..

..

MP PKR TAK PERCAYA TUDUHAN WSJ TENTANG WANG 1MDB

on Saturday, July 4, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




PETALING JAYA: Seorang ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dari PKR mendapati kisah mengenai wang 1MDB yang disiarkan dalam Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report sebagai sesuatu yang sukar untuk dipercayai.

Datuk Kamarul Baharin Abbas berkata tiada syarikat yang secara rahsia akan memindahkan wang sebanyak US$700 juta (RM2.6 bilion) ke akaun seorang individu.

“Jumlah wang yang besar seperti itu yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi tidak mungkin tidak dapat dikesan,” katanya.

“Bank Negara akan menyedari transaksi tersebut,” kata beliau sambil menambah WSJ dan laman Sarawak Report mesti menunjukkan bukti bagi menyokong dakwaan mereka.

“PAC tidak menerima sebarang laporan mengenai wang 1MDB yang melibatkan jumlah wang besar seperti itu. Siasatan kita pun belum mencapai tahap itu.”

Kamarul Baharin, yang merupakan salah seorang daripada 13 ahli PAC yang menjalan siasatan terhadap kontroversi 1MDB berkata panel itu tidak akan bergantung kepada laporan media dan dakwaan yang tidak disahkan di Internet sebaliknya berdasarkan fakta dan angka.

Seorang lagi anggota PAC Liang Teck Meng dari Gerakan memberi jaminan bahawa mereka akan menjalankan siasatan tanpa rasa takut atau pilih kasih terhadap 1MDB.

Bagaimanapun, siasatan akan hanya dapat dilakukan setelah mendapat laporan Ketua Audit Negara Khamis depan.

“Kita tidak boleh hanya mendasarkan siasatan berdasarkan laporan audit KPMG dan Deloitte.

“Laporan Ketua Audit Negara akan menjadi dokumen rasmi yang kita akan rujuk. Tetapi orang ramai boleh yakin bahawa kami akan menjalankan penyiasatan terperinci.

“Saya menasihatkan orang ramai supaya tidak hanya membuat kesimpulan terhadap maklumat yang tidak disahkan yang sedang berlegar di media sosial,” kata Ahli Parlimen Simpang Renggam itu.


5 Responses

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

  2. Anonymous says:

    NIAT HATI NAK MARAH SEBAB BOLA JATUH ATAS BUMBUNG KERETA, TAPI BERTUKAR HATI KERANA MUALAF BUTA!!! JOM BANTU!!!

    Nak dijadikan cerita. Allah Maha Agong..

    Aku ni dah seminggu angin satu badan dgn famili tingkat 4.. hari2 buang sampah dari beranda hingga mengotorkan kereta aku... ptg tadi nak dijadikan cerita, sebaik saja masuk parking, tiba2 sebiji bola betul2 jatuh atas bumbung kereta.. nasib baik tak kemek atau calar.. tapi kereta baru dua bulan keluar kedai tentulah sayangkan.. Tanpa lengah, aku terus bergegas naik ke tingkat 4 dan ketuk pintu.. budak lelaki buka pintu.. aku tanya..

    "ayah ada?..

    budak tu geleng..

    "mak ko ada?..

    "ada..ama.." sambil panggil ibunya...

    tiba2 aku lihat kelibat seorg wanita teraba-raba dtg ke pintu..

    "ada apa? tanyanya dlm pelat india.. aku pun cerita dari A sampai Z... dia kemudian marah2kan anaknya sambil nangis... rupanya dia mualaf..baru 4 bulan peluk Islam. Suaminya meninggal dunia. Tinggal dia bersama 4 anak. 3 darinya muslim, yg sulung masih beragama hindu.. dia miskin.. anak2nya anak yatim. Hidup tak menentu.. tiba2 saja aku insaf dan minta maaf kerana berkasar... tiga anaknya budak baik.. mereka tak tahu apa2.. Masa aku jumpa mereka jam dah kol 5.30 ptg. Aku tanya puasakah? Mereka kata, puasa. Aku tanya berbuka puasa dgn apa? Dia jawab, nasi sama ikan kering. Kemudian aku minta izin nak bawa tiga anaknya keluar ke bazar Ramadan.

    Dia nangis terharu.. sejam aku ke bazar Ramadan..beli lauk, minuman dan kuih muih..seronok tengok anak2nya pilih lauk dan kuih.. sampai di rumah, aku hulurkan sikit wang ringgit atas niat sedekah.. makin kuat ibu tunggal ini menangis. Dia adalah OKU cacat penglihatan.

    Kalau ada sesiapa nak bantu..boleh hubungi saya.. saya ambik tiga anaknya sebagai anak angkat... minggu depan nak bawa mereka beli baju raya.. ini raya pertama mereka sbg Muslim. Lepas peluk Islam, keluarga ni berpindah berjiran dgn aku sbb dicemuh dan dihalau oleh jiran2 sebangsanya yg marah dia tukar agama.

