..

..

TERKINI ! PERKATAAN " LEMBU SUCI " , GELARAN BIADAP TERBARU GUAN ENG KEPADA IGP

on Tuesday, September 2, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments





Menyamakan IGP sebagai  " lembu suci " jelas satu tuduhan biadap dan melampau   oleh Guan Eng hari ini .

 Ia juga satu penghinaan terhadap bangsa MELAYU  dengan menyamakan seperti seekor lembu suci  . 

Jika beliau boleh mengatakan IGP sedemikian rupa , sebenarnya Guan Eng juga bukan lah BABI SUCI yang tidak boleh dikritik tetapi lihatlah apa yang berlaku kepada pengkritik kerajaannya ,  kebanyakkannya akan berdepan saman di mahkamah . 

Jadi , tak perlu la Guan Eng mendabik dada mengutuk orang lain dan cerminla diri anda dulu dengan gelaran TOKONG oleh rakan sekutu PR sendiri ...



Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Khalid Abu Bakar perlu ketepikan sikap sombong dan sedar bahawa beliau bukan maksum atau "lembu suci" yang tidak boleh dikritik, tetapi hanyalah seorang penjawat awam yang dibayar oleh rakyat untuk melaksanakan kewajipan berkanun bagi memerangi jenayah.
Jika Khalid meletakkan usaha dalam membanteras jenayah dan penjenayah sebagaimana usaha mempertahankan dirinya dan terhadap mereka yang menyatakan pendapat mereka, maka Malaysia akan lebih selamat.

Khalid tidak boleh menyalahgunakan undang-undang jenayah atau undang-undang punitif bagi mengelak kritikan terhadap dirinya tetapi sebaliknya bergantung kepada undang-undang fitnah untuk membersihkan namanya.

Menggunakan undang-undang jenayah menentang musuh ketika Khalid mempunyai sumber penuh pada kedudukan beliau sebagai ketua polis negara, akan meletakkan pengkritiknya dalam kedudukan yang tidak adil dan tidak sama rata.

Apakah Khalid akan berjuang secara adil dengan membawa kepada mahkamah sivil terhadap mereka yang beliau dakwa memfitnah beliau?

Kerajaan negeri Pulau Pinang ingin meminta mengesahkan dakwaan Timbalan Komander Kanan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Wira Abdul Rahim Hanafi bahawa sebelas daripada 156 ahli unit Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang ditahan mempunyai rekod jenayah yang melibatkan kecurian, rompakan, dadah, kesalahan berkaitan kongsi gelap dan juga bunuh.

Begitu juga, mereka yang air kencing diuji positif mungkin disebabkan oleh ubat yang diambil untuk penyakit.

Pendirian anti-PPS

Kerajaan negeri Pulau Pinang juga akan berusaha untuk mengesahkan sama ada terdapat apa-apa laporan polis atau tuduhan terhadap 11 anggota ini ketika mereka melaksanakan peranan mereka secara sukarela dalam PPS.

Jika tidak, adalah tidak adil kepada keseluruhan PPS yang terdiri daripada 9,000 orang dengan maklumat yang didakwa sebagai latar belakang beberapa ahli.

Apakah perlu untuk 120,000 anggota polis juga didakwa hanya kerana tindakan beberapa anggota polis yang terlibat dalam pembunuhan kejam menggunakan bahan letupan C4, menyebabkan kematian tahanan, jenayah kejam seperti rompakan atau menyalahgunakan kuasa mereka dengan terlibat dalam rasuah?

Kerajaan negeri Pulau Pinang telah menegaskan bahawa tiada anggota PPS akan dilindungi jika mereka melakukan apa-apa kesalahan atau melanggar undang-undang melainkan akan tertakluk penuh kepada undang-undang.

Penduduk Pulau Pinang boleh membuktikan kerja baik yang telah dilakukan PPS, khususnya membantu orang ramai dan polis untuk menjalankan sukarela polis komuniti.

Malangnya media yang dikawal BN, termasuk beberapa dalam akhbar Cina, telah menerima pakai pendirian BN yang anti-PPS.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang ingin mengulangi bahawa PPS tidak pernah menerima apa-apa aduan bertulis daripada pihak polis terhadap PPS secara keseluruhan.

'Lapor terus pada saya'

Jika terdapat sebarang aduan sebegini, aduan ini seharusnya dimaklumkan oleh pihak polis kepada ahli exco negeri Pulau Pinang Phee Boon Poh atau diri saya.

Adalah dikesali apabila media yang dikawal BN yang sama ini telah memutar-belit isu PPS menjadi isu politik untuk menekan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menubuhkan PPS untuk menyediakan bantuan kecemasan dalam kemalangan, perkhidmatan kecemasan dan menyelamat dan juga sebagai tindak balas kepada seruan oleh pihak polis untuk mengukuhkan polis komuniti bagi memerangi jenayah.

Kerajaan negeri mempunyai kuasa untuk menubuhkan badan seperti itu mengikut cara yang sama penubuhan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) atau JKKK(P) yang telah ditubuhkan oleh kerajaan persekutuan.

