..

..

DISEBALIK WAJAH NAJIB CERIA SELEPAS MESYUARAT MT UMNO @

on Thursday, September 10, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



Apabila yang di atas bersatu hati selepas Mesyuarat MT UMNO  , ahli di bawah dari Perlis hingga ke Sabah sudah tentunya mengucap syukur bahawa kita masi bersatu .
Kekuatan PM terletaknya dalam  UMNO , kekuatan UMNO pulak  terletak di penyatuan semangat BERSATUNYA . Hari ini seluruh pucuk pimpinan dalam MT telah sehati sejiwa setia dan membantu parti . 
Melihat kepada  sidang media ucapan Presiden parti petang tadi , melalui tafsiran body languange dan senyumannya menggambarkan keceriaan beliau kerana semua ahli MT UMNO telah bersatu hati setia dan bekerja  membantu parti menang di PRU14
Mudahlah selepas ini kepimpinan UMNO Pusat dan negeri seiring seperti dahulu semula dan  bekerja untuk mengembalikan sokongan rakyat menjelang PRU14 . 
Kepada batu ronson , batu api , adu domba , kaki cucuk di luar dan dalam UMNO ..tak payah menyibuk kerana Najib bukannya seperti Mahathir yang mereka taksub itu memecat orang tidak disukainya .

 Najib bukan diktator seperti Mahathir sebab peluang masih diberikan kepada Muhyiddin , Muhkriz , Shafie untuk berubah dan kembali bersatu demi perjuangan parti.

Kesimpulannya , Najib dah buktikan dia telah berjaya  checkmate pihak lawan mahu menjatuhkannya. ..




KUALA LUMPUR, 9 Sept – Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata UMNO akan terus memberi fokus kepada pembelaan rakyat sejajar dengan parti yang menunjangi kerajaan.
Menurut beliau soal gerak kerja untuk rakyat khususnya menyelesaikan masalah yang dihadapai mereka adalah perkara utama selain usaha-usaha untuk membangunkan negara ini
Apa yang dikatakan sebagai dekat dihati rakyat kita hendaklah kita beri fokus termasuklah bajet pada masa akan datang dan saya harap akan dapat cadangan-cadangan yang baik daripada pelbagai pihak untuk dimuatkan dalam belanjawan negara nanti,“ katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO, di sini, hari ini.
Dalam perkembangan lain Datuk Seri Najib yang juga Perdana Menteri berkata Majlis tertinggi parti telah mengambil maklum beberapa perkara yang perlu ditangani dengan berkesan dan memberi kepuasan kepada rakyat termasuk 1MDB.
“Saya telah memberi penjelasan tentang kedudukan semasa dan kita dalam edah enam bulan dan saya telah mohon untuk kita letakkan 1MDB dari segi untuk mengurangkan hutangnya dan selesaikan beberapa perkara tentang proses rasionalisasi yang perlu kita laksanakan.
“Pada masa ini kita telah dapat tawaran-tawaran yang menggalakkan dan saya tidak boleh malumkan pada masa ini dan apabila dah selesai nanti kita akan buat pengumuman rasmi,” ujarnya.
Berhubung dana politik, Najib turut memberitahu bahawa Majlis Tertinggi turut mengambil maklum bahawa tidak ada undang-undang yang diterima pakai pada masa kini berhubung sumbangan politik
“Dan keduanya tidak ada keperluan untuk membuat pendedahan dari segi undang-undang dan ketiganya MT ambil maklum semua parti politik mengamalkan sumbangan dan kutipan dana termasuklah pembangkang.
“Malah apabila Bersih 4 kutip duit untuk dana Bersih 4, mereka enggan untuk dedahkan daripada sumber mana. Maknanya apabila sampai kepada mereka sendiri, tidak tuntut ditunaikan namun apabila sampai kepada kita (UMNO/BN) macam-macam persoalan ditimbulkan.
“Sebab itulah kita telah ajukan supaya diadakan satu kaedah perundangan mengenai sumbangan dana politik. Saya sendiri telah mencadangkan perkara ini empat tahun dulu tetapi tidak dipersetujui oleh parti pembangkang. Saya harap pada masa akan datang kita boleh gubal satu peraturan yang berasaskan kepada undang-undang supaya kita akan dapat mengawal dana dan sumbangan politik ini,“ katanya.-MediaUMNO


6 Responses

  1. Anonymous says:

    Salah tetap salah tak kira samada pm atau presiden umno. undang2 negara tidak memihak kpd kedudukan atau jawatan dan penjilat mereka. bodek bodek juga tetapi mengapa admin tetap bersekongkol dgn penjenayah kolar putih?

  2. Anonymous says:

    Tu bukan jabat tangan...tu pegang jari sekadar posing..
    Najib WAJIB letak jawatan..!

  3. Anonymous says:

    ni semua konspirasi peringkat tertinggi la
    ada perkara sensitive yg mungkin tak blh dicanangkan
    selain tun m,sapa lagi yg lebih berpengaruh
    tak lain tak bukan ialah najib dan anuar brahim
    tak salah kalau kita terfikir ketiga2 ni berkonspirasi
    utk apa?
    utk ajar cina2 yg tak tahu berterima kasih
    ko ingat kerajaan sengaja buat gst
    apungkan petrol(tun m pernah kata lama dulu,suka atau tidak subsidy akan dihapuskan secara perlahan2)
    sapa yg implement?najib
    ringgit menjunam?
    mungkin 3-4 tahun lepas depa dah plan dah
    sapa yg paling teruk terjejas?
    jwp:cina yg tak tahu berterima kasih ni la
    mungkin ketiga2 ni akan dikenang sebagai hero melayu dlm sejarah
    yg akan diingati..
    pemimpin melayu mmg dikenali mempunyai seni utk selesai hal2 kepentingan melayu..
    sama seperti tuanku abd rahman yg cuma guna perbincangan utk tuntut merdeka..
    kita mmg pernah dijajah berkali2 oleh portugis,belanda,british,jepun namun kafir n yahudi tak berjaya ubah satu perkara iaitu mengubah akidah org melayu kita dibumi bertuah ini
    ko ingat pemimpin kita ni bodoh sgt..
    ko tunggu la sikit je masa nanti,sapa yg terkena..tak lain tak bukan si cina yg tak tahu berterima kasih..

  4. Anonymous says:

    BLOG GOBLOG MACAM SIAL!!

  5. Anonymous says:

    aku rasa najib tak berani buang TS muhyiddin & the gang......Tun M berani kerana beliau berasa betul kalau bertindak....tapi Najib belum tentu lagi...

  6. Anonymous says:

    Bila tertekan aje, keluar isu perkauman. Standard pemikiran UMNO tak berubah sejak 70-an.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.