..

..

KELAB PUTERA 1MALAYSIA&BIRO KEBAJIKAN UMNO HANTAR BEKALAN MAKANAN #ROHINGYAAID

on Sunday, May 17, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Lebih baik buat kerja daripada hanya jadi keyboard warrior yang hanya  pandai bercakap seperti Dr Maza 

Hari ini Misi Bantuan Kemanusiaan kepada pelarian etnik rohingya oleh kelab putera 1 malaysia dan Biro Kebajikan Umno Malaysia digerakkan untuk dihantar ke  Depot Tahanan Imigresen Belantik, Sik kedah . Ia disempurkan oleh Menteri Dalam Negeri DS Ahmad Zahidi Hamidi .

Terdapat 1 ribu orang pelarian Rohingya kini berada di pusat tahanan  ini .












Isu Rohingya : Malaysia pulak dituduh zalim bukannya Myanmar

Dalam isu pelarian Rohingya cuba memasuki negara kita jelas diambil kesempatan oleh pihak tertentu menyalahkah kerajaan Malaysia seperti keyboard warrior terkenal iaitu Dr Maza.
Mengaitkan kos selawat Perdana dan 1MDB dengan isu pelarian Rohingya jelas tuduhan bagi membangkitkan kebencian kepada kerajaan .

Mengapa perlu salahkan Malaysia dengan tuduhan zalim dalam isu ini ?

Demi soal kemanusiaan kita telah hantar bekalan makanan pun kepada mereka.
Negara Myanmar yang bersalah tapi segelintir rakyat memaki hamun kerajaan kerana tak bantu pelarian Rohingya .

Sebenarnya Malaysia adalah mangsa keadaan dan kita yang dipaksa pulak terima pelarian . Tetapi dasar kita tetap melayan dengan baik dan tidak menganiaya dan memilih pelarian seperti negara tertentu.
Isu pelarian Rohinya ini juga berkait dengan aktiviti jenayah pemerdangangan manusia dan kalau kita kompromi bermakna kita relakan negara diceroboh pendatang asing.
Sewajarnya Dr Maza lebih baik tunjukkan usaha gerakkan membantu menghantar bekalan makanan ke seperti dibuat Pemuda Umno, Kelab Putera 1Malaysia dan Biro Kebajikan UMNO   berbanding menjadi keyboard warrior hanya menaip  dalam bilik air cond mengkritik kerajaan .



One Response

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.