Berikutan penangkapan 156 dan sementara menunggu sebutan kes di mahkamah berhubung penangkapan mereka, kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengumumkan bahawa semua ahli PPS akan “direhatkan” daripada menjalankan kerja-kerja sukarela dan tidak memakai jaket seragam mereka.

Keputusan ini menunjukkan bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang menghormati kedaulatan undang-undang dan keputusan oleh mahkamah.

Sementara itu kita berharap polis akan menangani kebimbangan awam tanpa kehadiran polis komuniti, dan menguruskan kemalangan dan perkhidmatan menyelamat kecemasan tanpa kerja sukarela daripada 9,002 anggota PPS.

Kerajaan negeri Pulau Pinang terus komited untuk Pulau Pinang yang lebih selamat dan mengekalkan status Pulau Pinang sebagai negeri yang paling selamat di Malaysia.


LIM GUAN ENG ketua menteri Pulau Pinang.

sumber 


12 Responses

  1. Anonymous says:

    Inilah hasil kebodohan PM Mat Durian yang memansuhkan ISA. ISA tiada kena mengena dengan politik dan ISA merupakan prevention untuk subversive act. Aku rasa kalau letak Bangla jadi PM lagi baik daripada Mat Durian ni.

  2. Anonymous says:

    Dadah jenis methafethamine digunakan sebagai ubat untuk sakit apa???
    Rakyat Pulau Pinang tak harap la PPS nak jaga kawasan kemalangan dan lalu lintas...
    Babi sekor ni dok perasan mcm PPS ni sangat membantu pihak PDRM...
    SIAL LA BABI HUTAN CM SEKOR NI!!!

  3. Anonymous says:

    Lim guan eng ingat dia babi suci ker...haha...mmg lahanat dia ni...semoga jatuh la mamat ni...

  4. Anonymous says:

    Sebab dia dibayar oleh rakyatlah dia kena buat kerja menegakkan undang2 tak kiralah siapa yang melakukan kesalahan samada orang BN ataupun pakatan haramjadah tu

  5. Anonymous says:

    UMNO dok gah sangat, siapa berani lawan Cina ni, terlalu kurang ajar, apa tindakan di buat, memang nampak sangat ada agenda PPS ni kalau tidak tak akan dia melenting macam orang gila.

  6. maae says:

    Lembu suci - Satu penghinaan melampau kepada KPN dan keseluruhan Melayu. Penghinaan juga kepada hindu, di mana Khalid itu tuhan hindu di ibaratkan. Macam-macam cina tongkang ini !

    Hebat hibrid sosialis / komunis ini. Langsung tidak tunduk kepada Melayu... Dia lupa, gaji nya juga di bayar rakyat. Dia juga memikul amanah seperti perkantikan jawatan akuan bersumpah. Kini menjadi musuh nyata dalam pentadbiran pusat, mencontohi perlakuan Anwar.

    Harap KPN sedar diri untuk menaikkan martabat pasukan polis dari provokosi melampau ekstremis cina ini.

  7. Anonymous says:

    mak aii,,,,polis pula kena lapur ke dia....dia tu sapa...tuhan guan Eng...sial betul binatang ni...Polis jaga keamanan...PPS tu bolih ke nak buka kertas siasatan dan seterusnya membuat pendakwaan di mahkamah...Nama aje Ketua Menteri tapi otak kominis....kalau kat negera luar...Babi ni dah lama kena sembelih.

  8. Anonymous says:

    PPS harus didakwa atas mengistyiharkan perang ke atas YDP Agong. Hukuman gantung jika dapati bersalah.

  9. Anonymous says:

    Yang Guan Eng kalang kabut sangat pasal apa, kalau ikut logik, kalau orang (polis) tak mau bantuan, tak payahlah bantu. Ini nampak macam ada agenda lain yang lebih besar sebab tu Guan Eng kelupur sakan bila agendanya diganggu. PPS ini nak benteras penjenayah ke, nak protect penjenayah. Kalau nak benteras penjenayah, kenapa pusat pelacuran yang berselindung disebalik pusat urut atau health center tumbuh macam cendawan selepas musim hujan, kenapa pusat judi haram yang berselindung disebalik pusat hiburan keluarga juga berleluasa seolah-olah dijaga oleh PPS dengan bertindak sebagai tonto. Juga kenapa banyak makmal proses dadah dan kongsi gelap/gangster di Penang. Lim Guan Eng, jangan nak perbodoh orang Melayu kata nak benteras jenayah. Sebenarnya kami tahu kamulah ketua Penjenayah/Gangster Penang.

  10. Anonymous says:

    Hei Dol koropok kulit khinzir, kalau IGP raayat yg bayar gaji, maka kamu pun samalah...duit rakyaat yg kamu terima sabagai gaji.Stupid arguement.

  11. Anonymous says:

    LGE, PDRM, maksud Polis DiRaja Malaysia, takkan cina kominis nie tak tahu apa maksudnya, kalu begitu saman dia diatas penghinaan terhadap Agung...kalau dia tak faham memang dia otak babi.

  12. Anonymous says:

    LGE babi kurap...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.