..

..

DEMI RAKYAT PENIPU , SEWA DINAIKKAN 100 % DI MEDAN SELERA JALAN TENGGIRI !! @dzainalabidin

on Monday, September 8, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 10 Comments




Dulu semasa berkempen PRU13 , siap bagi apron kepada peniaga di Sbrg Jaya tertera KEADILAN LINDUNGI KELUARGA ANDA. 

Tapi selepas setahun , kerajaan DAP dan sudah tentunya  disokong Adun PKR Seberang Jaya bergelar Exco  menaikkan kadar sewa tapak berniaga medan selera 100 % dari  RM120 ke RM240 !!

Selepas peniaga OKU India mengusahakan perniagaan  cuci kereta dihalau , kali ini sewa pulak dinaikkan yang dianggap tak masuk akal memandangkan kawasan di situ busuk , kotor dan tidak dijaga dengan baik oleh MPSP 

Apakah YB Dr Afif akan mengambil peduli bantahan peniaga di sini yang turut membabitkan ahli parti mereka sendiri   ??





Tengahari tadi selepas berniaga semua penyewa di medan selera jalan tenggiri membuat FLASH MOB membantah kenaikan harga sewa 100%. harga lama RM120 dinaikkan RM240 dan sekaligus membebankan peniaga di situ. 

Mana pergi YB Afif Dun Seberang Jaya...???? Pengerusi JKKKN yang turut berniaga di situ pun hilang tak nampak muka. Ini masalah rakyat, mana dia slogan DEMI RAKYAT ?

MPSP di bawah kerajaan negeri Pulau Pinang tetap bertegas mahu naikkan kadar sewa 100% setelah wakil peniaga membuat lawatan ke pejabat MPSP. 

Mengikut wakil peniaga , mereka amat kesal dengan kadar sewa baru ini. Medan selera ini menjadi tempat tumpuan dan mencari rezeki. Keadaan tempat ini memang kotor, kekadang kami malu bila orang ramai menegur. Sampah bekas kertas bungkus bertimbun di satu kawasan hingga berbau busuk. Meja kerusi semua dah hilang tercabut, terpaksa guna meja sendiri. Tak berbaloi lah nak naikkan harga sehingga RM240 sebulan. Itu lah sebahagian rungutan para peniaga. 

Para peniaga membuat bantahan ini kerana nak tunjuk kepada orang ramai dan MPSP serta kerajaan negeri pulau pinang mereka tidak akan membayar sewa baru yang berkuatkuasa 1hb September 2014.sumber 


10 Responses

  1. Anonymous says:

    Apa demo,hampa yang pilih.Nak ubah katakan

  2. Anonymous says:

    Padan muka engkau orang...undi la lagi dipenipu...

  3. kah kah kah kiok says:

    padam muka.. undi lagi si adun muka bapok tu.. padam muka! kan dah kena.. kah kah kah!

  4. ada LGE kisah pasai org Melayu..??? Dr Afif tu tahun 1998 dia masih budak lagi.. mana dia kes anwar al-juburit..

  5. Anonymous says:

    lu pilih lu tanggung la .. padan muka lu semua.... penipu sudah tipu si bebal

  6. Anonymous says:

    dulu aku dah kata jangan undi pr tapi hampa degil ..konon nak cuba tukar bn nak dapat yang lebih baik taknak pembunuh pelacur antatuya katanya.... gambar pelacur tu tetap ada disetiap penjuru nak tunjuk pelacur tu mulia tapi apa hangpa dapat?...kesiankan!..

  7. wan jamak says:

    Padan muka org penang... depa ni bukan buleh kesian sgt... bila sembang kutuk bn umno bukan main rapat... kolar cukup tinggi..

  8. Anonymous says:

    satu cara terhormat untuk keluarkan peniaga2 dari premis berkenaan. tapak itu akan dibangunkan untuk tujuan komersil lain oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Itupun tak nampak ke. Jangan bodoh sangat untuk berfikir jauh ke hadapan!!!.

  9. Anonymous says:

    padan muka undi lg kafir dap

  10. Anonymous says:

    tempat tu memang cantik kalau dijadikan bangunan komesil ...tak lama lagi habislah medan selera tu!..... kwang kwang kwang ikan masuk lubuk yu yang kenyang

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.