Duta Besar Republik Demokratik Rakyat Korea ke Malaysia telah mengedarkan satu kenyataan akhbar. Kenyataan akhbar tersebut mengandungi beberapa tuduhan terhadap siasatan kematian seorang warganegara negara tersebut yang berlaku pada 13 Februari 2017.

*2.*Tuduhan-tuduhan tersebut, yang bersandarkan khayalan, pembohongan dan perkara yang hanya separuh benar, telah menjadi asas kepada kesimpulan Duta Besar tersebut bahawa “penyiasatan tersebut didalangi oleh pihak yang berada di sebalik tabir” dan “penyiasatan yang dikendalikan bukan bertujuan untuk mendapat tahu punca kematian dan untuk mencari saspek, tetapi bermotifkan politik”.

*3.*Apabila Duta Besar dipanggil (summoned) oleh Kementerian Luar Negeri, Timbalan Ketua Setiausaha bagi Hal-Ehwal Duahala telah menekankan bahawa penyiasatan tersebut telah dijalankan tanpa memihak kepada sesiapa. Ia juga telah dijalankan mengikut undang-undang serta peraturan-peraturan Malaysia.

*4.*Apa jua tohmahan yang dibuat yang menyangkal hakikat ini, ataupun apajua tohmahan bahawa Malaysia bersekongkol dengan mana-mana negara asing merupakan penghinaan yang amat besar terhadap Malaysia.

*5.*Penyiasatan polis tersebut adalah berdasarkan kesemua petunjuk (leads) yang ada. Petunjuk-petunjuk ini akan disiasat sepenuhnya. Petunjuk-petunjuk tersebut mungkin melangkau, dan di dalam sesetengah kes, tidak ada hubungkaitnya dengan maklumat yang diberi pihak kedutaan mahupun entiti-entiti lain.

*6.*Di mana-manapun negara yang bertamadun, adalah menjadi amalan bahawa kes sedemikian rupa akan disiasat secara sekomprehensif mungkin. Adalah menjadi tanggungjawab kerajaan untuk berbuat demikian. Pihak awam juga akan menuntut perkara yang sama. Oleh yang demikian, maklumat kepada umum telah diberi apabila perlu.

*7.*Adalah juga menjadi kelaziman bagi pihak kedutaan untuk bekerjasama sepenuhnya dengan kerajaan negara hos untuk memastikan bahawa penyiasatan yang dijalankan adalah serapi mungkin, dan bukannya untuk menimbulkan syak-wasangka terhadap penyiasatan tersebut.

*Menteri Luar Negeri*
*_PUTRAJAYA_*
_20hb Februari 2017_

default

NELAYAN NAK LAPOR SPRM, PUKAT KERAJAAN P.PINANG TIADA KUALITI @RRafizal @dzainalabidin

on Monday, February 20, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Exco Kerajaan DAP YB Afif Bahardin wajar bertanggungjawab di atas bantahan  pukat tidak berkualiti diberikan kerajaan negeri kepada nelayan .

 Siapa syarikat pembekal dilantik ? Tak kan supply pukat pun bocor juga . 

Kesian la kepada nelayan , sudahlah kerajaan DAP nak pi tambak kawasan lubuk tangkapan ikan mereka kini agihan pukat pun nak songlap dan pilih kasih . 

Minggu lepas nelayan Kuala Muda, Parlimen Kepala Batas protes sebab hanya 60 orang sahaja diberikan bantuan pukat sedangkan terdapat 190 lebih lagi nelayan tidak diberikan bantuan. 




Nelayan di Kuala Sungai Burung di sini kesal dengan tindakan syarikat pembekal yang dilantik kerajaan Pulau Pinang kerana gagal mengagihkan pukat berkualiti kepada mereka.

Wakil nelayan Abdul Malik Man, 60, mendakwa syarikat swasta baharu yang dilantik oleh kerajaan negeri mengagihkan pukat jenis benang yang tidak berkualiti berbanding pukat tangsi yang diterima sebelum ini.

