..

..

PEGUAM NEGARA BERI AMARAN TERAKHIR KEPADA GUAN ENG MEROYAN DITUDUH KES RASUAH #LGEXIT #DAPRASUAH

on Sunday, July 24, 2016 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Peguam Negara semalam telah  memberi amaran kepada Ketua Menteri Pulau Pinang supaya berhenti daripada membuat komen tentang pertuduhan jenayah terhadap beliau.


Jika beliau menyatakan dirinya bakal dipenjara , makna dia telah mengaku bersalah melakukan rasuah dan sila lah letak jawatan sebagai Ketua Menteri.

Tak perlu lagi diadakan PRN P.Pinang untuk menyelamatkan dinasti LIM daripadada menguasai kerajaan negeri . 





Beliau telah membuat komen berulangkali sejak dituduh dimahkamah walaupun telah saya memberi amaran pertama melalui suratkhabar The Star dan juga melalui peguam beliau.

Saya terpaksa mengeluarkan amaran terakhir ini berikutan komen beliau yang terkini yang merupakan satu serangan terhadap integriti saya sebagai pendakwaraya.

Saya juga perlu membela diri terhadap tuduhan yang tidak berasas ini yang menyoal integriti saya.

Dalam membela diri saya sebagai pendakwaraya, saya tidak teragak untuk mengemukakan bukti yang ada pada pendakwaan yang membawa kepada pertuduhan dalam mahkamah kepada umum.

Cukuplah saya menegaskan bukti yang ada ditangan saya adalah bukti-bukti dalam bentuk dokumen. – Peguam Negara



GEORGE TOWN: Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata beliau mungkin dipenjarakan atas pertuduhan rasuah.

Beliau mendakwa pertuduhan rasuah dan penyalahgunaan kuasa adalah satu konspirasi politik Barisan Nasional (BN).

"Semua orang tahu bahawa Lim tidak boleh diselamatkan. Walaupun Lim tidak dapat diselamatkan, negeri masih boleh diselamatkan, jadi itulah sebabnya kita perlu adakan pilihan raya negeri mengejut," katanya kepada pemberita selepas merasmikan simposium di Institut Pulau Pinang pada pagi Sabtu.

Guan Eng mendakwa pertuduhan itu adalah satu cara untuk membunuh karakternya.

"Sebab itu kita perlukan pilihan raya negeri... biar rakyat diberi mandat untuk memilih pemimpin mereka," katanya.




Leave a Reply

Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.