..

..

KRISIS MB : TAKTIK BANGANG EXCO PAS NAK SELAMATKAN DIRI DARIPADA PKR - DAP

on Saturday, August 16, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


Kah kah kah .... tak sangka mentaliti low class juga Exco Kerajaan Selangor dari PAS ini ..

MB TS Khalid pun tak pernah cakap kerana dia nak kekal MB lah bagi selamatkan berbilion ini dirampas UMNO ....

Kalau hang pa nak pertahan Elaun puluh ribu setiap bulan pun , jangan la nak menabur fitnah UMNO nak rampas RM3.2 bilion duit Selangor ..

Siapa jadi MB Selangor lagi ??   Ada ke  Orang UMNO??

Jadi tak payah la nak heret UMNO dalam hang pa nak berbuat gila kuasa jawatan MB ...

Buat orang gelak je  ..hahaha ///


9 Responses

  1. Anonymous says:

    takpe biar lah mreka buat fitnah banyak2 one day ALLAH akan buka sape yang nak duit itu.skarang pun dah mula kita dah tahu apa tujuan kajang move itu

  2. usin says:

    Allah akan bayar cash bila makhluk yg kononnya paling beriman dikalangan yg beriman mula main fitnah. Tunggu je khalid ibrahim umum bubar dun. ...

  3. Anonymous says:

    Tengok muka exco ni macam orang terencat akal je...

  4. Anonymous says:

    Umno lagi dikambing hitamkan. Ingat kita ni bodoh sangat ke? Kalimah Allah tergadai, MAIS di perlekeh oleh puak2 tu tak nak selamatkan ke?

  5. KALAU BUBAR DUN DAN UMNO /PAS BERJUANG SATU SAF ,DIHARAPKAN PAS JANGAN CALUNKAN BERUK SEKOR NI DISAMPING DUA PENGKHIANAT YG SOKONG AJIJAH KIPAS

  6. Anonymous says:

    Lagi2 salah UMNO. Giler betul la diorg nie... Spesis dajal gamoknya.

  7. Anonymous says:

    Poyo betul lah...

  8. Anonymous says:

    kalau berani bubar aje dun kita tgk siapa yg kena.. aku dah tak sabr nak mengundi ni nak bg ajar sikit babi2 pakatan ni..

  9. Anonymous says:

    Pemimpin munafik, pengikut fasik
    Apa lagi yang diharap dari pemimpin yang berpura-pura? Tidak pernah bermujahadah memperbaiki diri dan menjadi contoh kepada pengikut. Lebih mementingkan air muka dan reputasi berbanding memimpin pengikut supaya beragama. Zahirnya nampak baik, komited dan hebat. Dia melazimi usrah dan selalu memberikan pendapat dalam perbincangan. Tidak pernah terlepas melibatkan diri dalam semua aktiviti. Ini seperti firman Allah:

    "Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati kepada tubuh badan mereka (dan kelalukannya); dan apabila mereka berkata-kata, engkaujuga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan fasih)...." Al-Munafikun:4

    Malangnya kita sendiri terlalu pantas mulutnya berbanding perbuatan dan lebih malang lagi kita tidak bersungguh-sungguh mengislahkan diri. Kelak Allah akan menyoal kita seperti firmannya:

    "Wahai orang beriman, kenapa tidak kamu perbuat apa yang kamu katakan? Sungguh besar kemurkaan Allah kepada mereka yang berkata tetapi tidak beramal dengannya." As-Shaff: 2

    Kita merasakan amaran Allah didalam Al-Quran hanyalah terkena pada orang lain dan bukan diri kita. Beria-ia merancang program untuk masyarakat, tetapi diri sendiri bagaimana? Segala salah orang kita perhati tetapi salah sendiri tidak pernah disedari. Jadilah seperti pepatah dahulu:

    "kuman seberang laut kita nampak, Gajah depan mata kita tak perasan"

    Memilih pemimpin mesti yang amanah. Bukan yang bersikap talam 2 muka, dihadapan orang kelihatan taat, bila bersendiri membelakangkan Allah dengan biadap.

    "(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah)." Al-Munafikun: 3

    Amanah pemimpin ialah menjadi Uswah kepada pengikutnya. Kajian menunjukkan, hanya 20% nasihat yang dituturkan oleh pemimpin memberi kesan kepada kepada pengikutnya. Baki 80% lagi adalah melalui perbuatan pemimpin tersebut.

    Rasullullah sebagai ketua umat Islam merupakan contoh kepada umatnya. Kerana itu terbentuk generasi sahabat yang paling hebat pada zaman baginda.

    “Sesungguhnya pada (diri) Rasulullah itu adalah teladan yang baik bagimu, (yakni) bagi orang yang mengharap (Rahmat) Allah dan (keselamatan) di hari akhirat dan yang banyak mengingati Allah.” Al-Ahzab: 21

    Kalau kita benar-benar ingin melihat Islam tinggi, tidak ada pilihan, kita mesti berubah. Jika pemimpin tidak boleh menjadi contoh, pengikut akan hanyut dan merasakan perbuatan pemimpin yang serba lalai itu sebagai tidak salah. Berterusanlah mereka menjadi orang yang fasik (berterusan berbuat dosa) kerana beramal mengikut penilaian mereka terhadap pemimpin.

    Untuk senior dan pimpinan, jadilah contoh. Saya lalai dan pasrah dgn kefasikan diri. Mohon jangan berlakon lagi. Pilihlah pemimpin yang takutkan Allah.
    Renungan
    .

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.