"Pada 2014, 2015 dan awal 2016, Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Pulau Pinang Selatan yang agih pukat tangsi jauh lebih berkualiti berbanding pukat benang yang diagihkan syarikat swasta ini," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sehubungan itu mereka menggesa kerajaan negeri segera menyiasat syarikat pembekal pukat yang mengedarkan pukat tidak berkualiti seperti yang dijanjikan.

"Kami hanya dapat guna pukat benang ini hanya sekali sahaja kerana kualitinya tidak elok berbanding pukat tangsi yang jauh lebih tahan," katanya.

Abdul Malik turut mempersoal tindakan syarikat pembekal pukat yang mengagihkan pukat tangsi kepada sesetengah nelayan sahaja dan bukan secara menyeluruh.

"Kerajaan negeri akan beri pukat tangsi apabila mereka mengadakan program agihan pukat, tetapi bagi yang tidak hadir mereka hanya dapat pukat benang dari syarikat yang dilantik.

"Pukat benang ini murah dan kami persoal ke mana perginya peruntukan dana kerajaan negeri melalui syarikat ini iaitu kira-kira RM500,000," dakwanya.

Beliau berkata jika isu itu tidak diselesaikan segera, mereka akan membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Abdul Malik turut menyatakan pihaknya telah membuat laporan polis berhubung perkara itu pada 13 Feb lalu.

-- BERNAMA

default

PENDUDUK PANGSAPURI BANTAH PROJEK TAMBAK DILULUSKAN KERAJAAN DAP

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Penduduk Pangsapuri Baystar di sini masih tidak berpuas hati dengan kerja penambakan laut yang dijalankan di bahagian belakang kediaman mereka.

Mereka mendakwa, projek tidak mendapat persetujuan penduduk  sejak tahun lalu bagi membangunkan kondominium terdiri dari 2,000 unit rumah.

Penduduk Pangsapuri Baystar, C Sucitra berkata, setiap hari, dia terpaksa menutup tingkap rumahnya dengan langsir bagi mengelakkan habuk masuk ke rumah.


"Saya menetap di pangsapuri ini sejak dua tahun lalu tapi mula berasa tidak selesa sejak projek itu dijalankan.

“Masalah kami sekarang adalah bunyi bising dan habuk. Saya dan anak-anak kerap mengalami batuk-batuk kerana kediaman saya berhadapan tapak projek.

“Persoalannya, adakah ini yang dimahukan kerajaan negeri? Mereka sering mengatakan Pulau Pinang bersih dan hijau. Tetapi mengapa meluluskan projek seperti ini? Jelas ia bukan menghijaukan lagi, tetapi memusnahkan alam sekitar. Saya mohon pihak berkuasa prihatin dengan isu ini,” katanya, semalam.

Menurutnya, sebelum ini, penduduk di kawasan itu telah membuat bantahan dan aduan namun tiada maklum balas dari pihak berkuasa dan kerajaan negeri.

Sementara itu, S Geeta berkata, kali terakhir pihaknya membuat aduan di laman web Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), e-aduan MBPP adalah pada 14 Januari lalu.

"Sehingga kini, tiada maklum balas dari kerajaan negeri mahupun MBPP.

“Sebelum ini, mereka minta penduduk buat aduan secara formal dan ikut prosedur. Kita dah ikut, tetapi mengapa masih tiada maklum balas dari mereka? Penduduk terseksa dengan bunyi bising dan habuk, tetapi masalah ini tidak pernah diambil peduli,” katanya.


KOMEN GPB

Kerajaan DAP cakap tak serupa bikin ... kononnya  Penang Cleaner, Greener tapi luluskan projek merompak alam sekitar.   GPB hairan bagaimana  Kebenaran Merancang diluluskan MBPP walaupun mendapat bantahan penduduk sekitar yang juga mempunyai hak mereka membantah . 

