..

..

KP MCA DICABAR KEMPEN TURUNKAN HARGA BARANG BUKAN BERSEKONGKOL DAP ! @IsmailSabri60

on Monday, February 2, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments


Mengapa KP MCA  meroyan dan sanggup  bersekongkol DAP bila  Menteri DS Ismail Sabri sentuh sikit   peniaga CINA yang degil enggan menurunkan harga barang setelah harga minyak kini serendah RM1.70 sen seliter ?

Beliau  bukan kata semua peniaga Cina  dan  menasihati   rakyat menggunakan hak sebagai kuasa pengguna memboikot peniaga yang dianggap pensabotaj kepada kerajaan dan rakyat. 

Apakah MCA dan konco-konconya begitu taksub dengan  perkataaan CINA hinggap jika disebut akan dilabel RASIS  ??

Apakah  KP MCA  ini  ada  berani   untuk mengetuai gerakan sokong kerajaan dan rakyat mendesak peniaga2  Cina turunkan harga barang dan bukannya bersekongkol dengan DAP ?

Adakah MCA mahu  bersama rakyat ataua   peniaga yang  dilihat degil untuk  menurunkan harga seperti mana mereka  naikkan harga ketika harga petrol naik ??

Jika MCA benar ikhlas dalam perjuangan kepentingan rakyat maka MCA khususnya Pemuda MCA juga harus mengambil pendekatan utk desak peniaga-peniaga Cina  untuk bersama2 turunkan harga barang demi kepentingan rakyat Malaysia .





Penjelasan Datuk Seri Ismail Sabri mengenai status di FB semalam:


"Ya.. statement itu bukan ditujukan kepada semua kaum Cina tetapi kepada pemborong dan peniaga Cina yg masih tidak mahu menurunkan harga walaupun harga minyak sudah turun. Sewaktu kenaikan harga minyak mereka gunakan alasan... seolah-olah sengaja dilakukan bagi wujudkan kemarahan kepada kerajaan.

Bagi saya pengguna tidak harus mengharapkan kepada kerajaan semata-mata untuk lindungi diri mereka dari kenaikan harga tapi perlu gunakan kuasa mereka sebagai pengguna untuk turunkan harga spt boikot dan sebagainya.




"Pengguna majoriti manakala peniaga adalah minoriti.. tentu kuasa majoriti mampu mengatasi suara minoriti.

Tentang Melayu untuk boikot peniaga Cina ini saya respond kepada FB yg mana mereka marah-marah kepada peniaga-peniaga Cina yang degil tidak mahu turunkan harga.



"Jadi prinsipnya sama iaitu mereka yang majoriti dan gunakan kuasa majoriti dan tidak hanya merungut dan bercakap dalam FB semata-mata.



"Tindakan mana-mana peniaga yang tidak turunkan harga barangan selepas penurunan harga minyak yang begitu banyak, adalah seolah-olah satu sabotaj untuk menaikkan kemarahan rakyat kepada Kerajaan," katanya.





12 Responses

  1. Anonymous says:

    Kuasa mrmbeli di tangan melayu....elok guna kan sekarang boikot barangannorg cina....pasaraya cina....

  2. Anonymous says:

    Mari semarakkan kempen Buy Chinese Last or Not At All. Orang Melayu mesti bersatu. Jangan bagi Cinabeng Babi DAPig besar kepala di negara kita ini. Hidup Islam! Hidup Melayu!

  3. Anonymous says:

    Ya. Ya. Betul. anon 7:05 PM . kasi boikot semua pemborong, perniaga cina. bila permintaan kurang boleh lah konsumer cina beli gan harga rendah. atau pemborong, perniaga cina gulung tikar aje. Beras, gula, tepong, yang di monopoli ape cerita. Beras kat Singapore lagi murah.

  4. KZSO says:

    Jom wahai umat Melayu-Islam! Kita boycott kedai runcit dan barangan cina!

  5. Dan apakata jika selepas ini harga minyak petrol yang di beli Melayu diberi sudsidi manakala cina dikenakan full charge.tanpa subsidi...marah tak diorang?..

  6. Anonymous says:

    KP MCA ini kononnya hendak meraih undi bangsanya dalam PRU 14 nanti, dia tidak memerlukan undi orang2 Melayu, jadi cadangan saya pada PRU 14 nanti kesemu kawasan undi Melayu hendaklah ditandingi calon Melayu, manakala hanya bertnding di kawasan2 majoriti cina. PM Najib kena ambil kira pandangan ini kerana ini adalah pandangan majoriti orang Melayu

  7. Anonymous says:

    boikot pasar raya, kedaii dan restoran cina yang tak nak turunkan harga barang. tapi, restoran tu, murah camana pon, tetap boikot...tak halal.

  8. Anonymous says:

    Minyak dah turun...interest bank bila nak turun?

  9. Salam saudara/i,

    Alasan DAP tak bole turun harga sebab currency RM mengecut dan jatuh. Kalau dgn CURRENCY YANG LEMAH maka harga minyak jatuh pada RM 1.70/litre. Dengan currency yg lemah tu ler kita pergi kopitiam minum segelas kopi RM5.90 utk 1/2 litre, bukan ke gunakan currency yang sama. Ini bukan masalah kuasa membeli, ini masalahnya umat islam yang majoritinyer melayu masih tak pandai buat congak math. minyak atau black gold harganya RM1.70/litre siap proses gunakan teknologi F1 lebih murah 350% dari air kopi kat kopitiam. Suruh PETRONAS keluar air botol mineral le sementara harga minyak jatuh. bagi yang pandai buat congak2 mcm ismail sabri jgnlah anda sekali2 u-turn. Klu anda u turn anda samalah dengan geng2 melayu yang tak pandai buat congak yang masih merempat kat kedai kopitiam menjamu tauhu pork.

  10. Anonymous says:

    Saya dah pesan kpd isteri dan anak supaya boikot peniaga cina. Anda bila lagi.?

  11. Anonymous says:

    DS Ismail Sabri, teruskan perjuangan untuk rakyat Malaysia bukan untuk peniaga yang sombong.

  12. Anonymous says:

    SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.