..

..

KRONIK ! SELAIN AMARAN SAMAN , GUAN ENG SINDIR TANTAWI SEORANG MUNAFIK !!

on Thursday, August 7, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments




Inilah cara diktator ala Tokong DAP , walaupun PAS merupakan sekutu DAP , tetapi inilah hasilnya  

Sentuh saja P.Pinang dan kerajaan Dap    bersiap sedia la terima akibatnya .

Di ketika  Isu MB Selangor semakin GAWAT ,kini di P.Pinang juga berdepan pergaduhan tidak kurang hebatnya . 

Persoalan yang mungkin  kita akan  tertanya-tanya ...

Apakah PAS P.Pinang  akan pertahankan rakan mereka iaitu  AJK PAS Pusat Nasrudin Tantawi atau turut bantai sekali   bagi membela Guan Eng ? 

Apakah  Nasrudin terpaksa memalukan dirinya dengan memohon maaf kepada Guan Eng jika takut berdepan saman DAP ini   ?

Atau pun   Nasrudin melawan arus  dan bersedia berdepan saman Guan Eng dengan fakta yang beliau baca  dalam isu projek terowong dan defisit di P.Pinang   ??  




Mungkin fakta ini dikaji Nasrudin mengenai  Bajet defisit P.Pinang sejak 2011 

Jadi , Nasrudin  menipu atau Guan Eng ??




Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memberi masa 24 jam kepada ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hasan Tantawi untuk menarik balik apa yang didakwa "pembohongan" terhadap pentadbirannya atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

Lim menjawab komen Nasruddin semalam bahawa dia tidak dikritik mengenai projek terowong dasar laut Pulau Pinang sepertimana yang dihadapi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam isu Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

Nasruddin mendakwa projek terowong bawah laut itu akan mencecah harga RM4.63 bilion dan mendakwa ia diberikan secara rundingan terus kepada Construction Zenith BUCG Bhd.

Nasruddin turut mendakwa bahawa pentadbiran Lim mencatatkan bajet defisit selama enam tahun.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata semua tuduhan itu sama seperti yang dibuat tentera siber pro-BN dan pro-Umno selama ini.

"Jika Nasruddin mendakwa dirinya sebagai seorang Muslim yang baik dan tidak munafik, maka beliau patut menarik balik pembohongan itu dan memohon maaf kepada saya dalam masa 24 jam," kata Lim.

"Jika gagal berbuat demikian, maka tindak tanduknya tidak bermaruah dan tiada bezanya dengan Umno.

"Saya tiada pilihan dan akan melayannya sepertimana saya melayan lawan dari BN dan akan mengarahkan peguam mengambil tindakan undang-undang terhadapnya kerana menyebarkan fitnah dan kata-kata nista terhadap saya," tambahnya




6 Responses

  1. Anonymous says:

    Tokong sangka pemimpin Pas langsung buta hurf berkaitan dgn pembangunan,budget dan kewangan.Sekarang dah kena sebiji,parah.

  2. Anonymous says:

    Sekor PENIPU, sekor lagi MUNAFIK..... haa, memang kena dengan depa la tu..

  3. Anonymous says:

    Lepas ni Mat Sabun masok campur dua2 tutup mulut. Tapi yang sedihnya dituduh serban besar tu MUNAFIK. Fikirkan sendiri betapa beratnya kapiaq laknatullah tuduh seorang islam yang tak tinggal serban sedemekian rupa.

  4. Anonymous says:

    biar tokong tu gigit kepala puak2 PAS yg selama ini bkn main hebat menyanjung dan menjilat2 mereka. Buar Allah beri balasan setimpal pada PAS. Kemuncak kemaruk politik jahat PAS sehingga kalimah Allah SWT dihina.. mcm2 lagi penghinaan dihalalkan PAS.

    Jgn kit akasihan pd PAS.. dan tokong lim sial dan parti laknatullah DAP ini moga hancur mcm zionis juga.