 Apa tindakan JAS P.Pinang ?? Adakah mereka juga memberi surat sokongan untuk projek tambak ini ?  


default

KEKALAHAN KE 5 LIGA SUPER , ZAIRIL DAP PELINGKUP BOLA SEPAK P.PINANG

on Sunday, February 19, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Malam ini merupakan sejarah baru LIGA SUPER yang diperkenalkan 2004 iaitu P.Pinang merupakan pasukan pertama tewas 5 kali berturut-turut !!

Ini adalah hasil usaha Presiden FAP Zairil Khir Johari bersama coaching team England nya  yang disayanginya   berjaya merakamkan detik emas ini . Hahaha..

Cukup memalukan apabila live yang ditonton seluruh negara menyaksikan P.Pinang dibelasah Pahang 6- 1 .  

Seperti ada yang tidak kena sejak Zairil mengambilalih FAP dan telah menDAPkan persatuan bola sepak P.Pinang dengan membawa ramai orang DAP  . Beliau  jugau turut  dibantu seorang lagi orang kanan Guan Eng iaitu Afif Bahardin .

Fan P.Pinang malam ini memang cukup marah kekalahan demi kekalahan ini di media sosial . 

FAP yang diDAPkan  bertanggungjawab sepenuhnya prestasi pasukan yang kini menjadi pasukan belasahan di Liga. 

Seperti kata Ketua Pemuda UMNO P.Pinang Rafizal Abd Rahim , 


DAP bkn shj pelingkup ekonomi penang. team bola pun lingkup. berambus lah woi. jadi anak jantan lah @cmlimguaneng @afifbahardin @zairilkj




MIMPI NGERI HARIMAU KUMBANG MAKIN KEARAH KEGELAPAN
1) Coach ego kuat, tak pernah paham apa yang penyokong maksudkan..
2) Taktikal yang tah ke apa-apa, lambung ke atas pastu striker kena kejaq sampai dapat..
3)Player yang ok dia letak simpanan, player yang kurang ok dia buh first eleven..
4)Pemilihan import yang TERBURUK dalam sejarah bolasepak Pulau Pinang..
5)Guna khidmat 3 import dibahagian bawah tapi still lagi boleh bocoq sampai 6 bijik..
6)Pengurusan taik, bajet macam eropah, tak habis-habis tuding jari ke pihak lain..
7)FAP tak pernah nak belajaq dari kesilapan, sign import tanpa buat trial, macam tu ja fans kena kencing, kononnya belum sign lagi pada mulanya, padahal telah pun ditandatangani sebelum mula lagi trial..
8)Player yang tak boleh main di posisi tersebut DIPAKSA jugak main di posisi tersebut, padahal ada lagi player yabg berhak bermain di posisi tu, tapi hanya disenaraikan dalam list simpanan..
9)Dimana terletaknya kualiti Diogo selaku pemain defensif, bagi kami beliau lebih teruk kalau nak dibandingkan dengan pemain local yabg sedia ada..
10)Ketiadaan pemain yang dikatakan "killer pass" dalam skuad Pulau Pinang setakat ni, dah ada yang dulu tapi tak disambung contract, senang cakap, FAP yang ditakbir pada kali ini adalah FAP yang BANGANG !


default

AHLI PAS P.PINANG SOKONG PRESIDEN TOLAK KERJASAMA DENGAN DAP

on Saturday, February 18, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Ahli akar umbi Pas di negeri ini berikrar akan menyokong Presi­den mereka, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang bertegas tidak mahu menjalinkan kerjasama dengan DAP.

 Wakil kumpulan itu, Jaafar Osman berkata, keputusan Abdul Hadi untuk tidak beker­ja­sama dengan parti-parti po­litik lain yang ada kai­tan dengan DAP wajar dihormati dan tidak perlu dipersoalkan. Dalam hal ini katanya, Pas akan melakukan segala usaha untuk memastikan Rang Undang-undang 355 (RUU355) dapat diperkukuhkan untuk manfaat umat Islam secara keseluruhan.

