WARTAWAN DINASIHAT JANGAN JADI PENYAMPAI ADU DOMBA - TPM

on Friday, September 11, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



KUALA LUMPUR 10 Sept . - Para wartawan dalam pelbagai dimensi di negara ini perlu berhati-hati supaya tidak menjadi penyampai mesej yang mengadu-domba, memesongkan isu dan menimbulkan kacau-bilau.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, sebagai wartawan di Malaysia, mereka tidak boleh berkarya menggunakan kaca mata barat, topeng orang luar dan berasaskan nilai-nilai sejagat semata-mata.

Sebaliknya, tegas beliau, golongan pengamal media itu perlu bertindak dengan kefahaman untuk membina, positif serta bermaruah berdasarkan panduan dan kebijaksanaan tempatan serta berjiwa negara.

“Kebebasan mesti diiringi dengan tanggungjawab. Saya berharap para wartawan di Malaysia sentiasa melihat sesuatu isu kebebasan ini secara komprehensif, adil dan mengambil kira kepentingan umum dan bukan dari sudut sensasi semata-mata,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penganugerahan Tokoh Wartawan Negara Hadiah Kewartawanan Malaysoa MPI-Petronas 2014, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.