..

..

TERKINI !! SERTAI BERSIH 4.0 DAPAT HABUAN RM300 SEORANG , SUMBER DANA KINI DIPERSOALKAN !!

on Friday, August 21, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Himpunan Aman Menolak BERSIH4.0 Di Kuala Lumpur pada 29 Ogos 2015.
1. Ucapan diketuai oleh Dato'Jamal Bin Md Yunos Pengerusi NGO-NGO Selangor.
2. Beliau mendakwa Persatuan Penjaja Peniaga Jalan Masjid india tidak senang dan marah dengan penganjuran BERSIH4 yang diketuai Marina Chin Abdullah.
3. Mereka (pendemostrasi) kurang ajar dan tidak menghormati undang undang. Walaupun pihak berkuasa (Polis dan DBKL) tidak memberikan kebenaran berkumpul di Dataran Merdeka pada hari tersebut.
4. Dato' Jamal dalam ucapannya mendakwa peruntukkan sebanyak RM300 setiap yang hadir pada BERSIH4.0. Itu termasuk pengangkutan dan makan minum.
5. Beliau mendedahkan pemberian wang untuk hadir demonstrasi ini lantaran menerima pengakuan seramai 37 individu hag didakwa telah menerima wang pendahuluan untuk turun berdemonstrasi.
6. Turut juga didedahkan sistem kawalan demontrasi dimana seorang kapten diberi imbuhan sebanyak RM500 untuk mengepalai 100 perserta lain.
7. Beliau mempersoalkan adakah dana ini datangnya dari duit songlap Azmin (isu wang 9.65bilion yang dipersoalkan oleh Tan Sri Khalid dalam sidang DUN Selangor baru baru ini) dan dari mana sumber dana ini utk BERSIH4.0
8. Dato' Jamal memberi amaran tegas kepada penganjur (Marina Chi Abdullah) agar membatalkan himpunan BERSIH4.0, sekiranya ingkar beliau dan penyokong (Dikalangan NGO) akan berkumpul dihadapan rumah beliau, tanda protes.
9. Beliau menegaskan akan membawa seramai 30ribu orang daripada NGO pada 29 Ogos untuk mengekang pendemonstrasi BERSIH4.0. Beliau turut mempersoalkan dimana buktinya ada 40 ribu pengundi Bangladesh pada PRU13 yang didakwa oleh BERSIH.
10. Laporan Polis akan dibuat dalam masa yang terdekat.


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Jom kita baling air kencing kat bershit4 ni, terutamanya kat betina hancing dalam foto tu. Kami sanggup mai dari utara pi kasi hajar si hancing ni. Baru bershit jadi betoi hancing.

  2. Ahaiii
    Persoal dana puak pembangang ni buat buang air liur je
    Dah tentu2 dana dari tangan2 nak jahanamkan Malaysia
    Sampai kiamat pun diorg takkan mengaku

    Cuba tanya Najib yg agamanya Islam, akhlaknya baik, apa dia derma 2.6b ni sebenarnya.
    Sekejap derma peribadi, sekejap utk Umno, sekejap utk PRU...apa sebenarnya?
    Bagi bukti betul2, bukan berhujah ikut bibir dah lidah semata2, lepas tu suruh rakyat terima...kalau tak terima dituduh nak guling kerajaan
    2.6 b ada bukti....mana 4 surat yg mengiringi derma tersebut
    Mana penyata kewangan Umno 2013, mana bukti serahan cek kpd sipolan2 dari akaun ni

    Penjelasan yg dibuat mengundang persoalan lebih besar
    Menteri menjawab ikut sedap mulut

    Kesalahan dituju kpd Tun M

    Alahai , Najib, Najib...org tua 90 tahun pun tak boleh nak handle

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.