..

..

RAFIZI TAK BENARKAN MELAYU KAYA ,UGUT DEDAH LAGI ORANG UMNO DAPAT PROJEK UITM !!

on Tuesday, June 24, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments




Ini lah nasib orang Melayu di bumi Melayu ".. seperti tajuk buku Dr Ridhuan Tee..

Dah la  ada segelintir  cinabeng  memang  tak suka orang Melayu kaya , malah ada yang melancarkan kempen  boikot barangan keluaran jutawan Melayu seperti TS Syed Mokhtar  hinggalah ke bab  stesyen minyak di media sosial.

Kali ini ada Melayu sendiri seperti  Rafizi Ramli  sudah jadi penghasut supaya orang Melayu membenci bangsa sendiri yang ingin  berjaya dan menjadi kaya seperti bangsa lain  . 

Apa salahnya mereka mendapat projek kerajaan ?? Mereka siapkan kampus dengan jayanya & tiada masalah .  so awat yang hang dengki  dan busuk hati  ??? 

 Salah di mata Rafizi sebab mereka ahli UMNO !!

Orang UMNO menurut kamus hidup RAFIZI RAMLI   dilarang sama sekali sentuh & cium  projek kerajaan tetapi  kroni dan macai PR  dapat projek di negeri ditadbir mereka dibenarkan . SIAL !! 

Cinabeng DAP dapat projek berjuta2 daripada kerajaan   mengapa tak dibongkarkan ?? 

Mengapa UITM sahaja diserang Rafizi ???  




Tanjong Tokong, 24 Jun - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini menyatakan bahawa beliau akan mendedahkan 3 lagi skandal besar yang melibatkan pemimpin UMNO. 

Menurut Rafizi, beliau hanya menunggu signal dari pemimpin tertinggi serta bukti-bukti yang mencukupi, dia akan mendedahkan skandal-skandal tersebut dalam masa terdekat ini.

"Selepas mendapat bukti dan isyarat, saya akan dedahkan tiga lagi skandal melibatkan korupsi pimpinan mereka dalam masa terdekat," ujarnya pada majlis makan malam PKR di Straits Quay Convention Centre di sini, 21 Jun lalu.

Sebelum ini, Rafizi mendedahkan isu pemmberian konsesi UITM kepada yang didakwanya sebagai kroni UMNO. Rafizi mendakwa, pendedahan mengenai projek penswastaan kampus UiTM adalah bukti ketara bagaimana pemimpin UMNO mengkhianati orang Melayu dengan memberikan projek tersebut kepada suku sakat dan kroni mereka.

"Jika kerajaan tidak ditukar dalam pilihan raya yang akan datang, banyak lagi pengagihan kekayaan negara secara tidak telus akan dibolot oleh kroni-kroni mereka secara melampau," ujarnya. "UMNO seolah-olah mempertahankan bangsa Melayu, sebaliknya UMNO lah yang memperbodohkan orang Melayu di kampung dan pedalaman," katanya.

Beliau menyifatkan bahawa masyarakat Melayu di kampung-kampung selama ini senang-senang diperbodohkan oleh UMNO kerana kekurangan serta keterbatasan dalam penyampaian maklumat kepada mereka. Justeru itu Rafizi berkata, KEADILAN akan mengatur program turun padang ke seluruh negara bagi mendedahkan pembohongan UMNO, terutama kepada penduduk luar bandar berkaitan isu berkenaan.


9 Responses

  1. berasiam says:

    setakat dapat kontrak apa salahnya. kalau dapat kontrak dan alibabakan baru boleh dikatakan salah. rafizi macam bagus aja. kaki tangan pejabatnya sendiri kurang ajar nak mampus. nak sergah-sergah orang macam orang ni bodoh dan bos dia sorang jer yang pandai. perangai kurang ajar kaki tangannya itu tidak lain dan tidak bukan adalah cerminan perangai bosnya yang memang busuk hati memanjang. pantang nampak bangsa sendiri berharta, mulalah cari pasal nak dedah itu nak dedah ini. tunggulah kes bafia kamu di mahkamah, harap2 rafizi akan didapati salah dan dijatuhi hukuman hingga hilang kelayakan sebagai ahli parlimen.

