..

..

GUAN ENG PERTIKAI MENGAPA RAKYAT KELANTAN RAMAI TINGGAL DI P.PINANG ?

on Friday, February 10, 2017 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments




- Ketua Menteri, Lim Guan Eng terus mengkritik pentadbiran Kerajaan Pas Kelantan kali ini dengan membandingkan jumlah penduduk negeri itu yang berada di sini.

Menurut Guan Eng, di negeri ini ketika ini, terdapat ramai penduduk Kelantan (yang bekerja dan berhijrah) di Pulau Pinang tetapi tidak ramai penduduk negeri ini berada di negeri berkenaan.


 “Kita lihat di Pulau Pinang ramai rakyat Kelantan, tetapi tidak ramai rakyat Pulau Pinang di Kelantan.


 “Sekiranya Kelantan lebih baik dari Pulau Pinang, biarlah rakyat negeri masing-masing yang putuskan,”


Komen GPB

Isu perang antara PAS dengan DAP membandingan negeri masing-masing terus membuka pekung masing.

Guan Eng yang disindir Pemuda PAS dengan isu rasuah banglo tanpa kolam renang kini dibidas semula Tokong DAP ini dengan mempersoalkan mengapa rakyat Kelantan tinggal ( bekerja dan berhijrah ) di P.Pinang ?

Cukup tak masuk akal hujah  seorang CM sebuah negeri mempersoalkan rakyat asal negeri lain tinggal di Pulau Pinang .  Adakah mereka dari Kelantan ini langsung tak membayar cukai pintu dan taksiran kepada kerajaan DAP ?





9 Responses

  1. Anonymous says:

    yang hang bukan orang Penang pi duduk kat Penang tu haram jadah apa nama, balog lukuih bangsat ooi

  2. Anonymous says:

    Si Kaldai ni pun bukan orang Penang. Penang membangun semasa zaman BN lagi.

    Umpama beruk dapat bunga.

  3. Anonymous says:

    LGE orang Melaka kenapa ada di Pulau Pinang? Lu blahlah dari Pulau Pinang.

  4. mk says:

    Dap menang Dan kuasai p pinang SBB undi Anak Kelantan yg diketumkan mat sabu.kini dap gusar SBB kesan ketum dah hilang...mat sabu pun tengah mengeran...cari penyukung..yg dah serik.berpolitik fitna..

  5. Anonymous says:

    Lge org Melaka apa pasal pi cari makan di Penang?

  6. Buah Pala says:

    Malaun tu pun bukan rakyat Penang. Dia sendiri yang bangsat lagi mau cakap orang. Pembangunan Penang tu sejak dari zaman BN lagi. DAP mana ada buat apa.

    Trowong bawah laut pun macam lubang hidung Pak Dia.

  7. Anonymous says:

    Rakyat penang tak nak pertikai guan eng dari melaka?

  8. Anonymous says:

    waktu bn memerintah penang dan selangor dulu pun isu orang kelantan berhijrah ke dua-dua tu dah berlaku. Di mana ada kawasan universiti dibuka dan beroperasi, di situlah rakyat kelantan bermastautin dan menjadi bertambah ramai. Tak pernah pula mana-mana MB / KM BN bangkitkan isu itu sebaai satuaslaah walaupun kawasan yang ramai rakyat kelantan pasti akan jatuh menjadi kawasan hitam buat BN.

    Kenapa bila dah tak satu kapal, perkara seperti ini dibangkitkan oleh tokong??? Kalau tak suka orang kelantan, halau mereka balik ke negeri kelantan tu, tapi jangan lupa, mereka juga adalah pengundi yang berdaftar dan ramai sanak saudara mereka yang menetap di kedua-dua negeri yang diperintah oleh dapig dan pkr.. kalau dah diboikot oleh rakyat kelantan yang bermastautin di penang nani, jangan nak salahkan BN pula... Sendiri tak pandai nak kawal mulut busuk bau babi tu...

  9. Anonymous says:

    Dia mengata diri sendiri tu,kenapa rakyat asal dari Melaka tiba2 jadi KM Pulau Pinang, ketepikan hak rakyat asal Pulau Pinang.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.