..

..

PEMUDA PAS KEDAH TAK SENSITIF, DAKWA ARAK & DEDAH AURAT JADI PUNCA KEMURKAAN ALLAH #MH17

on Monday, July 21, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments




Tak sensitif langsung Pemuda PAS Kedah mengenai tragedi #MH17  dan mereka jadikan ia sebagai bahan mengata & mengutuk .  

Ia juga senada dengan  Ostat2 totok PAS yang sekarang ini di bulan Ramadhan begitu hebat menjadikan tragedi MH17 sebagai bahan tazkirah di masjid2 . Malah mereka mengaitkan isu hudud tak dilaksanakan sebagai bala Allah kepada Najib dan negara. 

Apakah setiap kali bencana , musibah semuanya dikaitkan dengan kemurkaan Allah ??

PAS yang kononnya menyatakan parti mereka Islam sewajarnya percaya  qado dan qadar  Tuhan. 

 Sebagai seorang muslim PAS  tidak sepatutnya mengaitkan seseorang dengan bencana atau musibah yang berlaku, itu semua ketentuan Allah S.W.T.

Tidak ada manusia yang boleh menolak ketentuan Allah S.W.T. dan jika sesuatu itu dikehendaki berlaku olehNya maka pasti akan berlaku. PAS  sepatutnya berlapang dada dan menerima ketentuan Illahi dan tidak memandang serong terhadap orang lain.











12 Responses

  1. Anonymous says:

    Mereka ini terutama ustazx2 dan pengikut nya adalah dari golongan minda yang lemah dan tak boleh berfikir secara kritis, Sekiranya ada musibah dan isu cara alasan diberi selalunya dengan alasan yang mudah dan basi yang berulang-ulang iaitu dengan alasan bersangka buruk dan memburukan orang lain . Kalau bagi alasan asyikx2 mungkar saja, kalau macam ini si lim kit sial pun boleh bagi ceramah agama , Jelas minda bodoh tapi nak juga bercakap dalam arus perdana alih-alih bawa alasan yang sama dan basi . Tapi nak buat macam mana ada lembu suka dengar biar la.

  2. Anonymous says:

    MH17 terhempas kerana mulut celupar Madey mengenai Yahudi. Sebenarnya Yahudi tak kenai Malaysia sebab mrk tidak bertarung dgn negera ini dan juga jauh dari Timur Tengah, tapi Ayahanda yg merompak segala kekayaan Negara untuk bertarung dengan Yahudi yg banyak kali tidak menyahut cabaran beliau akhirnya terpaksa memulakan angkara mrk untuk melepaskan dendam yg kian hari membara sampai 2 kapal Beoing 777 di buatkannya. Jadi Malaysia sekarang ini dipukul ombak maut Yahudi kerana mulut Madey yg didorong oleh Melayu bobrok yg sama 2 dengan syaitun ini menyapu bersih kekayaan Negara sampai berkeyakinan boleh bermain dengan Yahudi diperingkat antarabangsa.

  3. Anonymous says:

    Tanya balik. Saya yg jahil ni nak tanya. Mengapa kapal terbang syarikat kafir lain seperti Singapura allah tak jatuhkan bala pon. Mengapa kita yg lebih Islam daripada Singapura, Amereka dan lainnya Allah turunkan bala... adakah Allah tidak adil kepada umat Islam..

  4. Anonymous says:

    Doa dan ucapan takziah kepada kerajaan Malaysia dan kepada ahli keluarga yang telah kehilangan orang tersayang. Kepada ketua pemuda PAS Kedah... bertuturlah secara orang berilmu, berhemah dan memahami perasaan orang yang sedang dalam kesusahan.Ketentuan Allah swt adalah rahsia besar tuhan sementara saudara sewenang-wenang persenda Allah swt. Banyakkan membaca dan keep your mouth shut.... semoga Allah swt melindungi hambanya.

  5. Anonymous says:

    Kelantan pegang juara HIV positif 5 tahun berturut-turut bukan kemurkaan Allah?

    Presiden sendiri kena saman 2 juta kerana fitnah membabi buta, itu boleh bukan kemurkaan Allah?

    Video setiausaha agung PAS tersebar luas berzina sambil tebar spenda canai, bukan kemurkaan Allah?

    .

  6. Anonymous says:

    Generasi Pejuang Sial

  7. Klu mcm tu puak - puak pas kena akui la zaman Tun M di rahmati Allah la...arak di hidang dari zaman dulu lg...pakaian pramugari tu dari dulu mcm tu...jgn kata itu kemurkaan yang esa...

    Nape tak akui je maksiat, sokongan LGBT, sokong si peliwat jadi pemimpin jadi punca segala malapetaka ini....paling besar kemurkaan ALLAH adalah apabila KHALIFAH yg kononnya memperjuang islam tidak mempertahankan KHALIMAH ALLAH dan seronok mempermainkan dan meperdagangkan

    PUAK PAS / PR jgn nampak kuman yg ujung dunia aje.....si babi tengah menyodol depan mata..hanya pejam mata aje...

  8. Anonymous says:

    Oh my God....so sad to think that in this day and age, stupidity still reigns in some.
    Amat memalukan tahap pemikiran orang muda PAS.

  9. Anonymous says:

    JGN LUPA BILA ADA MEREKA YG MENGAKU ALIM ...BERZINA , DGN PEREMPOAN SIMPANAN , BERZINA DGN BINI ORANG DAN DIANTARA PENGAKU ALIM YG BER CERAMAH DLM MASJID/SURAU BERZINA , MELIWAT , MAKAN HARTA ANAK2 YATIM , MENYALAH GUNAKN WANG SEDEKAH , DAN BILA AGAMA DIJADIKN ALAT UTK MENIPU DAN BILA LEBAI2 MEMBENARKAN ORG2 KAPIR MASUK KEMASJID BERUCAP YG AMAT DILARANG NI TIDAK DIMURKAI ALLAH
    ??????????????? CAKAP MCM SILEBAI MALANG , KAMU NI SAPA

  10. Anonymous says:

    ehhh...tak apa selagi geng pakatan semua boleh...semua betul..no problem..cuma klu kena kat pihak sebelah sini je...barulah kemurkaan ALLAH...BALA..BALASAN..macam ni punya pemikiran pun ada ...sangat pelik klu difikirkan...inilah HAKIKAT apa yg sedang berlaku kt Malaysia sekarang...klu kena kt sebelah sana semua krja jahat pihak sebelah sini..klu kena kt pihak sini...YESSS...THATS TRUE...memang diorang jahat,zalim patut kena pun...tp bila kena kt diorang....NOOO...SOMEONE DID THIS TO US..SOMEONE BETRAYED US...WE ALL ARE VERY GOOD & VERY CLEAN LEADER...dan penyokong2 yg ikut membabi buta pun percayalah terhangguk2 mcm itik pulang petang...tanpa mau berfikir walau sedetikkk...dan LEADER2 yg sememangnya bijak memanipulate ni pun TERSENYUM BANGGA ....WE STILL GOT SUPPORTERS...!!!!!!!!

  11. Anonymous says:

    Nampak sangat tak ikhlas. Semua isu nak dipolitikkan. Iu sbb org semakin muak dgn pas ni. Cuba la muhasabah, jgn asyik nak menyalahkan org lain. Cuba beri satanan yg membina. Bosan la, asyik menoding jari kat org lain ni.

  12. Anonymous says:

    Salam Bro,aku sedih kerana Malaysia mempunyai parti pembangkang yang tongong dan bebal terutama sekali PAS!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.