  2. Anonymous says:

    Pertahankan UiTM untuk Bumiputera konon, rupa2nya ada udang disebalik batu... Semata2 nak sapu projek juta2 RM. Bila dah dapat projek juta2 tak mau pula bantu bangsa Melayu & orang2 susah - masuk poket kaum kerabat.
    Inilah sebab mengapa Melayu pertikaikan bangsa Melayu yang kaya ini - tiket kaya sebab politik/kroni tanpa berusaha dengan sungguh2 & dapat projek pun kerana ada unsur rasuah/korupsi padahal sebenarnya tak tahu buat kerja/projek langsung. Tetiba saja diorang jadi kaya-raya - bangsa Melayu yang lain nganga mulut, sedangkan sama2 sokong kerajaan.

  3. Anonymous says:

    ini sekor lagi kopral dajjal yahudi..yg menghancur Iraq,libya,mesir,tunisia,afganistan.awas saudaraku.

  4. Anonymous says:

    Bangsat anon 518. Mana ko tau dia x tlg org melayu lain. Dlm bisnes wpun dlm pemberian tender mesti ada preference. Kalau bisnes luar skop kjaan pun mesti nak networking. Ko ingat asal antar dokumen tender dgn harga rendah dah memadai ke nak menang tender. Ya kalau ada unsur rasuah mmg tu x betul. Tp kalau aku da biasa dan yakin dgn org tu knp aku nak risikokan tengkuk aku bg org lain yg x tentu mampu. Yg penting projek yg diberi tu siap dgn sempurna. Sebenarnya melayu mcm kau ni la yg kena hinggap penyakit phd. Pantang tgk org lain esp melayu kaya. Lps tu nak tegak benang basah padahal ilmu tender satu habuk pun ko x paham. Yg ko tau bila ketua ko ckp rasuah ko pun ikut sama mcm burung kakaktua ckp rasuah. Betul2 makhluk x boleh guna akal nak pikir sendri.

    jentayu

  5. Anonymous says:

    Memang fitrah org melayu tak boleh tengok org melayu lain senang. Kalaubdia tak dpt org melayu lain pun tak boleh dapat...biar bangsa lain dpt baru dia puas hati....bodoh nak.mampus

  6. Anonymous says:

    Rafiizi adalah contoh orang suruhan DAP yang terbaekk. Sengal betul. Macamana cara otak dia berfikir agaknya? Kalau dia sama-sama hentam kroni Cina bolehla dikatakan dia seimbang. Bila dia hentam sebelah pihak sahaja, Nampak sangat ada tangan DAP di belakang dia.

  7. Anonymous says:

    S ebenanya dia anta gak tender..tadapat tender tu yg ngamok meroyan batu api merian..

  8. Kalau zaman dulu, pengkhianat bangsa macam rafizi ni dah lama kena sula depan masjid. projek2 besar yg cina dan india dpt dr kerajaan yg lebih banyak dr diberi kpd Melayu kenapa tak dedahkan. ini satu2nya Melayu yg kita perlu musnahkan sebelum dia memusnahkan Melayu keseluruhannya. Jenis tak sedar diuntung.

  9. Anonymous says:

    Dulu tiadapun orang melayu yang nak jatuhkan orang melayu tapi sejak munculnya manusia dajal mata satu Rafizi ni, dia bercakap sebagai bukan melayu sebagai orang cina yang mahu membolot kesemua kekayaan ekonomi Malaysia. Manusia seperti ni kalau berjumpa elok disula dengan buluh aje. Inilah pengkhianat bangsa melayu yang menjadi alat kepada bangsa cina yang inginkan penguasaan ekonomi dan politik Malaysia.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.