..

..

MAT SABU KERAH JENTERA BANTU PKR , NAFIKAN HAK PAS TANDING PERMATANG PAUH ?

on Tuesday, February 17, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments




Dalam satu ceramah di Dewan Sekolah Cina Han Chiang P.Pinang, Mat Sabu berikrar bahawa PAS akan menyokong tak kira sesiapapun yang akan dicalonkan oleh PKR bagi mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Mat Sabu juga berjanji bahawa jentera PAS di P.Pinang akan dikerahkan supaya berkerja keras bagi memastikan calon PKR menewaskan calon Umno/BN di kerusi panas tersebut.

Kenapa Mat Sabu beria-ia sangat menyokong PKR sedangkan kerusi Parlimen P44 dahulunya adalah milik PAS? Kenapa sekarang ini jentera PAS pula yang perlu ikut telunjuk PKR dan menjadi "kuli" bawahan di tempat sendiri?

Selepas Anwar dihantar ke penjara kerana meliwat, sekarang dikatakan anak perempuan Anwar pula yang akan bertanding di Permatang Pauh. Apa hebatnya anak Anwar jika nak dibandingkan dengan Ketua Pemuda PAS disitu? Dan berapa banyak kah jentera PKR yang mampu mempertahankan kerusi Anwar jika tak dibantu oleh PAS?

Dah terbukti, tanpa jentera PAS dan juga kerja keras ahli-ahli PAS di Permatang Pauh, tak mungkin PKR mampu berlagak duduk di kerusi parlimen itu. Selama ini pun Anwar melepaskan tanggung jawabnya buat kerja sebagai wakil rakyat kepada PAS kawasan.

Anwar cuma setahun 2-3 kali saja turun ke kawasan parlimennya dan selalunya PAS yang menguruskan kawasan tersebut. Jadi kenapa perlu PAS jadi "kuli" tak bergaji kepada PKR untuk selama-lamanya? Tak puas jadi "hamba abdi" kepada Anwar, kini PAS Permatang Pauh nak jadi "balaci" untuk anak perempuan Anwar pula?

Rakyat di Permatang Pauh nampak semua ketidak adilan ini. Penyokong PAS juga banyak dah bersuara supaya kerusi Permatang Pauh dikembalikan pada kepimpinan PAS. Tapi Mat Sabu pula yang lebih-lebih membodek PKR. Apakah kerana Mat Sabu terhutang budi pada Anwar kerana dibayar elaun puluhan ribu sebulan sebagai orang besar dalam PBAPP? - Utaranews.com


8 Responses

  1. Anonymous says:

    Kalau admin inginkan pertaruhan di PRK Ptg Pauh boleh juga kalau Berani.
    Pertaruhan potong telinga.

    Kalau BN kalah, adminsejarah melayu potong telinga dan begitujuga sebaliknya. Adaberani?

    Kalau takut ajak pecacai pecacai umno yg agak berani.

    Tempat : akan diberitahu jika pelawaan ini diterima.
    Masa : selepas pengumuman keputusan PRK Ptg Pauh.

    telinga akan ditanam di perkuburan cina.

  2. Anonymous says:

    Pertembungan P44 antara UMNO disokong oleh puak ug PAS bertembung PKR dibantu PASMA dan kafir harbi DAP.....sama sama kita daksikan berapa jumlah undi yg diperolehi...

  3. Anonymous says:

    Mat sabu lebih suka berboss kan cina pendatang dapigs...........banyak masyuk gamaknya.........Haram atau halal mah aje yg tau.......

  4. Anonymous says:

    Apa sumbangan Anwar pada Permatang Pauh dan penduduk disana?
    Mungkin pemikiran sebahagian residen Permatang Pauh tidak memandang kebelakang lagi.... melihat PKR dan PR semakin longgar dan pengalaman lalu melindungi Anwar adalah batu petanda baru kepada melayu bakal mencabar Penang.

  5. Anonymous says:

    hampa pengundi Permatang Pauh pikiak lah betui-betui nooo... aku dah tak larat manangis dlm hati di kaki bukit bendera kerana pusaka moyang dah bertukar tangan sejarah telah berubah...ada kampung dah makam....kampung pulau dah terpelau....nama cuma tinggal di jalan (sekadar contoh jalan perak, jln sultan ahmad shah) itu pun mungkin akan diubah kalu balik pulau bayan lepas sana terpelau sini terlepas...

  6. Anonymous says:

    apakah penduduk permatang pauh ada terbaca komem komen dari tuan2 diatas.
    hendak dengan segeranya akan tuan tuan sekelian membantu kempen bila tiba harinya nanti.

  7. Anonymous says:

    Dah memang kerusi pkr. Bagi pkr lah .apa pulak nak cucuk2 supaya bagi kat .mereka satu pakatan. Hari tu NAK SANGAT DUN PKLN KUBUR.pkr bagi kat pas spa jadi.PAS TERUS DIKUBURKAN DI SANA..

  8. Anonymous says:

    Hutang telinga lu Teluk Intan masih lagi tertunggak!

    Tambah hutang lagi ???

    Lu duduk bakar lilin tunggu sampai nwar tu keluar dah.

    Macai oh macai.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.