..

..

MENGAPA DAKWAAN AKTA HASUTAN KE ATAS ADUN DAP RAYER DITANGGUHKAN ? @NajibRazak @dzainalabidin

on Thursday, June 19, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments





Ini yang menjadi persoalan dikalangan ahli UMNO & penyokong kerajaan   mengapa AG tangguhkan dakwaan ke atas Rayer Celaka  di bawah akta Hasutan .  Manakala PRESIDEN ISMA hari ini turut  dikenakan pertuduhan akta hasutan hingga terpaksa   diikat jamin RM 5 ribu .


Apakah  kerana Rayer ini  Adun DAP ini dan mereka  kebal daripada undang-undang ?? 

Sudah terang-terang beliau bersalah kerana  menimbulkan kemarahan jutaan ahli UMNO dengan gelaran CELAKA  hingga menyebabkan beberapa pemimpin pemuda UMNO negeri telah  menyerbu Sidang DUN . Hari ini mereka turut  didakwa di mahkamah yang sama . 





Jangan sampai orang Melayu terutama ahli UMNO marah kepada kerajaan kerana melepaskan suspek utama yang membakar api kemarahan   manakala   ahli parti sendiri dikenakan tindakan . 





GEORGETOWN - Pertuduhan hasutan ke atas Adun Seri Delima, RSN ditangguhkan pada satu tarikh yang lain  atas arahan dari Jabatan Peguam Negara.

Perkara itu dimaklumkan oleh Ketua Unit Pendakwaan Datuk Razali Che Ani kepada peguam yang mewakili Rayer, Gobind Singh Deo, Ramkarpal Singh Deo dan V Raveendran.

Terdahulu, Rayer yang juga kelihatan dalam keadaan biasa hadir ke mahkmah bersama ahli keluarga dan penyokong parti.

Beliau sepatutnya dituduh di Mahkamah Sesyen di sini, kira-kira 9 pagi, tadi.

Sementara itu, ketika ditanya pihak media, Gobind memaklumkan penangguhan kes di saat terakhir adalah  sesuatu tidak biasa dan jarang berlaku.

Menurutnya, beliau akan menulis surat kepada Peguam Negara berhubung penangguhan kes berkenaan.

"Pihak kami juga akan memohon, Peguam Negara untuk mempertimbangkan keputusan untuk mendakwa Rayer mengambil kira kapasiti supaya tidak didakwa bawah seksyen hasutan," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, suasana di pekarangan mahkamah dikawal ketat anggota polis
.


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Polis, AG hanya berani dgn melayu saja..sebab melayu miskin tak bolih nak jolok..SPRM dah jadi mata mata...
    ..dok tenguk aje juga..Gamaknya orang orang besar Melayu kat Malaysia ni dah puas duduk dlm aman kot..

  2. Anonymous says:

    Sebenarnya dibelakang semua ini adalah Najib.Dia ingin jadi PM selama yang boleh dan dia tahu UMNO tak dapat bertahan lama. Dia telah buat perjanjian pintu belakang dengan DAP+MCA sebab kalau PR menang PRU 14 nanti,Najib tetap PM. Sebab itu dia sedang memberi apa saja kepada cina dan melayu yang bersuara ditindas dan didakwa. Perkataan penceroboh tidak ada apa2 berbanding kenyataan menghina islam dan melayu oleh kaum cina yang sehingga hari ini tidak ada sebarang kes pendakwaan.Begitulah kes dgn Rayer yang mengeluarkan perkataan celaka dilepaskan tetapi Pemuda UMNO yang masuk dewan pula didakwa. Kenapa puak pembangkang yang masuk ke Parlimen beberapa kali sebelum ini tidak didakwa?Fikirkanlah wahai ahli UMNO. Jangan jadi macam lembu yang tiada otak ikut saja pucuk pimpinan. Semua bukti dah ada. Setiap hari ada saja penghinaan terhadap melayu dan islam tapi melayu yang mengeluarkan perkataan penceroboh pula didakwa. Pantang ada saja kenyataan dari orang Melayu,terus didakwa dengan sepantas kilat.Jgn lupa Najib pernah buat perjanjian dengan Anwar sebelum PRU 13. Morale of the story-Najib must go!

  3. Anonymous says:

    celaka yang dikata oleh nayer kena pada melayu, sanngup ke malayu di celakakan dan kita melayu tak kira apa politiknya diam diri, Tanah ini Tanah melayu dari sejak zaman ianya ujud, sejarah mngatakan Tanah ini Tanah melayu yang berajakan orang melayu, kenapa nasib melayu di Tanah melayu tidak di bela dan bila ada melayu bangun membela melayu dikatakan perkauman, bagaimana cina dan india(keeling) boleh bebas mencela melayu di Tanah air sendiri, cukup cukup lah politik melayu yang membelakangkan melayu, umno hidup kerana melayu, mana bijak pandai melayu dalam undang undang Negara untuk mempertahan kan prlembaggan dan mempertahankan melayu mengikut perlembagaan...kita tak boleh harap kerajaan sebab kerajaan ada political interest dan kita akan diketepikan...selamat berjuang melayu yang bersemangat kental..dan selamat Berjaya...

  4. Anonymous says:

    anwar must go, najib must go for the survival of melayu di Tanah melayu..let Mahyudin take over...PAS...push aside tak boleh pakai punya parti untuk menjaga melayu...we need new breed of melayu to bring up melayu as first class society...in Malaysia...stop the Chinese the indian from being the richest in this Tanah melayu...Tanah melayu hak melayu...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.