..

..

PERWAKILAN PAS SENDIRI SAHKAN KERAJAAN DAP PRO PEMAJU DARIPADA RAKYAT @dzainalabidin @RRafizal

on Friday, September 19, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments




Tindakan perwakilan PAS P.Pinang Iszuree Ibrahim yang juga Ahli Majlis MPPP   mendedahkan kerajaan DAP diketuai  Guan Eng lebih mesra kepada pemaju perumahan berbanding kepentingan rakyat di Muktamar PAS  pastinya  telah membuka tembelang sebenar . 

Sebelum ini hanya  UMNO P.Pinang dan agensi kerajaan Persekutuan  yang sering bersuara membidas sikap kerajaan DAP yang tidak meluluskan pembinaan rumah mampu milik untuk keperluan rakyat . klik di sini 


Iszuree selaku Ahli Majlis tentu tahu akan  perkara sebenar berlaku  di dalam MPPP dan kenapa projek perumahan mampu milik tidak diluluskan dan projek kondominium dan rumah banglo mewah yang mesra pemaju diluluskan .

Kita tunggu apa kata macai -macai DAP yang sudah tentunya akan pertahankan  Guan Eng ini

















Perwakilan Pulau Pinang Izuri Ibrahim berkata beliau bimbang kerana kerajaan negeri pimpinan DAP itu lebih cenderung memihak kepada pemaju perumahan daripada membela nasib rakyat negeri itu.

Beliau mendakwa kerajaan negeri itu gagal menyedia dasar perumahan yang prorakyat dalam menangani masalah perumahan, sebaliknya lebih propemaju seperti yang diamalkan BN.

"PAS Pulau Pinang tidak menentang pembangunan pesat. Tetapi kita tidak bersetuju dengan pembangunan yang merugikan rakyat.

"PAS Pulau Pinang bimbang (situasi) terkini trend pemimpin (kerajaan negeri lebih) mesra pemaju daripada membela rakyat," katanya.

Menurutnya lagi harga sekaki tanah di Pulau Pinang kini mencecah antara RM300 hingga RM500 dan sebuah rumah kini mencecah jutaan ringgit,

"Itu tidak termasuk (pelaksanaan cukai) GST, ini akan membebankan rakyat," katanya.


Sehubungan itu, Izuri mendesak supaya PAS turut dilibatkan dalam proses merangka polisi perumahan di Pulau Pinang bagi mengemukan cadangan untuk pembangunan lestari di negeri itu.


9 Responses

  1. Apa PAS boleh buat sekarang kat Pulau Pinang?

  2. Anonymous says:

    Cinabeng DAP di Pulau Pinang sedang menjalankan "ETHNIC CLEANSING" secara halus.
    Kalau tak dikawal, jadi la Singapura ke2 tak lama lagi.Melayu semua kena halau dari kawasan2 "prime" dan tanah2 cina akan semakin naik harga dan kekayaan mereka akan bertambah!

    p/s: Kepada sesiapa yang sering melalui KLIA untuk penerbangan domestik, sedar tak ada iklan BESAR untuk pelancongan Pulau Pinang selepas melalui security screening pertama. Caption dia adalah " BEBAS/ FREEDOM.." Seolah-olah kebebasan hanya di Pulau Pinang dan tiada di negeri2 lain! Dah lama juga billboard besar tu terpampar. Kepada pelancong2 asing, ia memberi gambaran bahawa hanya Pulau Pinang di bawah jajahan DAP adalah sebuah negeri yang bebas seperti di negara2 Barat. Macam mana Kementerian PElancongan, KEmenterian Multimedia, Kementerian Dalam NEgeri, dll boleh membiarkan kerajaan negeri Pulau Pinang sesuka hati mengelar "BEBAS" hanya di negeri mereka????

  3. Anonymous says:

    Rashid Hasnon, Malik Kasim dan Salleh Man buat sebagai Exco/Adun. Jilat punggung Guan Eng saja kut.

  4. maae says:

    Cara memajoritikan cina. Kerajaan Persekutuan pun tahu. Kalau tidak masakan Pr1Ma di sekat dan di lengahkan

  5. Anonymous says:

    pas buat bodoh je lah,

  6. Anonymous says:

    pas keluar je dari PR.. untung kat DAP dan PKR je

  7. Anonymous says:

    Mat Sabu terpaksa duduk diam dan mengiakan DAP. Alaun Mat Sabu dari Kerajaan Pulau Pinang melebehi RM 20,000 sebulan.

    Tak sokong melayang periuk nasi. Terpaksa melacurkan diri demi kepentingan DAP daripada Islam dan Maleyu.

    Apa hairan Melayu, bukan kasi aku senang pun, betul tak Mat Sabu?

    Betul.

  8. Anonymous says:

    Kalau dah mesra pemaju tu tentulah DAPiG ada kepentingan dgn pemaju.. Lagi pun dgn membina kediaman mewah yg tak mampu dimiliki oleh bumiputea ni adalah strategi DAPiG menghimpunkan para penyokong @ pengundi di kalangan mereka di setiap kawasan utk memperkukuhkan kedudukan / mempertahankan kuasa politik DAPiG. Lihat saja pembinaan kondo2 / apartment mewah yg sedang dilaksanakan secara agresif di setiap kawasan di Pulau Pinang ketika ini...

  9. bawang says:

    sesatu satunya kawasan parlimen didalam pulau di Pulau Pinang iaitu Parlimen Balik Pulau daerah Barat Daya yang diwakili oleh orang Melayu ( majoriti hanya tinggal 61% dari 90% 20 tahun sudah ) sedang di serang habis habisan oleh pemaju hartanah dengan membina rumah jutaaan ringgit dan terus menambah jumlah pengundi bukan Melayu.Dijangkakan lagi 5 tahun , pengundi pengundi Melayu akan menjadi minoriti .Seterusnya kawasan Parlimen ini akan di wakili oleh orng bukan Melayu.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.