..

..

KECOH !! PERWAKILAN BACA DOA KUTUK MAT SABU & 2 ADUN DIHALANG !! #MUKTAMAR

on Friday, September 19, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments




Bacaan doa Perwakilan PAS Wilayah Persekutuan Dr Ahmad Azhari Arifin yang menyentuh pelbagai perkara termasuk konflik menteri besar Selangor mendapat kecaman dari para perwakilan yang hadir hari ini.

Arifin yang antaranya menyebut PAS dianggap sebagai hampas oleh rakan Pakatan Rakyatnya, PKR dan DAP dalam isu Langkah Kajang mendoakan hukuman yang setimpal dikenakan kerana membuat keputusan tanpa persetujuan PAS

"Ya Rabb, Kamu telah mengtakdirkan berlakunya Kajang Move dalam siasah di Malaysia. Kajang Move bukan ciptaan kami (PAS) tetapi ciptaan rakan tahaluf siyasi kami.

"Ya Allah, Kajang Move telah terang-terangan memainkan rakyat dalam memilih pemimpin. Kajang Move telah menodai sistem demokrasi.

"Kajang Move adalah antara cerita kartun dalam memilih pemimoin dari kalangan keluarga. Kajang Move akhirnya menjadi ketidakmatangan berpolitik," doanya ketika sesi Perbahasan Ucapan Dasar Presiden di Muktamar Tahunan PAS, di sini, hari ini.

Doa Arifin yang secara langsung merujuk kepada isu krisis Menteri Besar turut mempersoalkan mengapa UMNO dan Barisan Nasional (BN) lebih tenang menghadapi situasi sama suatu ketika dahulu berbanding PAS yang menyarung 'jersey' Islam.

"Kami melihat Ya Allah bagaimana Presiden mereka (BN) mereka sahaja bercakap, mengarah dan membuat keputusan. Timbalan Presidennya tidak membantah. Apatahlagi mengeluarkan kenyataan kononnya kenyataan itu hanya pendapat peribadi.

"Begitu juga Ya Allah, kami dapati seluruh Naib Presiden dan Majlis Tettinggi mereka tidak kemaruk untuk mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan kenyataan Presiden mereka," doanya lagi.




Jelas, perkara yang disebutkan Arifin berkaitan krisis Menteri Besar Terengganu yang telah diselesaikan BN suatu ketika dahulu.

Selepas berakhir doa Arifin, Pemerhati Kuala Kedah Mohd Ridzuan Abu Bakar tampil mengecam doa Perwakilan Wilayah Persekutuan itu.

Katanya, doa tidak seharusnya menjadi medium untuk menghentam rakan PR setersnya membentuk imej negatif kepada PAS yang menjunjung akhlak Islam.

"Apakah ini (menghentam individu dalam doa) merupakan akhlak di dalam Islam?.

"Kawan-kawan wartawan bukan Islam masing-masing tertanya apakah ini agama yang diajar? Kenapa kita perlu mempergunakan agama?" tegasnya kepada Pengerusi Tetap Muktama



Komen GPB


 Ternyata muktamar PAS kali ini pastinya paling diingati kerana begitu banyak berlaku perbalahan dek kerana sudah ramai perwakilan tidak walaa' kepada Presiden dan Majlis Syura Ulama parti sebaliknya cenderung kepada puak Mat Sabu ( Anwarinas ) dan PASMA.



12 Responses

  1. Anonymous says:

    Kikiki..... kene tulahan tu....

    Sbb 15 taun pertahankan anwar aljuburin....

  2. Anonymous says:

    teringat akan daku doa seseorang itu.. dari situ lah juga ramai yang belajar.. adoii.. rupanya begini jadinya..

  3. Anonymous says:

    Ooo pandai pulak berhujah mengapa mesti pakai agama? Yg kamu guna agama mendoakan yg buruk2 kpd mereka yg tidak sehaluan dgn kamu tue apa??? Telinga aku masih mendengar bait2 doa kamu celakakan tun Mahathir! Kamu doakan dia supaya 'mapuh bangat'! Kamu doakan celaka org umno! Kamu doakan pecah perut PM Najib sedang kamu bergurau bersemenda dgn musuh2 islam yg hakiki! Apa yg kamu nak herankan dgn doa itu? Sedang kamu berpuluh tahun mempermainkan doa sesedap rasa! Maha suci Allah yg membolak balikkan hati manisia. Semoga Allah mengekalkan aku atas jalan keimanan kepada-Nya.

  4. Anonymous says:

    Bukan kah sudah menjadi kebiasaan Penganut Pas mendoakan kehancuran orang lain.......so tak hairan lah....!

  5. Anonymous says:

    waktu adik nik aziz doakan kehancuran umno yg majoritinya umat islam dahulu kenapa tidak ada seorg pun org pas tegur..kali ni berani pl tegur ya kata doa tidak boleh dgn alasan doa tak boleh menjadi medium menghentam org kerana itu bkn akhlak islam...apa la pas ni, makin pelik jadinya...cukupla pergunakan islam ikut suka hati korang malukan islam saja kamu ni..sampah la pas ni..

  6. Isu MB Selangor dah nak selesai.PAS pulak yang makin parah.

  7. Anonymous says:

    apakah menghentam individu dalam doa adalah ajaran islam ??

    konon ..

    padahal selama ini pas hentam Tun M , hentam Umno , doakan kehancuran dan doa pecah perut disokong sepenuhnya oleh orang pAS ..

    ertinya, doa kehancuran yg pas pinta itu dah berbalik kepada pas sendiri ...doa makan tuan !

  8. Anonymous says:

    DULU TAK SILAP SAYA ADA DOA KHUTUBAH BERAPI2 MENCACI SUPAYA UMNO JAHANAM DAN MENGANGKAT LGE KAFIR...APA HAL TU LEBAI?. INI BERLAKU DI PENANG, KONON2NYA OLIH BARUAH2 TERTENTU

  9. Anonymous says:

    Akhlak Islam berada dalam diri sendiri, tak perlu PAS ataupun UMNO. Yang NYATANYA selagi penjilat burit burit Cina Cina celaka pengganas Komunis DAP berleluasa di dalam masyarakat kita, kita akan di adu dombakan oleh mereka mereka ini.

    Jadi, marilah kita bersama sama menghancorkan golongan penjilat burit burit cina cina pengganas komunis DAP.

  10. Anonymous says:

    Allah telah tunjukkan satu persatu. Kehancuran Pas tidak dapat dibendung lagi. Doa unut KO BN dan UMNO terbalik kepada mereka. Allah Bayar cash.

  11. Anonymous says:

    ehh ..sejak bila pas ada 'jabatan amal' ?

    setahu aku yg ada unit amal merangkap unit Anal !

    skg dah ikut style PPS alias gerombolan agen komunis pakai vest Jkkk !

  12. Anonymous says:

    nasib kaolah labu ..takbir!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.