    Dia tinggal menyewa di sini dgn kadar RM700 sebulan, tapi mampu bayar RM50 sebulan je.. selebihnya Majlis Zakat bayar.. sama2lah kita pakat bantu keluarga baru ini.. yg ada duit lebih tu hulur2lah utk ringan keluarga ini.

    Mereka perlu dibimbing dan aku akan cuba sebaik mungkin utk keluarga ini terus menjalani kehidupan. Alamat rumah sewanyaBlok F4-12, Apartmen Golden Villa, Jalan Temenggong, Taman Sejahtera, Klang Selangor.

    DIPETIK SEPENUHNYA DARI FACEBOOK SIAKAP KELI.

  3. Anonymous says:

    PEMIMPIN DAP NYANYI LAGU KOMUNIS DI KONGRES

    Steven Sim Chee Keong (PEMUDA DAP) mengaku menyanyikan lagu komunis dalam kongres Pemuda Sosialis DAP.

    Lagu komunis yang dimaksudkan itu berjudul “Internationale”

    “Sejarah asal usul lagu Internationale. Pemuda Sosialis DAP menyanyikan lagu ini semasa Kongress sayap pemuda tersebut,” kata Steven Sim dalam Facebooknya.. mymassa.blogspot

  4. Anonymous says:

    KITA PERLU LEBIH JAHAT DAN KEJAM SEPERTI MALAYSIAN INSIDER DAN MALAYSIAKINI

    Sudah-sudahlah bagi muka kepada portal iblis teratas ni, wartawannya tiada etiqa, malah hati mereka sudah hitam dihanyut dengan adu domba dan fitnah akhir zaman, kemenangan mereka memutar belitkan cerita kerana kita lemah, beri muka.

    Sudahlah, ajar sikit portal-portal iblis ni, mereka keterlaluan.

    KENYATAAN MEDIA PEJABAT PERDANA MENTERI

    "1. Pejabat Perdana Menteri menafikan laporan portal The Malaysian Insider yang bertajuk "Peningkatan kutipan zakat antara faktor Malaysia diiktiraf Fitch, kata Najib". Laporan tersebut adalah tidak tepat.

    2. Di Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri anjuran MAIWP pada hari ini, YAB Perdana Menteri telah berkata bahawa antara faktor peningkatan kutipan zakat termasuklah pengenalan dasar kerajaan yang betul dan pengurusan ekonomi yang baik dengan dibantu oleh sistem pembayaran zakat tersusun.

    3. YAB Perdana Menteri juga berkata bahawa badan penarafan antarabangsa Fitch semalam telah menaiktaraf unjuran Malaysia daripada 'Negatif' kepada 'Stabil' kerana pengurusan dan kedudukan ekonomi serta kewangan negara.

    4. YAB Perdana Menteri tidak pernah berkata bahawa peningkatan kutipan zakat adalah antara faktor Malaysia diiktiraf oleh agensi penarafan Fitch.

    5. Pejabat Perdana Menteri kesal dengan The Malaysian Insider yang cenderung memutarbelit kenyataan YAB Perdana Menteri dan kerajaan sehingga menimbulkan salah faham dan keresahan dalam masyarakat."

    FACEBOOK PMO

    https://www.facebook.com/PMOMalaysia/posts/ 1133104936705484:0 1133104936705484:0
    1133104936705484:0
    TWITTER PMO

    https://twitter.com/pmomalaysia/status/616625133852078080 616625133852078080 616625133852078080 FITNAH TERBARU, DUIT RATUSAN JUTA KONONNYA SUDAH MASUK DALAM ACC PERSONAL NAJIB!!
    Kayalah, syoklah jaja fitnah, hehe, kalau PM seorang cerdik, kalau d ia nak songlap duit pun, guna nama dia sendiri buat pe.
    Maksudnya tuduhan ini sangat meragukan, serius beratus juta kau nak kaut, lepas itu, guna nama sendiri, kantoilah ngok. Hahaha.

    Ejaan nama bapa Najib pun salah. Abd Razak.

    Tokey yang lari dari cukai pun guna proksi, apa punya Perdana Menteri kalau tahu senang kantoi guna acc peribadi, lu ada otak lu fikir.. Jahat portal iblis ni.

    #LawanPortalDajjal #AyuhKawanKawan copy paste headbomb.blogspot

  5. Anonymous says:

    aku org bawahan merasakan ini agenda tersirat pihak tertentu yg mahu mengkucar kacirkan rakyat malaysia dan mudahlah agenda tersirat itu dilaksanakan....kita rakyat bawahan kena siasat juga siapa mereka media yg memainkan peranan itu ...media2 itu sama ada antarabangsa atau dlm negara bercakap atas kepentingan rakyat malaysia kah atau kepentingan pihak tertentu...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.