 “Kami tidak akan membiar­kan beliau keseorangan berca­kap soal mengukuhkan un­dang-undang untuk umat Islam,” katanya. Terdahulu, lebih 30 ahli akar umbi Pas sekitar nege­ri ini berdemonstrasi selepas solat Jumaat di Masjid Jamek Lebuh Acheh di sini hari ini.

 Perhimpunan secara aman itu berlangsung kira-kira 10 minit sambil dikawal lebih 10 anggota polis.

Kumpulan itu membawa pelbagai sepanduk mengecam Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatan, Lim Guan Eng dan para pemimpin utama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

 Jaafar yang juga ahli Pas kawasan Balik Pulau berkata, undang-undang berkaitan umat Islam di negara ini perlu diperkukuhkan dan orang bukan Islam mempunyai hak sama ada mahu mengikutinya atau tidak.

 “Dalam isu rumah judi contohnya, adakah umat Islam tidak boleh melakukan sesuatu dari sudut undang-undang Islam bagi melarang mereka berkunjung ke premis berke­naan?” katanya.

 Seorang lagi ahli Pas, Mohd. Tarmizi Abdul Hadi pula berkata, pemimpin tertinggi DAP dan PPBM perlu mencermin diri sebelum mengkritik kepemimpinan Pas.

 “Guan Eng sendiri dituduh di mahkamah berkaitan kes rasuah. Saya ingin bertanya, adakah selama 22 tahun Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri, beliau tidak dibayangi sebarang isu?” katanya.

default

PAS MUKTAMAD TIADA KERJASAMA PPBM KERANA BERSEKONGKOL DAP

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Pendirian Presiden sudah muktamad dan full stop ...tiada kerjasama PPBM ..

Sebab utama ialah PPBM bersekongkol dengan DAP !

Tetapi pendirian Timbalan Presiden jelas berdolak dalih dengan pendirian masih lagi mahu runding untuk kerjasama dengan PPBM . klik disini 

Kenyataan 2 pemimpin utama PAS yang   bercanggah pendapat jelas  meletakkan parti ini di mata pemerhati politik dan rakyat mungkin  terdapat 2 kem dalam parti Islam ini . 2 kem bermaksud condong kepada hubungan dengan Pakatan Harapan melalui PPBM dan kekal dengan bersendirian bagi menghadapi PRU14.





Pas telah memuktamadkan pendirian untuk tidak bekerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kerana parti yang baru ditubuhkan itu dengan jelas bersekongkol dengan DAP.

 Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut mengulangi ketegasan bahawa Pas tidak akan sekali-kali menjalin kerjasama dengan mana-mana parti politik yang mempunyai hubungan de­ngan DAP dan juga PAN. Beliau memberitahu, Pas sememangnya berpegang pada garis panduan dan sempadan untuk tidak bekerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan DAP dan PAN.

 “Terpulang kepada PPBM, kita sudah ada garis panduan dan garis sempadan, kita tak akan kerjasama dengan parti yang bekerjasama dengan DAP dan juga PAN.

Sikap kita (Pas) begitu,” tegasnya kepada pemberita di kediamannya di Rusila di sini hari ini. Terdahulu beliau menyampaikan kuliah Jumaat dan menyempurnakan majlis pelepasan Konvoi Himpunan Rang Undang-undang (RUU) 355 di pekarangan Masjid Rusila yang terletak bersebelahan. Ditanya adakah itu merupakan pendirian rasmi Pas, Abdul Hadi menjawab:

“Ya, parti yang kerjasama dengan DAP dan PAN, kita tak akan bekerjasama.” Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang diminta mengulas mengenai pendirian rasmi Pas mengenai hubungan parti itu dengan PPBM.

 Minggu lalu, Timbalan Presi­den Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas akan membuat keputusan mengenai pendirian parti itu hari ini. Namun Selasa lalu, Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad menegaskan, parti pim­pinan­nya tidak akan sesekali mengetepikan DAP, semata-mata untuk bekerjasama dengan Pas.

 Menurut bekas Perdana Menteri itu, keperluan DAP dalam pakatan pembangkang menyamai dengan keperluan Barisan Nasional (BN) terhadap MCA.