  5. Anonymous says:

    Terowong yang hendak dibina Guan Eng sebenarnya telah dirancang dengan sebuah syarikat dari China yang bertindak sebagai funder. Tender terbuka ataupun RFP tu cuma olok-olok saja. Consortium Zenith BUCG yang baru ditubuhkan adalah pakatan antara Guan Eng, syarikat China tersebut dan beberapa pihak lagi. So, sebelum RFP (tender) diiklankan, semuanya telah dipersetujui, Zenith dibenarkan tebusguna tanah dihadapan Gurney Drive lebih kurang 1000 ekar untuk pembangunan. Tanah kawasan tersebut nilainya lebih kurang RM1000 sekaki. Kos tebusguna tanah termasuk infrastruktur paling tinggi hanya RM150 sekaki. So, Zenith sudah mendapat keuntungan dari nilai tanah sahaja sebanyak RM37 Billion. Bayangkan kalau buat pembangunan, sudah tentulah ratusan Billion keuntungannya. Sepatutnya terowong itu dibina percuma sahaja untuk Kerajaan Negeri PP, tapi tidak konsesi kutipan tol diberi pula oleh Guan Eng selama 30 tahun. Ini adalah satu projek yang besar yang bakal menjadikan Guan Eng multi-billionaire.

    Guan Eng sangat licik. Tender terbuka yang selalu dicanangkan oleh Guan Eng sebenarnya ialah RFP ataupun Request For Proposal. Semuanya telah dipersetujui awal-awal lagi dengan penender yang dipilih. Sebab tu tiada penender lain yang masuk. Kalau masuk pun buat perabih masa saja. Guan Eng mempunyai kuasa multlak kerana RFP is very subjective bukan macam tender terbuka. Tapi DS Najib lebih berkuasa dari Guan Eng kerana tebusguna tanah memerlukan kelulusan Majlis Perancang Fizikal Negara (MPFN) yang dipengerusikan oleh DS Najib. Saya minta DS Najib tolak saja permohonan tebusguna tanah ni kerana Guan Eng pun akan melakukan yang serupa terhadap apa-apa permohonan pembangunan dari orang-orang UMNO. Tiada satu syarikat pun yang dimiliki oleh orang2 UMNO di beri peluang oleh Guan Eng cari makan di Penang. Percayalah kerana saya pernah menghadiri satu mesyuarat dengan Guan Eng. Dia kata ini tanah siapa? tanah UMNO? UMNO nak submit pelan untuk pembangunan? Sorry la, I won't approve it. Partinya nama saja Democratic Action Party tapi tindakannya tak demokratik, tindakannya seperti diktator. Dia ibarat Maharaja Shih Huang Ti, Beraja Dimata Bersultan Di Hati. Ini hanya satu perangai jahat dari 1001 yang orang2 Melayu Penang tahu. Lain kali saya cerita pasal lain pula. Untuk PAS pertahankanlah Islam sepertimana anda mempertahankan nyawa anda. Jangan percaya kepada DAP yang tersangat korup ini. Mereka mempergunakan kamu untuk berkuasa dan mengaut kekayaan di Bumi Malaya ini.

  6. Anonymous says:

    Guang Eng ni tak pernah bercakap jika tak membabitkan caci maki tehadap UMNO. poorah la lu, lu besar pun hasil rintisan pemimpin UMNO. ketika lu sedang membesar, lu dah rasa menyampah kat melayu hasil didikan bapak lu yang anti melayu. gua duduk KL ketika 13 mei, gua dengar apa China dan India kutuk melayu hanya kerana menang kawasan KL. lepas tu lu pura pura baik konon kaji sejarah pemimpin Islam. poorah! lu berlakun kalah aaron Aziz tau. lu ingat gua tak tau cara orang china berlakun baik tapi kat belakang songlap duit cara menipu. lu punya orang sangat pandai menipu kerana lu orang keturunan penipu.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.