..

..

PENIAGA MELAYU SEMAKIN BERANG SIKAP RASIS & PILIH BULU ROBOH GERAI MELAYU DI P.PINANG

on Monday, February 8, 2016 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments


AIDCNews- 06/2/16 – Pemerintahan rasis Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menggunakan dua agensi kerajaan tempatan meroboh gerai-gerai Melayu menyebabkan peniaga kecil mula naik berang
Dua agensi kerajaan tempatan di bawah kawalan Lim yang dimaksudkan itu adalah Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).
Bagitahu kat dia (Lim Guan Eng), kalau betul (dia) berani, pergi pecah sekarang juga (gerai-gerai) dekat Sunway Hotel. Kamu boleh tutup jalan, kamu bagi semua orang Cina berniaga.
“Pasal apa apabila orang Melayu (berniaga), kamu pecah lagu ni.
“Kalau ada ‘telor’ (jantan) suruh dia bagi pecah (gerai-gerai dekat Sunway Hotel). Saya respek kat dia kalau dia suruh bagi pecah..”kata seorang peniaga kecil Melayu yang menjadi viral di internet hari ini (rakaman video di bawah)
“Banyak tempat orang Melayu (berniaga) semua kena roboh. Tempat Cina kamu tak roboh.
(gerai-gerai dekat Sunway Hotel agensi kerajaan tempatan) tutup jalan, bagi orang Cina berniaga, (tetapi) kami (Melayu) berniaga dalam kawasan rumah pun mereka pecah. Ada telor kat lagu tu, “katanya lagi.

dua darjat mbpp

eskine

pp-estime.jpg
hafizi2


6 Responses

  1. Anonymous says:

    Padan muka melayu penang. hangpa yang suka sangat dan percaya sangat kat parti2 PAS, PKR dan DAP kan.. padan muka.. Konon nak bagi peluang kat depa memerintah kan.. hambik kau!!

  2. Anonymous says:

    Hahaha...padan muka hanpa..
    Padan muka Melayu Pulau Pinang..
    Bukan salah orang lain.....

  3. Anonymous says:

    Jangan lupa utk keluarkan semua duit deposit anda di Tabung Haji Malaysia dan sila undi Pakatan Harapan untuk PRU-14 yang akan datang. Ada org kata cina tak boleh ambil-alih kuasa politik, jd kenapa PKR, PAS dan Amanah tak boleh kawal DAP di Pulau Pinang? Kesian pd org2 yg percaya kat PKR, PAS dan Amanah. Mufti Negeri Pahang sendiri dah cakap yg DAP ni anti-Islam.

  4. Anonymous says:

    sedarlah melayu , balik ke pangkal jalan. Hidup melayu, Hidup UMNO.

  5. Anonymous says:

    hancur umno,hancur melayu.jgn harap Amanah dan PKR boleh membela melayu.

  6. Anonymous says:

    Najib ko la Melayu Bongok penjilat DAP Kominis!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.