 Mengenai Himpunan RUU 355 di Padang Merbok, Kuala Lumpur esok, Abdul Hadi memberi jaminan Pas selaku penganjur program akan memastikan tidak berlaku sebarang provokasi sehingga boleh mengancam keselamatan mereka yang hadir. Menurutnya, segalanya berjalan lancar hasil perbincangan pihak Pas dengan kerajaan selain mendapat kelulusan daripada pihak berkuasa keselamatan.

 “Kita nasihatkan agar kita hadiri himpunan RUU 355 dengan tenang, aman dan konsisten untuk mencapai tujuan serta matlamat memperkasakan mahkamah syariah dan menghormati kebebasan penganut pelbagai agama di negara kita,” ujarnya.

default

KIT SIANG PATUT SOKONG TASK FORCE SIASAT SKANDAL FOREX & BNM

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




TASK FORCE DITUBUHKAN BERDASARKAN PRINSIP PERUNDANGAN
PUTRAJAYA – Penasihat DAP, Lim Kit Siang seharusnya menjadi orang pertama yang menyokong penubuhan pasukan petugas (Task Force) yang dipersetujui oleh Kabinet semalam. Hal ini demikian kerana beliau begitu lantang di Dewan Rakyat dengan mengemukakan pelbagai usul termasuk mencadangkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara pada sekitar 1990-an.
2. Justeru, ini adalah peluang terbaik untuk Lim Kit Siang membuktikan bahawa usul yang dibawa pada tahun 1993 dan 1994 berkaitan isu ini di Dewan Rakyat itu berasas. Beliau seharusnya tampil ke depan untuk membantu Task Force ini dalam meneliti semua fakta-fakta yang berkaitan. Atau adakah beliau telah mengelirukan Dewan pada masa itu?
3. Lim Kit Siang sebagai seorang Ahli Parlimen yang berpengalaman, seharusnya menyokong usaha Kerajaan dan bukannya mempolitikkan perkara ini. Malah kecenderungan beliau untuk berubah-ubah prinsip serta pendirian memperlihatkan sikap tidak konsistennya dan wajar dinilai oleh penyokong-penyokong DAP.
4. Keputusan Kabinet menubuhkan Task Force itu membuktikan yang kerajaan sentiasa terbuka dalam semua perkara yang menyentuh kepentingan negara. Kerajaan akan tetap berpegang kepada prinsip rule of law dalam menyiasat apa-apa perkara untuk memastikan tiada sebarang penyalahgunaan dan penyelewengan dalam tadbir urus negara. Kerajaan BN juga sentiasa bersandarkan kepada prinsip keadilan seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah (innocent until proven guilty). Oleh yang demikian, Task Force ini akan meneliti dan menilai perkara ini berdasarkan keterangan-keterangan sebelum sebarang tindakan lanjut diputuskan.

DATO’ SRI AZALINA OTHMAN SAID
Menteri di Jabatan Perdana Menteri
17 Februari 2017

default

KERAJAAN TERUS BERI SUBSIDI KEPADA RAKYAT @NajibRazak

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Datuk Seri Najib Tun Razak menepis tuduhan sesete­ngah pihak yang mengatakan kerajaan tidak prihatin terhadap rakyat dengan menghapuskan subsidi yang selama ini mereka nikmati. 

 Tegas Perdana Menteri, kerajaan masih menanggung subsidi setiap tahun, malah jumlahnya semakin meningkat mengikut harga pasaran dunia. Namun, beliau menjelaskan, apa yang lebih penting ialah memastikan subsidi tersebut sampai kepada pihak yang memerlukan.

