..

..

MEMALUKAN ! GUAN ENG LEPAS GERAM KEPADA JKKK PASAL PPS DIHARAMKAN @dzainalabidin @Huan2u

on Thursday, August 28, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments




Tindakan kerajaan DAP mempertahankan PPS yang tidak berdaftar & diharamkan oleh POLIS dan ROS jelas amat tidak bertanggungjawab.


Sudah terang lagi bersuluh ramai rakyat P.Pinang menjadi mangsa pukul PPS tetapi KM masih lagi mempertahankan mereka . 

Lebih teruk lagi , ibarat melepaskan geram  Guan Eng mempersoalkan pulak mengapa kerajaan Persekutuan melantik JKKK  yang juga tidak berdaftar dengan ROS .

adakah dia tau  fungsi JKKK berbeza sekali  dengan PPS kerajaan DAP ??



1. JKKK sebagai badan perancang penentuan strategi dan pelaksanaan program program atau projek projek pembangunan di dalam kampung .
2. JKKK menentukan senarai keutamaan projek projek pembangunan di dalam kampung.
3. JKKK sebagai badan penyelaras pelaksanaan program program dan projek projek pembangunan di dalam kampung.
4. JKKK sebagai badan yang menilai kemajuan pelaksanaan program program dan projek projek pembangunan di dalam kampung.
5. JKKK adalah sebagai mata dan telinga Kerajaan di peringkat kampung yang melapurkan segala musuh negara saperti anasir anasir komunis, subersif,anti-national, kemasukan pendatang haram, penyeludupan, kegiatan salah penggunaan dadah, kegiatan penyelewengan pengajaran agama Islam kepada pihak berkuasa atau Pegawai Daerah.
6. JKKK adalah sebagai badan perantaraan / perhubungan duahal di antara wakil wakil rakyat dan pegawai Kerajaan dengan penduduk penduduk kampung.
7. JKKK menjadi badan penggerak dan berkeupayaan mengembeling tenaga, sumber pembangunan dan perubahan sikap masyarakat di peringkat kampung untuk tujuan mempertingkatkan lagi daya pengeluaran.
8. JKKK hendak lah menyimpan segala rekod rancangan pembangunan fizikal dan masyarakat di dalam kampung dengan mengadakan Bilik Gerakan Kampung yang di lengkapi dengan data, peta, carta dan lain lain mengenai kampung.

[ No. 1 - 8 adalah petikan dari Buku Panduan Pembangunan Daerah


Manakala fungsi PPS kerajaan DAP   adalah membantu  pihak polis membuat rondaan menjaga keselamatan di kawasan persekitaraan tetapi sebaliknya sekarang bertindak seperti samseng memukul rakyat dan menjadi anggota kempen parti DAP . 


Sekali lagi ,  diulangi  JKKK  tidak pukul orang awam dan wartawan.
JKKK juga tak bawa senjata rotan dan cota.
JKKK juga tidak gantung bendera,tutup jalan halang lalu lintas.
JKKK juga tidak berkempen sehingga kedalam pusat membuang undi.
Mempertahankan PPS seolah-olah menghalalkan aktiviti gangster dan samseng haram menjalan aktiviti berlagak macam Polis . .

Bukti PPS pukul rakyat  lihat video di bawah ini  .....




GEORGETOWN - Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan terus mempertahankan anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS) walaupun diumumkan tidak berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, PPS bukan sebuah pertubuhan di bawah akta pertubuhan berikutan ia ditubuhkan kerajaan negeri.

“Kerajaan negeri ada kuasa untuk menubuhkan pertubuhan sedemikian demi keamanan rakyat di negeri ini. Mengapa setelah empat tahun PPS ditubuhkan, sekarang baru nak bangkitkan isu ini?

"Jika PPS perlu berdaftar dengan ROS, bagaimana pula dengan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK)?

“JKKK dibawah seliaan kerajaan Pusat dan juga tidak berdaftar dengan ROS. Mengapa JKKK boleh (tidak berdaftar) tetapi PPS tidak boleh? Sedangkan fungsi kedua-duanya sama. Jika ada yang dakwa PPS tidak sah, JKKK juga tidak sah,” katanya kepada media selepas menghadiri prosiding mahkamah kes Adun Sri Delima, RSN Rayer yang dituduh kerana mengeluarkan kata-kata menghasut semalam.

Menurutnya, kerajaan negeri akan terus mempertahankan PPS dan tidak akan mendaftarkannya kepada ROS.

“Kepada golongan kecil yang seringkali mencari salah PPS ini, ingin saya sedarkan mereka bahawa PPS ditubuhkan oleh kerajaan negeri yang sah. Kerajaan negeri yang dipilih rakyat. Sila hormati pilihan rakyat. Jangan kerana tidak dapat sokongan rakyat, golongan ini guna cara jahat untuk cuba sabotaj dan menjejaskan prestasi PPS.

“Kita pertahankan PPS kerana mereka tidak buat salah. Ia ditubuhkan untuk menjaga keamanan serta beri bantuan jika berlaku kemalangan ataupun bencana alam. Saya kesal apabila PPS dipolitikkan. Saya harap, polis ambillah tindakan berdasarkan siasatan dan bukannya politik,” katanya.klik di sini


8 Responses

  1. Anonymous says:

    Apa lagi Polis tunggu?Ketua gengster PPS dah buat pengakuan malah berkeras mahu mengekalkan kumpulan gengster PPS. Patut tangkap Guan Eng dan sumbat dalam lokap aje. Takkan masih dengan sikap kalau melayu dengan cepat ditangkap dan didakwa tapi bila melibatkan cina,jadi syaitan bisu. Minta Najib atau Rosmah tolong bagi pencerahan sikit.

  2. Anonymous says:

    Cina SIAL, apa dia tau, dia takkan hormat apa apa ... mcm cina cina celaka yang lain. sama je.

  3. Macam mana kat Johor boleh ada JMF (Johor Military Force) ? Boleh sesiapa jelaskan ?

  4. Anonymous says:

    LGE cina babi DAP mmg selalu cakap putar belit, pembohong besar tu... hanya org2 Melayu bodoh je yg sanggup jadi taik menyokong si cina babi celaka ni !!! pi mampus la RBA !!!

  5. Anonymous says:

    JMF tu ditubuhkan oleh sultan johor sejak berpuluh tahun dulu.ditugaskan menjaga sultan dan segala kepentingan kesultanan johor.bukan kerajaan negeri yang tubuhkan.nak tau lagi lanjut google je

  6. Anonymous says:

    Sebenarnye DAP pulau pinang nk tubuh PKM tapi nmpak sgt....tu yg tubuh PPS kan nk same pekataan tu.. Dia org ingat rakyat malaysia bodoh kot...

  7. Anonymous says:

    Hang bodoh mcm cina jgk

  8. Habih,hang pandai mcm Yahudi ka?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.