..

..

DAP SAILANG PAS , MUKA TAK MALU CHAUVINIS TAWAR DIRI BERGABUNG BN

on Monday, March 23, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments



TERKINI! DAP umumkan mahu bergabung dengan UMNO/BN.

Dengan Pakatan Rakyat (PR) sedang berhadapan dengan perpecahan yang tidak dapat dielakkan, pemimpin veteran DAP merangkap Ahli Parlimen Gelang Patah, YB Lim Kit Siang, mencadangkan penubuhan satu gabungan  "Selamatkan Malaysia", yang bertujuan untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang.

Sambil menyifatkan senario politik Malaysia sebagai "no man's land", veteran DAP itu berkata ini menjadikan masa yang amat sesuai untuk menubuhkan gabungan yang baru, dengan Perdana Menteri dan kerajaan baru.

Ini katanya, mestilah dengan syarat bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mengumumkan sokongan Umno terhadap enakmen hudud yang bakal dibentang diparlimen oleh PAS.

"Mungkin sudah tiba masanya untuk Ahli Parlimen yang terdiri daripada gabungan baru 'Selamatkan Malaysia' dari kedua-dua belah jurang politik dan Laut China Selatan, untuk mempertahankan perlembagaan dan kedaulatan undang-undang dengan Perdana Menteri baru dan kerajaan baru," katanya dalam ucapannya di jamuan makan malam ulang tahun DAP di Bukit Bintang, Kuala Lumpur malam tadi.

Sambil menegaskan bahawa idea gabungan itu adalah miliknya sendiri dan tidak bukannya DAP, Lim berkata Perdana Menteri baru boleh datang sama ada dari BN atau PR, selagi pemimpin yang dipilih itu mahu "menyelamatkan Malaysia, mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang".

Kenyataan Lim Kit Siang ini dilihat sebagai amat terdesak setelah PAS mengumumkan perlaksanaan undang-undang Hudud di Kelantan yang akan mengakibatkan DAP dipandang rendah oleh kaum cina di Malaysia.

Sebelum ini, DAP seringkali menafikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam dan juga menganggap PAS mampu dijinakkan oleh mereka. Tetapi perkembangan terkini menunjukkan PAS hanya menggunakan DAP untuk mencapai cita-cita parti tersebut didalam melaksanakan hukum Hudud. - Utaranews.com-



Komen GPB 

Sudah semakin terdesak DAP yang takut kepada penyatuan UMNO - PAS  dalam isu hudud ini . Seperti kata seorang Ketua Bahagian , jika  UMNO - PAS bersatu maka game over lah politik Malaysia.

Kaum  Cina bila tengok dua parti terbesar Melayu UMNO - PAS bersatu , maka mereka pun akan ikut parti ini dan buat apa lagi sokong DAP - PKR yang tak ada kuasa.

Ini yang ditakuti Kit Siang dan itu dia tanpa muka tak malu mahu sailang PAS daripada bergabung dengan UMNO dengan menawarkan  Selamatkan Malaysia menerusi DAP bergabung dengan BN.

Lebih baik UMNO bersatu dengan PAS daripada bergabung parti chauvinis DAP ini ./


8 Responses

  1. Anonymous says:

    Cina Kominis Musibat!!!

    PAS bodoh baghal tak sedar diri!!!

    Kalau PAS nak bergabong dgn BN ok kalau DAP "Lan Chiao"!!

  2. Anonymous says:

    CIna Musibat tak reti makna Demokrasi!!!

    Majoriti BN menang mana boleh wakil PR jadi PM???

    lU manyiak boloh punya Cina Kominis Ninna Ma Chee B_ai!!!

  3. Anonymous says:

    Kenyataan terdesak dan takut akan hilang pengaruh DAP..dia sebenarnya nak kuatkan lagi cengkaman kuasa dalam DAP. katakana esok cina sokong DAP dan tidak MCA atau Gerakan,,siapa yang akan menang...DAP..so dia nak masuk dalam kabinet la tu..lps tu bukan nak selamatkan Malaysia tetapi selamtkan DAP dari arus politik Malaysia..tu jer...Poraahhh DAP Laknatullah.

  4. Anonymous says:

    akupun sependapat. ini kes sailang. sebelum pas sebut akan bersekutu dgn umno baik dap sebut dahulu tetapi dgn istilah yg berbeza. sangat menakutkan jika pas boleh bersekutu (tidak perlu bubarkan sama ada pas atau umno) dgn umno. sudah tentu hasrat menguasai malaysia akan terkubur. bukan susah nak baca kepala otak cina rasis ni.

  5. Anonymous says:

    Tak usah dilayan kerenah si tua ni. Dia dah habis modal dan mula rasa takut dengan gabungan dua parti politik terbesar orang Melayu - UMNO dan PAS. Apa jasa si tua ni kepada negara selain dari memecahbelahkan keharmonian rakyat Malaysia??? TIDAK ADA!!!!

  6. Anonymous says:

    DAP adalah super carrier pengundi cina ingin memancing UMNO lantaran tidak mahu transformasi pemikiran melayu berubah iltizam. Mereka tahu hudud adalah pintu utama kepada penyatuan melayu.Hanya iltizam bangsa melayu jika berlaku secara terjemahan maka umpama sebuah kuasa yang sukar untuk dilawan.

  7. MasyaAllah. Terang lagi bersuluh.. Bagaimana sifat cina DAP ini.. Yg memntingkan diri

  8. sebenarnya DAP pun dah kelam kabut dan tak keruan kerana idola mereka dan pengasas PAP telah pun meninggal!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.