default

TIPU PUNYA DAP , CAKAP KERAJAAN NEGERI SERAP GST KAT KUPON PARKING

on Friday, February 17, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Tokong terus berbohong kepada rakyat Pulau Pinang. Beliau mengadakan sidang akhbar mengatakan bahawa Kerajaan Pulau Pinang akan mengecualikan dan menyerap RM55.19 juta dalam cukai taksiran untuk semua pemilik hartanah dan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) untuk semua perkhidmatan di negeri ini tahun ini.
Lim Guan Eng Kerajaan BN Ambil Alih Hutang, Kerajaan DAP Yang Ambil Kredit
Saya sebelum ini telah menegaskan bahawa di bawah AKTA GST, cukai taksiran dan majoriti Perkhidmatan Majlis Tempatan – termasuklah cukai taksiran – dikecualikan daripada GST. (Rujuk sini)
Sebaliknya, sebelum GST dikenakan pada April 2015, beliau meningkatkan cukai taksiran di antara 8.3% dan 9.3% bagi harta bertanah, dan di antara 7.5% dan 8.5% bagi pangsapuri di Pulau Pinang pada Januari 2015. (Rujuk sini)
Hari ini, Tokong penipu itu pergi lebih jauh dan berkata bahawa majlis tempatan Pulau Pinang “juga telah mengetepikan caj GST bagi perkhidmatan, seperti bayaran letak kereta, dan perlu menanggung kos GST sebanyak RM19.36 juta untuk kedua-dua majlis” dan bahawa “kedua-dua majlis sudah mengetepikan caj GST sebanyak RM19.36 juta pada tahun lepas“. (Rujuk Malay Mail Online: Penang to absorb RM55.2m in assessment rates, GST)
Lim Guan Eng Tipu Konon Kerajaan Pulau Pinang Serap GST Cukai Pintu

Pertama Sekali, Ia Adalah Menyalahi Undang-Undang Untuk Mengecualikan GST Sekiranya Ia Dilindungi Di Bawah Akta Itu. Beliau Akan Dipenjarakan Jika Beliau Berbuat Demikian.

Kedua, caj letak kereta yang dikenakan di Pulau Pinang (seperti mana-mana syarikat-syarikat tempat letak kenderaan persendirian) sentiasa termasuk cukai 6%. Sebelum GST dilaksanakan pada 1 April 2015, ia adalah Cukai Perkhidmatan 6%.
Selepas 1 April 2015, ia telah digantikan oleh 6% GST.
Ini telah disahkan oleh Setiausaha Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) Ang Aing Thye pada Mac 2015 yang mengatakan bahawa 6% GST sudah dimasukkan dalam caj tersebut, dan pemilik kenderaan boleh terus membeli kupon letak kereta pada kadar semasa. (Rujuk The Star: No hike in parking fee)
Sejak tahun 2013, perkhidmatan tempat letak kereta Pulau Pinang telah pun diserahkan kepada sebuah syarikat swasta dipanggil Alam Indah Sdn. Bhd. dan bukan lagi oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Oleh itu GST dicaj kerana ia adalah sebuah syarikat swasta.
Kadar letak kereta iaitu 80 sen selama sejam tidak berubah sebelum dan selepas GST bermula – dengan itu TIDAK ADA PENYERAPAN ATAU PENGECUALIAN mana-mana GST.
Jika Tokong benar-benar masih mahu mendakwa beliau “menyerap” GST maka beliau boleh menambah 3.83 minit lebih untuk setiap kupon letak kereta 80 sen per jam.
Tempat letak kereta juga satu pembohongan terhadap orang ramai. Seorang Ketua Menteri dan Kerajaan Negeri yang penipu.
Anda boleh dengar beliau mengulangi pembohongan beliau di sini:

default

MENGAPA KERAJAAN DAP TAKUT RUMAH MAMPU MILIK DIBINA KERAJAAN PERSEKUTUAN DI P.PINANG ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Isu kelulusan projek pembinaan rumah mampu milik kerajaan Persekutuan di negeri bukan perkara baru dan ia sudah berlarutan lama sejak 2008 .


Disebalik dakwaan  Exco Kerajaan DAP memutarbelit fakta rumah mampu milik konon mereka membina banyak rumah , mereka menganatirikan projek pembinaan rumah mampu milik oleh agensi kerajaan Persekutuan dengan tidak memberi kelulusan ,


Apa yang kerajaan DAP takut sangat dengan pembinaan 46,602 unit rumah kepada rayat negeri ini ?  Sepatutnya mereka boleh goyang kaki  tanpa perlu keluarkan duit pun  kerana kerajaan Persekutuan sudi membina rumah mampu  milik di negeri ini .





Apakah kerajaan DAP bimbang rumah berkenaan akan dibeli ramai orang Melayu kerana diketahui umum majoriti bangsa Melayu menjadi  pembeli untuk projek PERDA dan JKP   ? 


Orang Melayu di negeri ini yang masih menyokong kerajaan DAP perlu sedaq  selagi  parti DAP berkuasa,  kesukaran untuk memiliki rumah sendiri akan berterusan dan jika tidak mampu  membeli terpaksa bangsat di negeri Kedah atau menyewa hingga ke tua . 







PULAU PINANG - Kerajaan Pulau Pinang sekali lagi diminta mempercepatkan proses kelulusan berkaitan pembinaan rumah mampu milik oleh kerajaan persekutuan di negeri ini bagi membolehkan pembinaan 46,602 unit rumah yang dirancang untuk rakyat Pulau Pinang.

Menyifatkan layanan diterima daripada kerajaan DAP itu dalam meluluskan projek perumahan persekutuan seperti 'lebih teruk daripada layanan kepada anak tiri', Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Pulau Pinang Datuk Seri Zainal Abidin Osman berkata pihaknya hanya memerlukan kelulusan seperti pemaju lain untuk meneruskan projek perumahan rakyat yang dirancang.

"Kami hanya perlu kelulusan pelan...kami tak perlu bajet, tak perlu tanah, tak perlu kelulusan syarat khas...kami cuma nak kelulusan lain yang munasabah seperti pemaju-pemaju lain.

"Kami tunggu tiga, empat tahun tak ada kelulusan, (ada projek) masuk mesyuarat 28 kali tangguh. Ini bukan anak tiri lagi, teruk daripada anak tiri lagi kena seksa...dah jadi kena pukul hari-hari untuk dapat keputusan tapi langsung tak dapat (keputusan)," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Pelaksanaan projek-projek perumahan mampu milik oleh kerajaan persekutuan bagi negeri di bawah pimpinan DAP ini dilaksanakan secara langsung oleh Jabatan Perumahan Negara (JPN) dan tujuh agensi persekutuan lain.

Bagaimanapun kerajaan persekutuan masih perlu mendapatkan kebenaran dan kelulusan daripada Pihak Berkuasa Negeri sebelum boleh melaksanakan semua program perumahan mampu milik untuk rakyat Pulau Pinang.

Secara keseluruhan, jumlah unit perumahan mampu milik yang telah siap dibina, sedang dalam pelaksanaan dan dalam perancangan untuk dibina oleh kerajaan persekutuan di negeri ini dalam tempoh 2008 hingga 2016 ialah 56,569 unit.

Zainal Abidin berkata semasa kerajaan negeri di bawah pemerintahan Barisan Nasional (BN), permohonan projek-projek perumahan untuk rakyat diberi keistimewaan supaya dipercepatkan kelulusannya dengan tahap keutamaan tinggi.

"Hal perumahan untuk rakyat bukan sesuatu perkara yang harus dijadikan bahan untuk berpolitik kerana ia hanya akan merugikan rakyat," katanya.

Beliau berkata bagi tempoh 2008 hingga 2016, sebanyak 34 projek meliputi 5,950 unit perumahan mampu milik telah siap dilaksanakan kerajaan persekutuan di negeri ini, manakala 19 projek melibatkan 4,017 unit rumah lagi sedang dalam peringkat pelaksanaan.

Sejumlah 39 projek baharu sedang dirancang untuk dilaksanakan melibatkan pembinaan 46,602 unit rumah di seluruh Pulau Pinang, katanya.

Sementara itu, 293,000 penduduk Pulau Pinang akan menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) melibatkan RM263.2 juta mulai 18 Feb ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.